  • 71. Data: 2018-07-17 12:08:06
    Temat: Re: Działanie różnicówki
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Jul 2018 10:50:37 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > O czym Ty piszesz? Masz w domu mieszkalnym moc przyłączeniową 100kW?

    Dokładnie mam 250kW z własnego trafo, kto mi zabroni? Lubię mieć
    zapas mocy.

    --
    Marek

  • 72. Data: 2018-07-17 12:33:59
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Jak patrzę na amerykańskie gniazdka i wtyczki 110/115 V to widzę, że jest spore pole
    do popisu dla miniutaryzacji ;-))
    A swoją drogą to jakie jest u nich napięcie trójfazowe (np. dla sprzętu domowego)?

    -----

  • 73. Data: 2018-07-17 14:32:24
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-07-17 o 12:33, ń pisze:
    > swoją drogą to jakie jest u nich napięcie trójfazowe (np. dla sprzętu domowego)?

    Z choinki spadłeś? Tyle co w jednofazie, razy pierwiastek kwadratowy z
    trzech.

  • 74. Data: 2018-07-17 16:25:22
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 17 lipca 2018 14:32:23 UTC+2 użytkownik JaNus napisał:
    > W dniu 2018-07-17 o 12:33, ń pisze:
    > Z choinki spadłeś? Tyle co w jednofazie, razy pierwiastek kwadratowy z
    > trzech.
    Jeżeli autor miał na myśli "międzyfazowe", to tyle co w jednofazie razy
    dwa, a nie pierwiastek kwadratowy z trzech, bo instalacje trójfazowe
    w domach w USA praktycznie nie istnieją - transformator SN na NN
    jest jednofazowy z odczepem pośrodku uzwojenia wtórnego, dostaje się
    w ten sposób 2 fazy po 110V i możliwość podłączenia urządzeń typu
    kuchenka czy suszarka elektryczna na międzyfazowe 220V.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 75. Data: 2018-07-17 17:21:53
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-07-17 o 12:08, Marek pisze:

    > Dokładnie mam 250kW z własnego trafo, kto mi zabroni? Lubię mieć zapas
    > mocy.

    Chyba żartujesz???
    Jakie masz zabezpieczenia główne i przekroje przewodów jeśli tak jest
    naprawdę?

    --
    pzdr, j.r.

  • 76. Data: 2018-07-17 21:31:00
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Tylko, że to "zero" nie będzie już miało potencjału ziemi lecz będzie
    > dążyło do wyrównania z potencjałem najbardziej obciążonej fazy. Wtedy na
    > fazach/fazie mniej obciążonej pojawi się niebezpiecznie wysoki potencjał
    > względem tego "zera" i przykładowo w gniazdku, w którym mieliśmy napięcie
    > fazowe 230V pojawi się napięcie międzyfazowe np. 300-400V.

    Nieraz już w mediach było, że ojej, zjebali i ludziom urządzenia popaliło.

    > Przypominam, że ochronnik przepięciowy nie zareaguje na to napięcie.

    Swój zrobię tak, że zareaguje, właściwie.
    (Skrót myślowy, uwaga) Najprościej (nie napisałem "najlepiej"), przez stałą
    kontrolę napięcia pomiędzy jednym, a drugim neutrum. Będzie pewna różnica z
    nierówności wektorów i prądów wyrównawczych (jak mierzyłem, fakt, ok. 20 lat
    temu, to było 0.3V i 0,3A). Jak różnica pójdzie za daleko, wszystko zostanie
    wypięte.
    A jak konkretnie to zrobię... to jeszcze coś wymyślę. Na pewno nic, ani
    nikt, nie usmaży się, nie zepsuje.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 77. Data: 2018-07-17 22:14:50
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-07-17 o 16:25, k...@g...com pisze:
> [...]
    > dostaje się w ten sposób 2 fazy po 110V i możliwość podłączenia
    > urządzeń typu kuchenka czy suszarka elektryczna na międzyfazowe

    Hm, ciekawe. Acz ważne tylko dla urządzeń "mocno klasycznych",
    dzisiejsze u~ "wielce elektroniczne" mogą być zasilane napięciem od
    (chyba) mizernych stu, do jakichś 250V, bo ich zasilacze są takie bardzo
    mundre, i elastyczne... :)

  • 78. Data: 2018-07-17 22:18:16
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-07-17 o 12:08, Marek pisze:

    > Dokładnie mam 250kW z własnego trafo, kto mi zabroni? Lubię mieć
    > zapas mocy.

    Hutę prowadzisz, czy-co?
    Albo kopalnię kryptowaluty? Ale te, to już dawno macherzy wyczaili, że,
    jako iż granice międzypaństwowe tu nic nie znaczą, to zakłada się tam,
    gdzie prund jest najtańszy, np. na zapadłej prowincji w odległym Kitaju...

  • 79. Data: 2018-07-17 22:22:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-07-17 o 21:31, HF5BS pisze:

> [...]
    > pójdzie za daleko, wszystko zostanie wypięte.
    > A jak konkretnie to zrobię... to jeszcze coś wymyślę. Na pewno nic,

    Nie musisz niczego wymyślać, bo to już jest dawno wymyślone i
    funkcjonuje przynajmniej od kilkudziesięciu lat. Wystarczy zastosować
    specjalny 3-fazowy przekaźnik pomiarowy/napięciowy (nadnapięciowy i
    podnapięciowy) np. taki
    https://www.conrad.pl/p/przekaznik-napieciowy-trojfa
    zowy-rnpp-311m-806785
    oraz rozłączniki z dodatkowym wyzwalaczem zanikowym lub po prostu
    stycznik w układzie samopodtrzymania.

    Są też analizatory parametrów sieci. Trochę droższe rozwiązanie, ale
    można ustawić dużo więcej parametrów.

  • 80. Data: 2018-07-17 22:23:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JaNus napisał:

    > Hutę prowadzisz, czy-co?

    Marychę. Kobita kapryśna, lubi dużo światła.

    --
    Jarek