  • 11. Data: 2019-03-20 12:43:02
    Temat: Re: Drog nie bedzie
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > A nie lepiej zakładac ze w trakcie realizacji ceny moga wzrosnac / spasc
    > i zamiast płacic za to ryzyko z góry to po prostu uwzglednic mozliwośc
    > ideksowania tegoz w trakcie umowy?

    Jeszcze sie nie spotkalem z przetargiem, w ktorym zamawiajacy zgadzal by sie
    na waloryzacje cen w trakcie realizacji zamowienia. A w zamowieniach
    publicznych siedze odkad jestem bialy ;)
    Od swieta zamawiajacy zgadza sie na zmiane ceny w przypadku zmiany VAT.

    Pzdr

  • 12. Data: 2019-03-20 17:01:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-03-2019 o 10:29, J.F. pisze:
> [...]
    scenariusz-na-drogach-staje-się-realny/ar-BBUWFxA

    > A co - proponujesz nie odkladac, tylko podpiac umowe, wiedzac, ze sie
    > nie ma pieniedzy na zaplacenie ?

    Nie zrywać korzystniejszych umów.
    Albo zrywać w taki sposób, żeby wykonawca nie mógł przystąpić do żadnego
    konkursu organizowanego przez państwo, przez np. następne 5 lat.

    > A tam nie ma - podniesie sie ceny paliw i pieniadze beda :-P
    >
    > Moze ceny spadna,

    Może to jest dalekie głębokie i szerokie, a my chcemy mieć drogi.
    W ten sposób ich nie zbudujemy.

    > moze za drugim razem oferenci przygotuja
    > oszczedniejsze oferty, moze Chinczykow sie zaprosi :-)

    To już było trenowane i słabo wyszło.

  • 13. Data: 2019-03-20 20:40:15
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 20.03.2019 o 10:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > A nie lepiej zakładac ze w trakcie realizacji ceny moga wzrosnac / spasc
    > i zamiast płacic za to ryzyko z góry to po prostu uwzglednic mozliwośc
    > ideksowania tegoz w trakcie umowy?

    Mam mieszane uczucia, z jednej strony zdarza mi się trochę z fusów
    ofertę wystawić i w trakcie realizacji pojawiają się schody za które nie
    ma komu zapłacić, ale z drugiej strony dołożenie najtańszemu wykonawcy
    powyżej poziomu kolejnej oferty nie może mieć miejsca!

    Inna sprawa, że gdyby sytuacja nie dotyczyła dużego koncernu tylko kilku
    mniejszych wykonawców to nikt by się o tym nie rozpisywał.

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 14. Data: 2019-03-20 22:41:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-03-2019 o 20:40, tck pisze:

> [...]
    > ma komu zapłacić, ale z drugiej strony dołożenie najtańszemu wykonawcy
    > powyżej poziomu kolejnej oferty nie może mieć miejsca!

    A jesteś przekonany, że kolejna oferta miała wkalkulowany wzrost cen
    materiałów, a nie tylko wyższą marżę wykonawcy?

  • 15. Data: 2019-03-20 22:57:29
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 20.03.2019 o 22:41, Cavallino pisze:

    > A jesteś przekonany, że kolejna oferta miała wkalkulowany wzrost cen
    > materiałów, a nie tylko wyższą marżę wykonawcy?

    nie, ale każdy mógłby walnąć cenę z podłogi nie zważając co się dzieje
    na rynku, a później wystawiać rękę i daajj paniee daajjj... dołożenie
    kasy powyżej kolejnej droższej oferty zaburza wg mnie ideę przetargu,
    gdyby to nie był moloch to by został wysłany na drzewo i nikt by się
    zbytnio nie przejmował

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 16. Data: 2019-03-20 22:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik miumiu a...@b...pl ...

> [...]
    > w zamowieniach publicznych siedze odkad jestem bialy ;)
    > Od swieta zamawiajacy zgadza sie na zmiane ceny w przypadku zmiany

    A dasz rade spojrzec na problem w sposób "jak mogłoby to wygladac"
    zamiast na "jak jest teraz"?

    Bo przypomne ze rozmowa zaczeła sie od tego, jak to "jak jest teraz"
    spowodowało pewien kłopocik...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 17. Data: 2019-03-20 22:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik tck t...@t...Wytnij.net.pl ...

> [...]
    > nie ma komu zapłacić, ale z drugiej strony dołożenie najtańszemu
    > wykonawcy powyżej poziomu kolejnej oferty nie może mieć miejsca!

    Ale ja bardziej o tym, zeby oferte konstruowac pokazujac ze np tyle i
    tyle to wynagrodzenia, tyle i tyle materiały itd.
    I teraz trzeba sie zastanowic kto powinien wziac na siebie ewentualny
    wzrost cen i skonsumowac wynikła z tego strate badz zysk.

    > Inna sprawa, że gdyby sytuacja nie dotyczyła dużego koncernu tylko
    > kilku mniejszych wykonawców to nikt by się o tym nie rozpisywał.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka
    to i mnie wolno co jakis czas naciagnac troche rzeczywistosc."
    (c) Zenek Kapelinder złapany na kłamstwie o 380 MILIARDACH :)

  • 18. Data: 2019-03-20 22:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Nie zrywać korzystniejszych umów.
    > Albo zrywać w taki sposób, żeby wykonawca nie mógł przystąpić do
    > żadnego konkursu organizowanego przez państwo, przez np. następne 5
    > lat.

    Wychodzi na to ze oferen powinien od razu załozyc ze w ciagu 5 lat budowy
    ceny wzrosna o 50%.
    Jak wzrosna to wyjdzie na swoje, jak nie wzrosna to wyjdzie na swoje
    +50%...
    Reasumujac - w najlepszym razie zapłacimy cene rynkowa, w najgorszym
    przepłacimy 50%...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 19. Data: 2019-03-20 23:06:01
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-03-2019 o 22:57, tck pisze:

    > nie, ale każdy mógłby walnąć cenę z podłogi nie zważając co się dzieje
    > na rynku, a później wystawiać rękę i daajj paniee daajjj... dołożenie
    > kasy powyżej kolejnej droższej oferty zaburza wg mnie ideę przetargu,

    Inflacja w ogóle wyklucza wszystkie idee ekonomiczne.
    Zamawiającemu jest to na rękę, bo realnie płaci mniej niż cena z
    przetargu, ale wielu wykonawców już się w ten sposób przejechało, do
    upadłości włącznie.
    A ciężko wymagać szklanej kuli i prawidłowego wyliczenia, że za 5 lat od
    przetargu materiały będą np. o 200% droższe.

    > gdyby to nie był moloch to by został wysłany na drzewo i nikt by się
    > zbytnio nie przejmował

    A ktoś się przejmuje?
    Przecież zostali wysłani na drzewo.
    Tyle że to nam się czkawką odbije, bo dróg nie będzie, albo trzeba
    będzie zapłacić dużo więcej niż ich obecne żądania.
    A jak jeszcze wezmą udział w kolejnym przetargu i znowu go wygrają, ale
    za dużo większą kasę, to w ogóle będzie kupa śmiechu.

  • 20. Data: 2019-03-20 23:32:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > dołożenie kasy powyżej kolejnej droższej oferty zaburza wg mnie ideę
    > przetargu, gdyby to nie był moloch to by został wysłany na drzewo i

    No ale dlaczegonie zwazajac co sie dzieje na rynku?
    Jezeli umowa zakładałaby weryfikacje cen surowców to chyba jasne ze ten
    wzrost cen surowców trzebaby wyczytac z rynku a nie z fusów...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu