  • 31. Data: 2018-01-21 15:23:55
    Temat: Re: Dziwne uszkodznie procka ?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Jan 2018 15:11:06 +0100, Roman Tyczka napisał(a):

    > No cóż, nieprawda. Jak jesteś taki precyzyjny to chodzi o moc pobieraną a
    > nie dostarczaną.

    Koń by się uśmiał. Łaskawco, a jaka jest różnica między mocą dostarczoną
    do procka a mocą odebraną przez procek? :)
    Poza tym ja nic nie próbuję udowodnić, jedynie twierdzę że widzę
    niekonsekwencję fizyczną, szukam jej wyjaśnienia a wasze argumenty mnie
    nie przekonują.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 32. Data: 2018-01-21 19:00:31
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    > Poza tym ja nic nie próbuję udowodnić, jedynie twierdzę że widzę
    > niekonsekwencję fizyczną, szukam jej wyjaśnienia a wasze argumenty mnie
    > nie przekonują.

    Nie widzisz żadnej niekonsekwencji fizycznej (o takiej mógłbyś mówić
    gdybyś był pewny jaką temperaturę mają oba rdzenie przy takim samym
    obciążeniu i chłodzeniu), a przecież jej nie zmierzyłeś, tylko
    odczytałeś z programów, które mogą się mylić nawet o kilkanaście stopni.
    Na dodatek wierzysz w TDP jak w prawdę objawioną, a nie zmierzyłeś
    fizycznie jaki prąd pobierają oba procesory, ani nawet jaki prąd w obu
    przypadkach pobierany jest z gniazdka przez cały komputer, który to
    pomiar choć obarczony dodatkowym błędem wynikającym ze sprawności
    zasilacza i konwerterów napięcia płyty głównej wciąż byłby znacznie
    bliższy prawdy niż odczytanie TDP ze specyfikacji.

    https://www.intel.com/content/dam/doc/white-paper/re
    sources-xeon-measuring-processor-power-paper.pdf

    "no two parts have identical power and thermal characteristics.
    However the TDP specifications represent a "will not exceed" value"

    "It is possible for the
    processor to consume more than the TDP power for a short period of time"

    A Ty dalej sobie zakładaj, że skoro 2 różne procesory różniące się
    taktowaniem o kilkadziesiąt procent maja TDP 65W, to znaczy że grzeją
    się tak samo, a temperatura obu pokazywana przez oprogramowanie powinna
    być zatem taka sama.

  • 33. Data: 2018-01-21 19:32:15
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 21 Jan 2018 15:23:55 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

    > Koń by się uśmiał. Łaskawco, a jaka jest różnica między mocą dostarczoną
    > do procka a mocą odebraną przez procek? :)

    Taka sama jak między wodą stojącą przed tamą na rzece a wodą wypływającą po
    drugiej stronie. Co ja poradzę, że nie rozumiesz znaczenia słów?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 34. Data: 2018-01-22 00:06:07
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    > No cóż, nieprawda. Jak zawsze, zależy od dostarczonej mocy oraz warunków
    > chłodzenia. Wszystko jedno czy chodzi o procek czy o piekarnik babci.

    Jak piekarnik babci wyłączysz to ile on ciepła wydzieli?

    > Poza tym taki parametr jak wydajność nie istnieje a nawet jakby przyjąć
    > że tak nazywasz np. bazową częstotliwość pracy to akurat wolniejszy
    > procek ma wyższą temperaturę :)

    Tu masz testy tej nieistniejącej wydajności:
    Zestawienie procesorów, poznaj wydajność modeli w sprzedaży oraz
    archiwalnych: http://www.benchmark.pl/ranking/cpu

    Z uporem godnym lepszej sprawy zamykasz się na oświecenie: procesor to
    nie perpetuum mobile i aby więcej robić musi żreć więcej prądu.

    Masz tu link o TDP:

    https://www.morele.net/wiadomosc/co-to-jest-wspolczy
    nnik-tdp-w-procesorach-jaki-wybrac/996/

    I drugi

    https://pclab.pl/art52110.html

    TDP to jest wartość, która określa ciepło jakie flugshafen powinien być
    w stanie odebrać od procka. W typowych zastosowaniach itp. Jest podawany
    w pewnych standardowych wartościach, np 45W, 65W, 95W, bo takie są
    wiatraki i wszystko to jest ustandaryzowane.

    Ciepło wydzielanie zależy od:
    1. poboru prądu przez procesor.
    2. sprawności energetycznej, czyli procentu mocy zamienianego przez
    procek na ciepło.

    Z kolei pobór mocy przez procesor w szczególności może być:
    1. Maksymalny dopuszczalny.
    2. Minimalny.
    3. Chwilowy
    4. Przeciętny.

    Problem z Tobą jest taki, że nie rozumiesz, że pobór prądu nie zależy
    tylko od częstotliwości pracy procka ale też od obciążenia.

    W praktyce słaby procek o TDP 65W nie będzie tyle osiągał w ogóle a
    mocny będzie na styk i z chęcią przekraczał.

  • 35. Data: 2018-01-22 09:18:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 22 Jan 2018 00:06:07 +0100, Smok Eustachy napisał(a):

    > Jak piekarnik babci wyłączysz to ile on ciepła wydzieli?
    Dokładnie tyle ile doprowadzisz czyli zero. Pominąwszy stan nieustalony.

    > Tu masz testy tej nieistniejącej wydajności:
    > Zestawienie procesorów, poznaj wydajność modeli w sprzedaży oraz
    > archiwalnych: http://www.benchmark.pl/ranking/cpu
    Tu masz typowe zestawienie parametrów procka, czyli specyfikację:
    https://ark.intel.com/pl/products/33911/Intel-Core2-
    Duo-Processor-E8500-6M-Cache-3_16-GHz-1333-MHz-FSB
    Gdzie tam jest wydajność?

    > Z uporem godnym lepszej sprawy zamykasz się na oświecenie: procesor to
    > nie perpetuum mobile i aby więcej robić musi żreć więcej prądu.
    To dlaczego wolniejszy E6300 w stresie jest gorętszy niż szybszy E8500 w
    stresie? Chyba nawet nie przeczytałeś o co właściwie pytam.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 36. Data: 2018-01-22 09:22:57
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    > To dlaczego wolniejszy E6300 w stresie jest gorętszy niż szybszy E8500 w
    > stresie? Chyba nawet nie przeczytałeś o co właściwie pytam.

    Dlaczego z uporem maniaka powtarzasz nieprawdziwe tezy? Nie pytasz
    dlaczego jest gorętszy, bo nie wiesz czy jest gorętszy, nie zmierzyłeś
    tego. Odpowiedź na prawidłowe pytanie: dlaczego przy wolniejszym
    procesorze oprogramowanie pokazuje wyższą temperaturę - już otrzymałeś.

  • 37. Data: 2018-01-22 11:12:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 22 Jan 2018 09:22:57 +0100, knrdz napisał(a):

    > Odpowiedź na prawidłowe pytanie: dlaczego przy wolniejszym
    > procesorze oprogramowanie pokazuje wyższą temperaturę - już otrzymałeś.

    Ta odpowiedź mnie nie przekonuje, zwłaszcza że z uporem pomijacie
    niektóre moje spostrzeżenia które są dla was niewygodne. Poza tym, wasze
    rozeznanie w zakresie przepływów ciepła przez struktury a także co do
    znaczeń niektórych wielkości charakteryzujących procki IMO pozostawia
    sporo do życzenia i nie zmienia tego fakt że mieliście rację co do
    sposobu pomiaru temperatury w prockach Intela, trafiło się kurze ziarno.
    EOT
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 38. Data: 2018-01-22 12:28:42
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    > Ta odpowiedź mnie nie przekonuje, zwłaszcza że z uporem pomijacie
    > niektóre moje spostrzeżenia które są dla was niewygodne. Poza tym, wasze

    Przypomnę zatem te Twoje "spostrzeżenia" o których sam najwyraźniej
    zapomniałeś: "Gdy proc był obciążony w 100%, komp po paru godzinach się
    wyłączał (...) wymieniłem procka na E6300 i co? Komp działa na full
    stress do dziś, już 23 godz"

    Skoro już zrozumiałeś (w wielkich bólach), że winny był jednak zasilacz,
    to chyba możesz ten fakt logicznie połączyć z własnym wcześniejszym
    spostrzeżeniem, i wyciągnąć OCZYWISTY wniosek, że skoro po wymianie
    procesora na ZNACZNIE WOLNIEJSZY czas stabilnego działania komputera
    zwiększył się z "kilku godzin" do "już 23 godz", to znaczy że jednak
    mimo tego samego TDP na tym słabszym procesorze pobór mocy był jednak
    zauważalnie niższy.

> [...]
    > sporo do życzenia i nie zmienia tego fakt że mieliście rację co do
    > sposobu pomiaru temperatury w prockach Intela, trafiło się kurze ziarno.

    ...napisał ktoś kogo nawet oficjalne materiały Intela nie przekonają że
    parametr TDP nie oznacza ani wydzielanej, ani pobieranej przez procesor
    mocy.

  • 39. Data: 2018-01-22 14:46:50
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 22.01.2018 o 09:22, knrdz pisze:

> [...]
    > tego. Odpowiedź na prawidłowe pytanie: dlaczego przy wolniejszym
    > procesorze oprogramowanie pokazuje wyższą temperaturę - już otrzymałeś.

    Może być jeszcze źle założone chłodzenie i uszkodzenie