  • 11. Data: 2018-12-07 01:19:44
    Temat: Re: Dysk twardy - ciekawostka
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" pu9grp$bb2$...@n...news.atman.pl

    > Wszystko jest możliwe!
    > Właśnie Evo dał czadu -- ponad 4TB/s!!!

    > Write 4 294 967.288 00 MB/s
    > Read 4 294 964.5 MB/s

    > Taki dysk!!!
    > APki balkonowe też dają czadu!!!

    Właśnie jedna zbiesiła się. Radośnie mruga LEDkami poprawnie
    i resetuje się na oko także poprawnie, ale nie chce gadać...

    > Znajdę snap -- pokażę!

    > Snap szybkości Evo poczyniłem!!

    http://eneuel.w.duna.pl/error/4TBpsHyb8bit.png

    Najpierw jest SMART Evo, niżej jest RAMdysk,
    następnie Toshiba i Samsung...

    Na górze dyski, na dole hybryda.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 12. Data: 2018-12-07 23:46:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" pucedb$aqg$...@n...news.atman.pl

    RAMdysk tez dał czadu! Wszystko na ponad 4 TB.
    Zmowa jakaś czy coś? 2^32=4294967296

    > Właśnie jedna zbiesiła się. Radośnie mruga LEDkami poprawnie
    > i resetuje się na oko także poprawnie, ale nie chce gadać...

    Teraz nie mruga lampionami -- choc IMO powinna mrugać jedną,
    ale pracuje poprawnie. Winnym był najprawdopodobniej przewód
    (skrętka) nieco ;) uszkodzony przy okazji remontów balkonowych.

    A że początkowo hybryda nie chciała w ogóle gadać na żadnym
    przewodzie, zresetowałem (wielokrotnie) jej ustawienia -- być
    może niepotrzebnie. Ponieważ miałem na dysku coś brzmiącego
    swojsko -- spróbowałem to coś wrzucić hybrydzie na ruszt...

    Niby sukces, ale wiele błędów... I taki jakiś adres niezbyt trafny...
    Okazało się, że wgrałem ustawienia zupełnie :) innego TPlinka...
    Miałem wiele bakapów ustawień, ale akurat tej hybrydy -- nie
    znalazłem, więc musiałem przypomnieć sobie to i owo z ustawień,
    a od lat nie zaglądałem do tych hybryd...

    Ostatecznie stanęło na tym, że winny jest przewód -- odciąłem
    uszkodzony fragment i założyłem nową wtyczkę...

    Akurat hybryda zaczęła gadać po podłączeniu jej do innego
    zasilacza, ale IMO zasilacz nie uległ awarii, gdyż teraz
    zasilana jest nim przeciwległa hybryda -- chyba z powodzeniem.

    Być może hybryda potrzebowała odpoczynku. ;)

    I pora dnia -- po 22 godzinie, i pora roku, i pogoda -- siąpi
    deszczyk, niezbyt odpowiednia do zdejmowania i ponownego zakładania
    hybrydy z cięciem przewodu i zakładaniem nowej wtyczki... Ale udało
    się, choć na przewodzie długości ~4 metrów (tyle pozostało po
    odcięciu końcówki znajdującej się za uszkodzeniami -- tych
    uszkodzeń jest kilka, nie starczyło ;) przejechanie kątówką
    w jednym miejscu) nie mam pełnych 100 Mb/s -- lecz ~90 Mb/S,
    co mnie chyba zadawala.

    Teraz będę przypominał sobie resztę ustawień...
    Które latami gromadziłem a które IMO są nieważne.

    Hybrydy pracują od ~marca 2011 roku, ale na stałe
    są w tych samych miejscach od maja 2011 r.

    Nie licząc tego przewodu -- OK!!!

    7 lat i 8 miesięcy.

    Ciekawe, jak długo jeszcze pociągną. :)
    Niedaleko Krętej rośnie mi zagrożenie w postaci niby
    niskich drzew. Ale że mieszkam nisko, drzewa wchodzą
    mi w paradę...

    W wolnej chwili sprawdzę miernikiem stan odciętego
    fragmentu (czarnej -- zewnętrznej, odpornej na
    czynniki zewnętrzne) skrętki dobrej jakości
    wyprodukowanej w Polsce z polskiej miedzi.

    Jedna hybryda kosztowała ~120 pln, podczas gdy ta
    czarna skrętka kosztowała ~50 pln. Całość pochłonęła
    około 360 pln. Rura plastykowa, 3 cybanty długie,
    4 cybanty (2 niepotrzebne) krótkie, gwintowany pręt
    z podkładkami i nakrętkami, linka nośna, kluczyki
    płaskie czy oczkowe, wiertła, końcówki i zaciskarki
    końcówek, ww. skrętka i trochę innych (wewnętrznych)
    skrętek oraz (rzecz jasna) dwie hybrydy...

    -=-

    Jednego dnia zjadłem ćwierć gigabajta Rebtelowego przydziału.
    Mam jeszcze nietknięte 70 GB(z hakiem) Faktycznego...
    Nie załapałem się na 5 GB mikołajkowego prezentu..
    [chlip, chlip ;)]

    > http://eneuel.w.duna.pl/error/4TBpsHyb8bit.png

    > Najpierw jest SMART Evo, niżej jest RAMdysk,
    > następnie Toshiba i Samsung...

    > Na górze dyski, na dole hybryda.

    Niby widać, ale piszę q potomności. ;)

    )\._.,--....,'``.

  • 13. Data: 2018-12-08 13:33:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" puet7s$krt$...@n...news.atman.pl

    > Teraz będę przypominał sobie resztę ustawień...

    Kanał -- niskie kanały idą zbyt szeroko.
    5 GHz pożądane pomiędzy balkonami. :)

    ŁoczDog, indoor, hasła...

    > Które latami gromadziłem a które IMO są nieważne.

    Jednak są ważne...
    Jest też masa drobnych...

    Ping pomiędzy hybrydami na razie (siąpi deszcz) spada tylko do 3 ms...
    Średni jest znacznie gorszy -- od 5 do 7...

> [...]
    > końcówek, ww. skrętka i trochę innych (wewnętrznych)
    > skrętek oraz (rzecz jasna) dwie hybrydy...

    Może całóść to aż 390 pln, bo jeszcze polski przedłużacz
    ,,antyprzepięciowy'' z 7 (siedmioma) gniazdami z Carrefour
    za 20 pln i długi (trzeci) cybant za 9 pln.

    Przedłużacz jest inny niż przeciętne, gdyż wszystkie dziurki
    są luźno ułożone w jednej linii:

    o o o o o o o o o o o o o o

    dzięki czemu wtyczki nie blokują się wzajemnie. Wewnątrz ma
    jakąś elektronikę, ale na zewnątrz nie ma nawet wyłącznika
    czy bezpiecznika. Do dziurek są rzecz jasna kołeczki ochronne.

    -=-

    Czarny przewód jest skancerowany do miedzi co najmniej w 8 miejscach.
    W jednym miejscu widzę zupełnie przerwany przewód niebiesko-biały.

    http://www.rj45.cba.pl/rj.html <-- piąty (5) w prostym (nie w krosowanym)

    Okaleczone miejsca owinąłem ~półtra roku temu plastykową taśmą
    izolacyjną, która jednak przepuściła wodę do swego wnętrza...

    Nie będę badał przewodu miernikiem, bo nie ma to sensu -- przewód
    stale schnie a ostateczny cios zadała wilgoć...

    Przerwany przewód najwyraźniej nie jest zbyt istotny w transmisji.
    (ale jest potrzebny do PoE)

    -=-

    http://nomad.com.pl/faq-items/poe/

    Zasilanie hybrydy było, bo świeciła LEDka zasilania -- ale być może
    niedostatecznie obfite energetycznie z uwagi na przerwanie przewodu.

    Odcięty przewód ma długość ~3 metrów.

    -=-

    > się, choć na przewodzie długości ~4 metrów (tyle pozostało po

    Łącznie od Apka do hybrydy mam więcej niż 4 m, bo do czarnego przewodu
    dodać trzeba fragment białego (~3 m) i złączkę wewnatrz mieszkania.

    Z złączka
    A Apek
    H hybryda

    = czarna skrętka
    - biała skrętka

    P zasilanie energetyczne

    H===Z---A

    > odcięciu końcówki znajdującej się za uszkodzeniami -- tych
    > uszkodzeń jest kilka, nie starczyło ;) przejechanie kątówką
    > w jednym miejscu) nie mam pełnych 100 Mb/s -- lecz ~90 Mb/S,
    > co mnie chyba zadawala.

    Symetrycznie Rx/Tx -- 90, 92, 94.5, 91,9, 95.56

    Pomiędzy hybrydami mam do 40 Mb/s RX lub Tx, co niestety
    przekłada się na rzeczywisty transfer do mnie poniżej 10 Mb/s,
    ale od ISP mam 5 Mb/s do mnie zwykle i nadzwyczajnie
    (łikend czy noc) znacznie więcej...

    Teraz mam do 8.8.8.8 aż 23 Mb/s dławione hybrydami do 6 Mb/s -- pada
    deszcz i trochę to połączenie jest rozregulowane zarówno mechanicznie
    (trzeba dokładniej/staranniej zamontować/ukierunkować hybrydę) i ustawicznie. ;)

    [ważne, że pornole można oglądać]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2018-12-09 01:07:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" pugdnl$24f$...@n...news.atman.pl

    https://www.cube.szczecin.pl/porady_RJ45.aspx <-- który przewód do czego
    https://www.cube.szczecin.pl/grafika/RJ45.jpg

    > Okaleczone miejsca owinąłem ~półtra roku temu plastykową taśmą
    + Okaleczone miejsca owinąłem ~2.5 roku temu plastykową taśmą

    Czas ucieka [do nikąd?] bardzo szybko. Budynek był ocieplany
    ze strony zachodniej chyba latem 2016 roku -- wtedy też
    ,,regenerowano'' balkony. 2018 rok przechorowałem -- stąd
    to pogubienie się w czasie.

    Tak czy siak -- połączenie znów funkcjonuje a wolnym ;) czasie
    lepiej ukierunkuję (i staranniej przymocuję -- pod koniec
    przykręcania wypadł mi wkrętak) hybrydę do balkonu.

    Trochę szkoda mi i czasu, i przewodu -- raczej bardzo dobrego,
    doziemnego, zewnętrznego, z miedzianych drutów...

    > izolacyjną, która jednak przepuściła wodę do swego wnętrza...

    -=-

    Licząc się z możliwością zepsucia hybrydy, rozejrzałem się za
    kolejnymi i uznałem, że nie warto dawać 2.4 GHz, nie warto dawać
    mniej niż 300 Mb/s w powietrzu i nie warto dawać RJ45 wolniejszego
    niż 1000 Mb/s -- a takich nie widzę teraz w tanich ofertach...

    Może za jakiś czas zainwestuję w WiFi ac 433 Mb/s -- o tyle
    warto, że tanie laptopy tyle oferują. W zestawieniu z HDD
    (ponad 100 MB/s w laptopie) to (20 MB/s) niezbyt wiele,
    ale w zestawieniu z dzisiejszą moją szybkością WiFi to
    raczej sporo.

    Evo sprawuje się dobrze, ale IMO Kingston PCIe v3 x2 byłby równie
    użyteczny. Być może dorzucenie RAMki (mam nadal tylko 4 GiB) zmieni
    sytuację na korzyść Evo. I na moją korzyść -- także.

    Fujitsu-Siemens sprzed ponad 10 laty pod WXP reaguje
    znaczie szybciej niż ten Acer z Evo pod 64W10!!!

    Jedynie wybudza się F-S nieco dłużej niż Acer, ale Acera rzadko usypiam.

    Gdy nic nie piszę na Evo -- przybywa tam dziennie ~1 GB TBW.
    Być może po dorzuceniu RAMki będę mógł zupełnie zrezygnować
    ze SWAPu na C -- teraz raczej tak nie mogę. Być może wtedy
    sączyć się będzie wolniej, choć wątpię w to, bo nawet wtedy
    ,,przecieka'', gdy RAMka jest w połowie pusta a laptop ,,na
    oko'' odpoczywa.

    )\._.,--....,'``.

  • 15. Data: 2018-12-09 13:54:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" puhmdk$829$...@n...news.atman.pl

    Brązowo-biały -- sztuczne światło (multiLEDki z dawnych lat) dało zdumiewający efekt.
    Byłem trochę zmęczony, gdy zajmowałem się tą hybrydą, ale nie aż tak, by mylić
    kolory.
    Aż strach ogarnia na myśl typu -- co by było, gdybym w tym świetle zakładał wtyczkę.
    ;)
    Przewód jest rzecz jasna brudny...

    ++ http://www.rj45.cba.pl/rj.html <-- siódmy (7) w prostym (nie w krosowanym)

    http://nomad.com.pl/faq-items/poe/
    https://www.zabezpieczenia.com.pl/sites/default/file
    s/images/stories/artykuly/2011/2011_06/walczyk/rys_1
    .jpg

    Także nie jest sygnałowym dla 100 Mb/s -- zasilanie było, gdyż świeciła się LEDKa.

> [...]

    > Czas ucieka [do nikąd?] bardzo szybko. Budynek był ocieplany
    + Czas ucieka [do nikąd?] bardzo szybko. Budynek był ocieplany
    [na szczęście nikt nie podczytuje myśli]

    -=-

    Fotka:

    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/parasurtenseur.png

    tyłu przedłużacza.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 16. Data: 2018-12-14 14:48:03
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 30 Nov 2018 13:04:38 GMT
    is the real date, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> has
    written something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Nie wiem, ale miałem WD Greena w NVR i działał jakieś 6-7 lat na
    >okrągło i skończył działać bez błędów.

    Ja wciąż mam pod opieką kilka kompów hp w których są dyski samsunga,
    40 giga (antyki, wiem, proszę nie oceniać, spełniają swoje zadanie).
    Dyski, jak ostatni raz sprawdzałem, mają po ponad 140 tysięcy cykli
    start-stop. Jak do tej pory nie padł jeszcze żaden.
    To nie pręgierz, ale piętno dla samsunga za to że sprzedał swój dział
    hdd seagate`owi. Na kilkadziesiąt samsungów różnych typów jakie się
    przewinęły przez moje ręce padły może dwa, po dobrych kilku latach
    eksploatacji. Tak trwałych dysków już chyba nikt nigdy nie zrobi...

    Pozdrawiam :)

  • 17. Data: 2018-12-14 18:40:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <m...@s...com> 0...@4...com

> [...]
    > przewinęły przez moje ręce padły może dwa, po dobrych kilku latach
    > eksploatacji. Tak trwałych dysków już chyba nikt nigdy nie zrobi...

    - IBM -- jeden; padł (; wielokrotnie ;)
    (kilkakrotnie był wymieniany na kolejny)

    - Samsung -- kilka sztuk; padł jeden na amen
    (dał się odczytać po schłodzeniu zamrożonym żelem)

    - WDC -- kilka; ponoć jeden padł
    (LetMeRepair wymienił bezpłanie dysk na nowy, ale imo niepotrzebnie)

    - Samsung -- co najmniej 6; 2 wymagały remapowania softem

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 18. Data: 2018-12-14 18:46:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" pv0q46$ueb$...@n...news.atman.pl

> [...]

    > (LetMeRepair wymienił bezpłanie dysk na nowy, ale imo niepotrzebnie)

    > - Samsung -- co najmniej 6; 2 wymagały remapowania softem
    + - Seagate -- co najmniej 6; 2 wymagały remapowania softem

    -=-

    Co pisze :) 64W10 na dysku SSD, którego partycje nie mają literek?!

    https://danutac.oferty-kredytowe.pl