  • 81. Data: 2010-06-17 22:39:04
    Temat: Re: Dwoje dzieci nie zyje - na co foteliki ???
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    news:hve0ra$k58$1@inews.gazeta.pl...

    > Widzisz, po latach doświadczeń rozświetli się w głowie i decyzyjny płat
    > mózgowy wyda rozkaz - nie wyprzedaj, wyniki analizy na podstawie danych
    > statystycznych świadczą, że kierowca przed Tobą wykonuje manewry
    > niezgodne z rozkładem bezpiecznego zachowania na drodze. Tak,
    > poczekajmy.

    Jechałem za nim dobre 15km gdyż nie miałem dogodnej sytuacji aby móc
    wyprzedzić bez najmniejszeo ryzyka. Owy tir nie wykonywał żadnego dziwnego
    manewru ale gdy byłem obok niego zwyczajnie zaczął wyprzedzać pojazd który
    jechał przed nim spychając mnie. Ale skoro twierdzisz że tą sytuację można
    było przewidzieć to wybacz już się nie odzywam.

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 82. Data: 2010-06-17 22:44:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Lewis pisze:

    > O matko, czy Ty nie rozumiesz ze mając do wyboru świadome sterowanie
    > pedałem hamulca jego mocniejszym wciśnięciem przyblokowaniem kół i
    > chwilowym odpuszczeniem, a schematycznym działaniem bezmyślnego
    > urządzenie wybrałbym to pierwsze?

    Wiesz gdzie byś był po chwilowym przyblokowaniu kół w sytuacji "2 koła
    na ośnieżonym poboczu i 2 na całkiem znośnym afalcie" ?

  • 83. Data: 2010-06-17 22:44:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Lewis pisze:

    > W całkowitym uniemożliwieniu hamowania, 2 koła na ośnieżonym poboczu i 2
    > na całkiem znośnym afalcie, które wogóle nie hamują, gdyż te 2 będace na
    > poboczu się slizgają.

    Czyli nie dość że ABS nie przeszkadzał, to jeszcze całkiem możliwe że
    uratował Ci życie.

  • 84. Data: 2010-06-17 22:45:17
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > Czyli nie dość że ABS nie przeszkadzał, to jeszcze całkiem możliwe że
    > uratował Ci życie.

    Kierując mnie centralnie na zdrowego dęba w rowie obok drogi? Faktycznie
    uratował...

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 85. Data: 2010-06-17 23:02:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Przemek V pisze:

    > Nie rozumiem jak możliwy jest śmiertelny wypadek na zwykłym miejskim
    > skrzyżowaniu przy prędkościach miejskich. Zniszczenia aut i jak daleko
    > poleciała Toyota po strzale tutaj wydają się zbliżone do tego co jest na
    > zdjęciach z Żelaznej a nikomu się właściwie nic nie stało
    >
    > http://picasaweb.google.pl/przemv/Dzwon_2003?authkey
    =Gv1sRgCMXC3KCm16SpcQ#

    Tu to jeszcze masz o tyle lżejszą sprawę, że samochody zderzyły się
    przodami.
    Jeżeli zderzenie z Mondeo było centralnie w drzwi, pewnie było dużo gorzej.

    > Albo ten Mercedes jechał naprawdę bardzo szybko, albo mama z córką były
    > jeszcze nie przypięte ale nawet biorąc pod uwagę, że zderzenie było boczne
    > przy prędkości Mercedesa rzędu 70 km/h i zapiętych pasażerach moim zdaniem
    > nie powinno było być ofiar śmiertelnych.

    70 to już jednak dużo, nawet czołowe crashtesty robi się przy 64km/h, a
    i to od niedawna.
    Patrząc na niezbyt wielkie uszkodzenia Mercedesa nie wydaje się żeby w
    chwili zderzenia poruszał się jakoś bardzo szybko. Oczywiście pytanie
    ile jechał nim zaczął hamowanie.
    Jest jeszcze pytanie czy pasażerka miała zapięte pasy i czy dziecko było
    w foteliku.

    > A co do oryginalnego pytania. Na środku z tyłu jest najbezpieczniejszym
    > miejscem pod warunkiem, że da się porządnie i stabilnie zamocować fotelik

    Do tego chyba dla dziecka najciekawsze, bo najwięcej widać w każdą stronę.

  • 86. Data: 2010-06-17 23:03:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-06-17 22:30, Michał pisze:
    (...)
    > Ja tez nie łapie tego ABS jak to może przeszkadzać, mi zawsze pomagało
    > było kilka minimalnych sytuacji kiedy auto się zajmowało bardziej
    > prostowaniem toru jazdy niż hamowaniem, ale nie wiem czy to jakoś
    > bardzo wydłużyło hamowanie.

    Fajnie to opisałeś - owszem, ABS wcale nie miał skrócić drogi hamowania
    - miał pozwolić na bezpieczne wyhamowanie.

    > Ale jazda bez ABS i jakieś dziwniejsze sytuacje to masakra.

    Dla większości kierowców już tak - ABS jest powszechny. Opinię
    posiadaczy szrotów pominę. Są oczywiście pojazdy, które ABS-u nie
    posiadają, ale to jest nieistotne.

    > Jakie stare auto nie miało niezależnego ABS na 4 koła ?

    No cóż - choćby moja stara R19 z 1991? (nie pamiętam).

    > na moje oko WSZYSTKIE stare auta to miały gdzieś z 12 lat temu
    > w kompaktach były uproszczone (lanos, scenic ?) ale już nie ma.

    Pierniczysz.

    > sytuacja w której część jest oblodzona a cześć nie to idealna sytuacja
    > w której ABS działa PERFEKCYJNIE, tak jak i ASR ! testowałem wiele razy
    > super, ja lepiej tego nie zrobię.

    No cóż, za szybko, brak rozsądku.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 87. Data: 2010-06-17 23:21:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Lewis pisze:

    > Kierując mnie centralnie na zdrowego dęba w rowie obok drogi? Faktycznie
    > uratował...

    Lepiej w tego zdrowego dęba walić przodem niż bokiem.

  • 88. Data: 2010-06-18 00:00:55
    Od: to <t...@a...xyz>

    Lewis wrote:

    > Kierując mnie centralnie na zdrowego dęba w rowie obok drogi? Faktycznie
    > uratował...

    Na dęba to pewnie sam się skierowałeś nie chcąc przytrzeć się z tym z
    prawej...

  • 89. Data: 2010-06-18 00:02:55
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > Na dęba to pewnie sam się skierowałeś nie chcąc przytrzeć się z tym z
    > prawej...

    Częściowo się zgodzę, z tym że to rów i zaspa na poboczu resztę załatwiła...

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 90. Data: 2010-06-18 00:06:06
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-06-17, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote:

    > ABS bardzo często ZMNIEJSZA Twoje szanse na uniknięcie kolizji. Na 3 kolizje
    > jakie miałem daję rękę uciąć że gdyby nie ten wynalazek 2 bym uniknął w 3
    > nie byłoby różnicy.

    A co, zapracowałbyś szybciej niż ABS, bez niego jechałbyś wolniej czy
    dwa razy rozbiłeś się na prawie gładkim lodzie?

    Krzysiek Kiełczewski