  • 1. Data: 2010-08-08 14:33:57
    Temat: ładowarka samochodowa - jak podnieść napięcie
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    przystosowałem sobie bateryjne urządzonko do zasilana w samochodzie, z
    gniazda zapalniczki - poprzez ładowarkę z telefonu. pech chciał ze
    dziedostwo jak ma naładowane akumulatorki to sie rozładowuje - bo
    napiecie wychodzące z ładowarki jest za niskie. mniejsza o szczegóły.
    mam ładowarkę na układzie mc34063A. Wyczytałem już w necie ze to całkiem
    wszechstronny dc-dc konwerter, ale jak mu podnieść napięcie - niewiem.
    czy no jest "Definiowane" rezystorem, kondensatorem czy jeszcze jakos
    inaczej...
    Ewentualnie jak inaczej w prosty sposób osiagnąć w aucie (przy
    minimalnych rozmiarach) 5.7 do 6.0V 450mA?

    ToMasz

  • 2. Data: 2010-08-08 15:17:09
    Temat: Re: ładowarka samochodowa - jak podnieść napięcie
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    ToMasz wrote:
> [...]
    > całkiem wszechstronny dc-dc konwerter, ale jak mu podnieść napięcie -
    > niewiem. czy no jest "Definiowane" rezystorem, kondensatorem czy
    Wystarczy spojrzeć do pdf-a od tego układu leniuchu ;)
    Pin5 to wejście sprzężenia zwrotnego, około 1,25V musi być podczas
    normalnej pracy układu.Wystarczy dołożyć rezystor od tego pinu do masy
    aby zwiększyć napięcie wyjściowe.
    Ile dokładnie to zależy o ile chcesz podnieść napięcie.
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2010-08-08 16:36:15
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    j.r. pisze:
> [...]
    > aby zwiększyć napięcie wyjściowe.
    > Ile dokładnie to zależy o ile chcesz podnieść napięcie.
    dzięki. zmieniałem kondensatorki rezystorki a z wreszcze trafiłem. działa.

    ToMasz