  • 31. Data: 2013-03-08 22:51:39
    Temat: Re: Duze (za duze) spalanie
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-08 22:33, m...@g...com pisze:

    > Witam
    >
    > Wymieniali silnik (w starym korbowod wylazl pozwiedzac), co do osprzetu "wybierzemy
    to co lepsze" czyli czesc czesci byla z mojego silnika, np. rozrzad mial z 15 tys,
    tak samo pasek wielorowkowy i wszystkie rolki.
    > Wiecej szczegolow nie znam, z dopytywaniem bylo opornie.
    > Auto nie to, ze nie jezdzi, przyspieszenie jest straszne (prawie go nie ma,
    dynamiczniejsze byly chyba starenkie SDI) i spala na poziomie 8 do 9l/100, na dodatek
    silnik szarpie przy gaszeniu co na moja wiedze wskazywalo by na problem z
    podcisnieniami (tak przynajmniej kiedys podobny objaw mi tlumaczono).
    > Dla mnie wyglada jak by paliwo "przelatywalo" przez silnik nie dajac tyle mocy ile
    powinno, pytanie (moze glupie) co i jak mozna zmienic ?

    Jasne, osprzęt mam na myśli wtryski, pompa, przepływomierz, ECU,
    czujniki wszelakie itd, ale podejrzewam że to wszystko zostało z Twojego.
    Daj jeszcze log z kanału 13 z rozgrzanego silnika na wolnych obrotach.

    Nie dymi Ci na czarno?
    Odpala bez problemu na zimno/ciepło?

    Lewis

  • 32. Data: 2013-03-08 23:38:52
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-08 22:51, Lewis pisze:

    Tak mi się jakoś nasunęło, rozrząd złożony poprawnie?

    Lewis

  • 33. Data: 2013-03-09 09:44:09
    Od: m...@g...com

    W dniu piątek, 8 marca 2013 23:38:52 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
    > W dniu 2013-03-08 22:51, Lewis pisze:
    >

    > Tak mi się jakoś nasunęło, rozrząd złożony poprawnie?
    Witam

    OK, logi wrzuce po poludniu jak pojezdze troche. A czy mozna zlozyc rozrzad
    niepoprawnie ? Nie nabijam sie ale slyszalem, ze jak sie to zle zlozy to jest od razu
    po silniku.
    Odpala "na dotyk", rano troche powarczy jak to zimny diesel, dymu zadnego nie
    widzialem.

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 34. Data: 2013-03-09 09:57:59
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-09 09:44, m...@g...com pisze:

> [...]
    po silniku.
    > Odpala "na dotyk", rano troche powarczy jak to zimny diesel, dymu zadnego nie

    Różnica 1-2 zębów nie spowoduje kolizji a problemy braku mocy będą...
    Kiedyś przyjechał do mnie gość żeby mu ustawić kąt pompy, nie pamiętam
    już w jakim samochodzie ale silnik ALH. Spoko, sprawdziłem fakt było
    chyba z 20 ale zacząłem luzować pompę a tam już nie ma możliwości
    regulacji... Zdjąłem pokrywy "wyzerowałem" silnik i na pompie 2 zęby
    przestawione.

    Lewis

  • 35. Data: 2013-03-09 11:01:01
    Od: m...@g...com

> [...]
    > chyba z 20 ale zacząłem luzować pompę a tam już nie ma możliwości
    > regulacji... Zdjąłem pokrywy "wyzerowałem" silnik i na pompie 2 zęby
    Rozumiem. To by mialo tez wplyw na spalanie ? Gdzie masz warsztat jesli mozna spytac
    ? Bo zdesperowany jestem gotow zrobic sobie wycieczke a ch... zawiezc rachunek od
    Ciebie.
    Logi wrzuce po 14:00 czeka mnie jeszcze troche jezdzenia.

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 36. Data: 2013-03-09 11:24:56
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-09 11:01, m...@g...com pisze:
> [...]
    od Ciebie.
    > Logi wrzuce po 14:00 czeka mnie jeszcze troche jezdzenia.

    Pomiędzy Białymstokiem a Suwałkami 20km od DK8, więc chyba odpada :)

    Lewis

  • 37. Data: 2013-03-09 13:35:29
    Od: m...@g...com

    W dniu sobota, 9 marca 2013 11:24:56 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:

> [...]
    od Ciebie.

    > Pomiędzy Białymstokiem a Suwałkami 20km od DK8, więc chyba odpada :)

    Niestety :( A szkoda. Tutaj masz logi o jakie prosiles:
    Grupy: 018,013 - http://vaglog.rtnet.pl/camel_117513.html
    Ponowie pytanie: czy jesi to przestawiony rozrzad to bedzie skutkowalo szarpaniem
    przy gaszeni silnika i takim wysokim spalaniem ?

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 38. Data: 2013-03-09 17:25:17
    Od: spider <"spajder78[wytni]"@wp.pl>

    Zapytaj tu:
    http://forum.tdi-tuning.pl/viewforum.php?f=6
    może ktoś doradzi ci w miarę blisko Chorzowa dobrego fachowca od TDI

  • 39. Data: 2013-03-09 19:58:45
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-09 13:35, m...@g...com pisze:

> [...]
    > Ponowie pytanie: czy jesi to przestawiony rozrzad to bedzie skutkowalo szarpaniem
    przy gaszeni silnika i takim wysokim spalaniem ?

    Hmm o 18 nie prosiłem ale ok :)
    z 13 korekty jeszcze przyzwoite.

    Przestawiony rozrząd może różne dziwne objawy przyjmować, dziwne
    wibracje i większe spalanie jak najbardziej.

    Sprawdzenie ustawienia rozrządu to naprawdę żadna filozofia, podejdź do
    jakiegoś innego ogarniętego mechanika niech sprawdzi czy znaki się
    pokrywają.

    Lewis

  • 40. Data: 2013-03-10 16:58:06
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    >Ponowie pytanie: czy jesi to przestawiony rozrzad to bedzie skutkowalo
    >szarpaniem przy gaszeni silnika i takim
    szaropanie przy gaszeniu to niedziałająca klapa gasząca w EGR (zdaje się
    sterowana podciśnieniem) tzw gaszak