  • 11. Data: 2009-01-04 20:05:34
    Temat: Re: Dodatkowa lampa slave
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > hehe :) zastosuj fotocele tak tak :) to reszta fotografujących małpkami
    > Cie
    > przeklnie za przepalone foty :))
    > Pozdrowki
    > Rakan

    ale tak dla wyjaśnienia - to tylko ja bede w pomieszczeniu, chodzi o
    fotografowanie wnętrz albo ich czesci

    mozna to nawet nazwac sesją ;)))

    wiec jedynym mieszaczem jestem ja w danej chwili

    --

    Sebastian

  • 12. Data: 2009-01-04 20:08:31
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    p.s. a wlasnie taka idea, bo postawienie takiej lampki jest duzo szybsze,
    jesli wogole bedzie potrzebna

    a jak nie jest to lezy w torbie - nie trzeba targac nie wiem jak duzego
    patałajstwa ze sobą

    chodzi po prostu o fotografie referencyjne swojej pracy po jej skończeniu -
    czasami robie je o dziwnych porach i to moze byc dobra, awaryjna alternatywa

    Sebastian

  • 13. Data: 2009-01-04 20:11:49
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Rakan pisze:
    > (zalezy co sie fotografuje) byc przygotowanym na wszelkie sytuacje. Wiec
    > miec i ST i wizardy..ale koszta.

    Kazdy system ma swoje wady i zalety. Idealem byloby w koncu cos, co by
    polaczylo zalety w jednym rozwiazaniu. W Nikonie jest CLS ze sterowaniem
    via podczerwien. Swietna sprawa -- z poziomu SU-800 (sterownik mocowany
    na sankach aparatu) moge zmieniac tryb pracy, i moc lamp w 3 grupach i
    na 4 kanalach. Byloby rewelacyjnie gdyby nie problemy z widocznoscia
    lamp. Bywa sporo sytuacji, kiedy odbiornik podczerwieni w lampach -- po
    prostu nie dostanie sygnalu (przysloniecie, zbyt duza odleglosc, etc.).
    Wtedy zaluje, ze nie mam radia. :( Ale... Przy radiowym brakowaloby mi
    znowu mozliwosci sterowania. No i ni cholery nie moge dojsc do
    kompromisu (zdecydowac sie na zakup drogiego sterowania radiowego, ktore
    nadal nie spelni moich wszystkich oczekiwan).

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 14. Data: 2009-01-04 20:25:39
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    > znowu mozliwosci sterowania. No i ni cholery nie moge dojsc do kompromisu
    > (zdecydowac sie na zakup drogiego sterowania radiowego, ktore nadal nie
    > spelni moich wszystkich oczekiwan).

    :)) znam to:)
    narazie jadę na ST i zbieram $ na PW

    Raki

  • 15. Data: 2009-01-04 20:33:04
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    a czy macie doświadczenia z czułością fotocel?

    czy zakladając pomieszczenie powiedzmy nie większe srednio niz 50-70m2 max,
    czasami lampa ustawiona tak ze nie widzi się z główną (np za szafą czy jakąs
    kolumną) wystarczy jej światło odbite?

    Sebastian

  • 16. Data: 2009-01-04 21:32:55
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Rakan" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

    > 10-20 m powinnno na ST isc bez problemu, moze czujki miales odwrocone razem z
    > palnikiem?

    hehehe, uparty jestes, wiem, jak ustawić lampy ;-)

    > ale skoro nie poszło, to PW w takich sytuacjach jest idealny i niezawodny,
    > tyle ze musisz miec czas na wykonanie kilku testowych
    > fot, ustawienie odpowiedniej mocy lamp. Za ST przemawia jeszcze fakt, ze
    > widzisz gotowosc do odpalenia lamp,
    > masz potwierdzenie w wizjerze...

    nic nie przemawia za ST, skoro nie działa w dużej hali, to nie działa, i nie
    pociesza mnie fakt, że cos widzę czy nie w wizjerze

  • 17. Data: 2009-01-04 21:36:03
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    > PW 700,00 x 2szt + 2 fl
    > drogo w kryk, ale jesli chce sie robic zaawansowaną fotografie, to nie ma
    > wyjsca

    PW to nie jest jedyna możliwość sterowania radiowego, są inne rozwiązania,
    znacznie tańsze...

  • 18. Data: 2009-01-04 21:40:41
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czasami lampa ustawiona tak ze nie widzi się z główną (np za szafą czy jakąs

    bardzo różnie to bywa, jak fotografuje w klubach, które czesto mają czarne
    ściany, to zdarza się, że fotocela nie reaguje, i to pomieszczeniach wielkości
    ok 30m2,
    czasami ustawiam dodatkowa lampe tylko po to, żeby za jej posrednictwem była
    odpalana inna lampa,
    ale w pomieszczeniu o w miare jasnych ścianach powinno byc ok

  • 19. Data: 2009-01-04 22:02:32
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > ale w pomieszczeniu o w miare jasnych ścianach powinno byc ok

    z reguły białe lub jasne- domy mieszkalne
    dodatkowo sporo okien jak to w domach ;))) wiec i szyb do odbijania

    Sebastian

  • 20. Data: 2009-01-05 06:43:58
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Robert" <r...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Rakan" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

    > PW to nie jest jedyna możliwość sterowania radiowego, są inne rozwiązania,
    > znacznie tańsze...

    ale bardziej zawodne