  • 21. Data: 2016-10-30 13:45:15
    Temat: Re: Doświadczony policjant
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-10-29 o 19:33, Shrek pisze:

    > Pojebało was - gość się do kontroli nie zatrzymuje, potrąca jednego z
    > funkcjonariuszy, ci oddają strzał ostrzegawczy i co dalej - mają go
    > puścić, bo strzelanie to przesada?

    Ja akurat nie mam nic przeciwko użyciu broni przez policję,
    ale czy szkolenia jest na tak niskim poziomie, że
    nie potrafią strzelić w koło czy szkolenie jest tak dobre,
    że trafiają gościa w łeb a szwankuje jedynie psyche u funkcjonariusza.
    (musi strzelić "do" a nie po to, żeby zatrzymać)

  • 22. Data: 2016-10-30 15:05:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pokusiles sie na obejrzenie zdjec? Colombo nie jestem ale i tak mam spore
    watpliwosci. Zdarzenie mialo miejsce na polnej drodze ktora z jakis wzgledow ma
    nazwe. Droga jest pomiedzy ogrodzeniem a lasem. Droga jest tak waska ze dwa samochody
    z trudem na niej sie mina. Miejsce zdarzenia jest w sporej odleglosci od innych ulic.
    W takich miejscach nie przeprowadza sie rutynowych kontroli. Gdyby informacja byla ze
    scigali i wjechal wtedy bylo by wiadomo w jaki sposob obydwa samochody sie tam
    znalazly. Gdyby w opisie pominac ze byla tam policja to jedyna mozliwa do uznanie
    wersja byla by zasadzka i porachunki gangsterow. To jak sie tam znalezli. Mogli byc
    umowieni ze sie spotkaja lub policjanci zrobili zasadzke bo wczesniej wiedzieli ze
    tamtedy poszukiwany jezdzi. Z tym ze taki zwykly patrol nie ma uprawnien do robienia
    zasadzek. Od tego sa antyterrorysci. Poza tym poszukiwany byl stabilny. Nie byl
    groznym przestepca bo by nie dostal przerwy w odbywaniu kary. Raptem w tym dniu
    jechal nie posiadajac uprawnien i nie wrocil do pierdla z przepustki. Opis zdarzen
    tez jest dla mnie troche dziwny. Potracony upada ma maske, tak moglo byc. Dalej sie
    troche nie zgadza bo po upadku musial sie zebrac do kupy, odpiac kabure, przeladowac
    pistolet, strzelic w powietrze i potem do samochodu ktorego kierowca specjalnie nie
    mial gdzie uciekac. Przy drugim strzale uciekajacy kierowca bylby w takiej odleglosci
    od strzelajacego ze trafienie z pistoletu w obiekt wielkosci samochodu jest nie lada
    wyczynem.

  • 23. Data: 2016-10-30 15:49:43
    Od: a...@a...pl

    re wrote:

    > http://niusy.pl/@fakt.pl/9uu
    >
    > "Funkcjonariusz, który śmiertelnie postrzelił kierowcę to doświadczony
    > policjant. Nie pierwszy raz sięgnął po broń. Sześć lat temu także ranił
    > kierowcę. Sąd uznał wtedy, że nie przekroczył swoich uprawnień. Obecnie
    > Krzysztof O. znajduje się pod opieką psychologa."
    >
    > Ale w Tworkach czy gdzie ? :-)

    Jakieś 10 lat temu podobna sytuacja była w Opolu Lubelskim, glina jakiś
    karateka, taki wiejski Chuck Norris zastrzelił gościa na motocyklu bo nie
    zatrzymał sie do kontroli. Wyjaśniał że zastrzelił go bo poczuł sie
    zagrożony tyle że gościa zastrzelił od tyłu (czyli uciekał) kula
    trafiła akurat w kręgosłup. Tego glinę przeniesiono gdzieś w polskę
    z tego co wiem żeby mu nic nie zrobili , bo to mała miejscowość i
    wszyscy wszytko wiedzą. Na pogrzebie glin było sporo ale wszystko w cywilu.
    Był tutaj te ż wątek o tym ale nie martwicie się gliniarskie oko ma
    cenzurę i zaraz ten wątek usunie , wystarczy że minie kika dni. Ja myslę
    że szczególnie glinom jeśli wybitnie się zasłużył w wyprawianiu ludzi na
    tamten świat powinni przywrócić karę śmierci skoro dają broń ludziom
    chorym psychicznie.

  • 24. Data: 2016-10-30 16:05:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie zastanawiales sie dlaczego zawsze w podobnych sytuacjach jest potracony
    policjant? Oni jacys niedorobieni sa ze pchaja sie pod kola czy co?

    Zastanówmy się - stoi policjant na drodze i macha ci, żebyś zjechał na
    bok. Ty na bok nie zjedżasz, tylko walisz na wprost. Czemu akurat
    policjanta potrąciłeś? No jak to się mogło stać, ze akurat policjanta a
    nie kurwa księdza, płetwonurka czy kosmitę?

    Weź się bardziej wysil? Boisz się, że do ciebie będą strzelać? Po co
    akurat do ciebie - nie zatrzymujesz się do kontroli?

    Shrek

  • 25. Data: 2016-10-30 16:16:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Pokusiles sie na obejrzenie zdjec? Colombo nie jestem

    Akurat w tej kwestii masz rację.
    Obejrzałem zdjęcia i miejsce faktycznie bardziej wygląda na załatwianie
    ciemnych spraw na styku policja-półświatek niż na standardowe miejsce
    patrolowania.
    Ale w sumie z opisu nie wynika czy strzelał bezpośrednio po próbie
    zatrzymania,
    czy po jakimś pościgu. Nie o to chodzi. Stawiam bardziej pytanie:
    czy nasza policja nie umie strzelić tak, żeby zatrzymać a jedynie
    potrafi tak, żeby zabić?

  • 26. Data: 2016-10-30 16:29:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.10.2016 o 16:16, cef pisze:
    > Stawiam bardziej pytanie:
    > czy nasza policja nie umie strzelić tak, żeby zatrzymać a jedynie
    > potrafi tak, żeby zabić?

    Strzelają tak, żeby strzelać w kierunku celu. Z kilkunastu metrów z
    pistlotu to sukces jest jak trafisz w cel wielkości człowieka.

    Shrek

  • 27. Data: 2016-10-30 16:42:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Pokusiles sie na obejrzenie zdjec? Colombo nie jestem ale i tak mam spore
    watpliwosci.
    Może się przyda przy dalszym Twoim śledztwie. :-)
    Miejsce zdarzenia, ulica Motorowa.
    https://www.google.pl/maps/@53.3497945,14.5756612,3a
    ,15y,75.3h,93.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGHiat1BwOtSx0b
    Pl6TBr0g!2e0!7i13312!8i6656

    Robert

  • 28. Data: 2016-10-30 16:45:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.10.2016 o 16:42, Robert Wańkowski pisze:
> [...]
    > Miejsce zdarzenia, ulica Motorowa.
    > https://www.google.pl/maps/@53.3497945,14.5756612,3a
    ,15y,75.3h,93.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGHiat1BwOtSx0b

    Rzeczywiście na standardową kontrolę drogową to nie wygląda. Raczej
    czekali właśnie na niego. Czemu - tego nie wiemy.

    Shrek

  • 29. Data: 2016-10-30 17:12:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-10-30 o 16:29, Shrek pisze:

    > Strzelają tak, żeby strzelać w kierunku celu. Z kilkunastu metrów z
    > pistlotu to sukces jest jak trafisz w cel wielkości człowieka.

    Serio?
    Kilkanaście lat temu wojsko zabrało mnie na jakieś jednodniowe
    szkolenie polegające jedynie na strzelaniu z pistoletu gdzieś na poligonie.
    I mimo, że to była broń, z którą nikt z tej grupy cywilów nie miał do
    czynienia na codzień (zakładam, że policja strzela stale ćwiczebnie z
    tego co nosi w kaburze),
    to większość trafiała w tę tablicę, do której przymocowana była tarcza.
    Czyli gdzieś w cel 0,5m x 0,5m wszyscy trafiali - nie potrafię
    powiedzieć z jakiej odległości strzelaliśmy - pewnie 25m może 50m.
    Problem bardziej w tym, że policjant strzela tylko "w głowę".
    Może z braku umiejętności, może ze strachu.

  • 30. Data: 2016-10-30 17:36:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.10.2016 o 17:12, cef pisze:

> [...]
    > Czyli gdzieś w cel 0,5m x 0,5m wszyscy trafiali - nie potrafię
    > powiedzieć z jakiej odległości strzelaliśmy - pewnie 25m może 50m.

    Pewnie 25 metrów. Też trafiałem, choć nie zawsze. A teraz traf tak w
    ruszający się cel, bez pieciosekundowego celowania.

    Poważnie - na zawodach to z 25 metrów wszyscy trafiają i niezłe wyniki
    nawet uzyskują - ale w nieruchomą tarczę. Ponadto przecież na zawody
    jeżdzą najlepsi. A tu masz zwykłych policjantów - coś tam potrafią, ale
    elitą strzelców zazwyczaj nie są.

    > Problem bardziej w tym, że policjant strzela tylko "w głowę".

    Podejrzewam, że jak już celuje, to albo w nogi, albo w tłów - w
    zależności czy bardzo mu zalezy od tego jak bardzo mu zalezy na
    wyłączeniu przeciwnika.

    > Może z braku umiejętności, może ze strachu.

    Ze strachu to raczej boją się z broni korzystać.

    Shrke