  • 21. Data: 2017-01-13 10:06:16
    Temat: Re: Dodac jezyk polski do Samsung Galaxy S3
    Od: atm <...@v...pl>

    Lista komend:
    https://mobirank.pl/2016/07/02/lista-komend-pytan-go
    ogle-now/

  • 22. Data: 2017-01-13 12:58:24
    Od: z <...@...pl>

    Jak kto dobrze że znowu jesteś :-)

    Nie mogę nigdzie znaleźć konkretnej informacji co do tych nowych
    bezprzewodowych słuchawek Aplle.

    Czy pod ich podłączeniu będę miał aktywne systemowe opcje equalizera?

    Może coś wiesz? Masz? :-)

  • 23. Data: 2017-01-13 13:21:10
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    atm <...@v...pl> wrote:

    > To chyba nie o to chodzi. Mnie trafilo, ze gdy mowilem do telefonu
    > "nawiguj" pokazywal bodajze tylko wypowiedziana lokalizacje, ale juz
    > komenda "nawigacja" robi to co powinna, czyli trzyeba sie nauczyc w
    > jakims stopniu komend.

    Tymczasem po angielsku dowolna kombinacja wyrażeń "polaz trase do...",
    "znajdź drogę do..." skutkuje oczekiwanym wejściem w nawigację samochodową.
    I o tym mówiliśmy wczoraj.

    A jak sobie z tym radzi polska Siri? Polska Cortana czy też polskie Echo
    Amazona?

  • 24. Data: 2017-01-13 13:21:12
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "atm" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Google ma dobry mechanizm rozpoznawania mowy, w tym polskiej, ale u
    > siebie na serwerze.
    > Korzystaja z tego programy korzystajace z klawiatury - np sms czy
    > wprowadzanie adresu w nawigacji.
    >
    > Natomiast wiele telefonow oferuje sterowanie glosem "prywatnie", i tam
    > juz roznie jest.
    > Za to dziala szybko, bez internetu ... i w ograniczonym zakresie.

    Zgadza się - rozpoznawanie wypowiedzianych wyrazów ma google dobrze
    opanowane - nie widzę dużo błędów, nawet gdy w tle idzie telewizor albo
    buczy odpieniacz w akwarium... Gorzej z rozumieniem kontekstu - jak ktos
    mowi "pokaz trase na lotnisko" to chyba system powinien sie domyslic ze
    chodzi o nawigacje a nie o wyszukanie stron www z wyrazami "pokaż", "trasę"
    i "lotnisko" :-)

    Siri chyba też na serwerze działa, tak jak ok Google.

  • 25. Data: 2017-01-13 13:21:13
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    z <...@...pl> wrote:
    > Jak kto dobrze że znowu jesteś :-)

    Nie na długo z Wami zabawię, jestem na odwyku ;-)

    > Nie mogę nigdzie znaleźć konkretnej informacji co do tych nowych
    > bezprzewodowych słuchawek Aplle.
    >
    > Czy pod ich podłączeniu będę miał aktywne systemowe opcje equalizera?
    >
    > Może coś wiesz? Masz? :-)

    Niestety nie pomogę w tym bo nie używam.
    Sklep Apla masz daleko od siebie?
    Tam wszystko ładnie mogłem zawsze wypróbować...

  • 26. Data: 2017-01-13 13:26:32
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > I o tym mówiliśmy wczoraj.
    >
    > A jak sobie z tym radzi polska Siri? Polska Cortana czy też polskie Echo

    Świetnie, o ile mowisz po angielsku/chinsku/francusku/itd.
    Swoja droga to żenujące, ze w PL placimy zapewne ze 3x wiecej niz
    Amerykanie biorac pod uwage zarobki a dostajemy w zamian wybrakowane
    urzadzenie, ktore nie obsluguje u nas platnosci Apple czy wspomnianej
    przez Ciebie Siri. I nie dotyczy to jedynie Apple, zeby nie bylo tu za
    chwile zwyczajowej swietej wojny ;)

  • 27. Data: 2017-01-13 13:30:21
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    atm <...@v...pl> wrote:
    > Lista komend:
    > https://mobirank.pl/2016/07/02/lista-komend-pytan-go
    ogle-now/

    Uczenie się konkretnych komend jakie system umie rozpoznawac bylo bolączką
    systemów rozpoznawania mowy pierszej generacji.

    Każdy z nas bawil sie chyba pilotem głosowym do MS Windows jeszcze w
    czasach starych Windows. Mam takie sterowanie głosem w swoim samochodzie
    Acura/Honda. Trzeba bylo powiedziec konkretnie "volume up" aby zglosnic
    radio. Rowniez byl tzw "Voice Control" w iPhone 4 (przed Siri) z konkretna
    (krotka) lista rozpoznawanych polecen.

    Caly dowcip w nowej generacji systemow mial polegac wlasnie na tym ze nie
    trzeba bylo sie juz uczyc listy rozpoznawalnych przez system komend. System
    mial rozumiec frazy sklecone z rozpoznanych słów z mowy naturalnej i
    akceptowac synonimy komend kluczowych jakos wykombinowac sprytnie o co nam
    chodzi: "znajdz droge do", "pokaz trase do", "jak dojechac do" - wszystkie
    trzy skutkuja w Ok Google po angielsku nawigacja, po polsku - jeszcze
    nie...

  • 28. Data: 2017-01-13 13:34:33
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    atm <...@v...pl> wrote:

> [...]
    > urzadzenie, ktore nie obsluguje u nas platnosci Apple czy wspomnianej
    > przez Ciebie Siri. I nie dotyczy to jedynie Apple, zeby nie bylo tu za

    No wlasnie przekonalem sie wczoraj jak wybrakowane jest polskie Google w
    porownaniu do angielskiego. Po Siri oczekiwalem ciut więcej...

  • 29. Data: 2017-01-13 13:34:33
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > chodzi: "znajdz droge do", "pokaz trase do", "jak dojechac do" - wszystkie
    > trzy skutkuja w Ok Google po angielsku nawigacja, po polsku - jeszcze

    Niedawno sporo sie mowilo o duzym postepie Googla w zakresie rozumienia
    mowy w ichnim translatorze. Byc moze te mechanizmy od pewnego czasu
    funkcjonuja w zakresie komend np w jezyku angielskim. U nas pewnie znow
    to potrwa krocej lub dluzej.

  • 30. Data: 2017-01-13 13:38:42
    Od: atm <...@v...pl>

    > No wlasnie przekonalem sie wczoraj jak wybrakowane jest polskie Google w
    > porownaniu do angielskiego. Po Siri oczekiwalem ciut więcej...

    Mhm, najpierw Apple musi przy pomocy swoich map odkryc tą część Europy a
    wiesz, ze moze to troche zająć ;)