  • 1. Data: 2014-10-11 21:37:41
    Temat: E60 535d coś "wyje" pod deską rozdzielczą
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Od zakupu mam coś dziwnego: jak tylko odpalę silnik, niezależnie od
    ustawienia nadmuchu (nawet całkiem na zero) słychać takie
    wuuuu--wuuuu-wuuuu spod deski rozdzielczej - taka trochę syrena, odgłos
    jakby cyklicznie włączał się jakiś wentylatorek (jak taki mały,
    wysokoobrotowy, wyjący) na jakieś 2sekundy i na 0.5sekundy wyłączał.
    Częstotliwość włączeń-wyłączeń nie zmienia się, jest stała, i odgłos nie
    zanika po rozgrzaniu auta. Ale wystarczy zgasić silnik i znika od razu.
    W zasadzie włączony nadmuch/radio to zagłusza, tak że ktoś kto nie wie -
    nie zauważy, ale odgłos jest strasznie wkurzający. Słychać to tak jakby
    gdzieś pod deską, ale i na zewnątrz auta też - tylko nijak nie można
    zlokalizować miejsca (bardzo wysoki dźwięk, ciężko dojść skąd dobiega)

    Co to może być? Myślałem że tak musi być, ale Mechanik u którego byłem,
    i bmw naoglądał się dużo - twierdzi że pierwszy raz widzi-słyszy, i może
    w stacji navi (jest ta wersja z dyskiem twardym) jest jakiś
    wentylatorek, no ale on nie powinien wyłączać się od razu po zgaszeniu
    silnika, skoro radio nadal gra.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2014-10-12 14:19:20
    Temat: Re: E60 535d coś "wyje" pod deską rozdzielczą
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-11 21:37, BartekK pisze:
> [...]
    > w stacji navi (jest ta wersja z dyskiem twardym) jest jakiś
    > wentylatorek, no ale on nie powinien wyłączać się od razu po zgaszeniu

    a nie będzie to płyta z nawigacją w napędzie (te z hdd też mają napęd dvd?)

    Łukasz

  • 3. Data: 2014-10-13 03:06:12
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-10-12 o 14:19, dddddddd pisze:
    > a nie będzie to płyta z nawigacją w napędzie (te z hdd też mają napęd dvd?)
    te z hdd mają napęd dvd, który można używać jako cd/dvd do multimediów,
    albo dvd do aktualizacji map, i u mnie nic w nim nie siedzi.
    Odgłos nie pasuje do rozpędzającej się płyty - zbyt szybko uzyskuje
    wysoki dzwięk i zbyt szybko hamuje, stąd moje podejrzenie wentylatorka
    wysookobrotowego, takiego np fi 4cm, ale to tylko przypuszczenia...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2014-10-13 06:22:02
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-13 03:06, BartekK pisze:
> [...]
    > wysoki dzwięk i zbyt szybko hamuje, stąd moje podejrzenie wentylatorka
    > wysookobrotowego, takiego np fi 4cm, ale to tylko przypuszczenia...

    w takim razie jak chcesz sam szukać to odłączaj po kolei moduły -
    zacząłbym właśnie od navi.
    A tak z innej beczki - masz może tempomat stop&go albo night vision?

    Łukasz

  • 5. Data: 2014-10-13 09:12:20
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-10-13 o 06:22, dddddddd pisze:

    > w takim razie jak chcesz sam szukać to odłączaj po kolei moduły -
    > zacząłbym właśnie od navi.
    > A tak z innej beczki - masz może tempomat stop&go albo night vision?
    Mam aktywny tempomat, stop/go w sensie że gaśnie jak stoi na światłach -
    to nie mam. Night vision tez nie. Bieda panie ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2014-10-13 13:42:16
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-13 09:12, BartekK pisze:

    > Mam aktywny tempomat, stop/go w sensie że gaśnie jak stoi na światłach -
    > to nie mam. Night vision tez nie. Bieda panie ;)

    aktywny w sensie sam hamuje? właśnie o to mi chodzi, myślę się kiedyś w
    to wyposażyć i pytam jak wrażenia :)

    Łukasz

  • 7. Data: 2014-10-13 19:55:28
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-10-13 o 13:42, dddddddd pisze:

    > aktywny w sensie sam hamuje? właśnie o to mi chodzi, myślę się kiedyś w
    > to wyposażyć i pytam jak wrażenia :)
    Tak, sam hamuje, sam przyspiesza. Przy całkowitym zatrzymaniu auta
    przede mną - zatrzyma się też do zera, ale trzeba mu "dotknąć gaz" by
    zatwierdzić samoczynne ruszenie spowrotem.
    Można ustawić jaką odległość ma utrzymywać od poprzedzającego pojazdu
    (chyba 3 czy 4 poziomy), a odległość ta jest automatycznie zależna od
    prędkości (tzn na tym samym 3cim stopniu inną będzie odległość trzymać
    przy 50km/h a inną przy 100km/h). Skubaniec jakoś wybitnie mądrze to
    robi, bo wykrywa auta tylko na swoim pasie, i wcale mu nie przeszkadzają
    w tym zakręty, nawet dość ostre. Dopiero jeżdżąc po górach, gdzie
    zakręty takie naprawdę ostre - gubił auto przedemną, ale i ja je gubiłem
    wzrokiem ;)
    W połączeniu z włączonym "śledzeniem pasa" - można ustawić nawigację,
    wjechać na autobanę i iść spać ;( Okrutnie nudna jazda takim autem, w
    połączeniu z tym, że prawie żadne odgłosy z zewnątrz nie docierają do
    środka - siedzisz sobie wygodnie, fotel cie masuje, muzyczka sobie leci,
    nic się nie dzieje... zanudzić się można na amen.

    A co do praktycznego użytkowania tego tempomatu - na trasę całkiem
    wygodna sprawa, ale wolałbym chyba rozdzielić go na dwie niezależne
    części: zwykły tempomat oraz aktywny hamulec ;) Tzn nie zawsze chce się
    włączać tempomat, ale te jego radarowe wykrywanie przeszkody działa
    znakomicie - i już parę razy zdążyło zacząć hamować nim ja zdążyłem np.
    zauważyć nieoświetloną przyczepę zostawioną i wystającą na pół pasa.
    Pewnie bym dał radę i zauważył i wyhamował/ominął, a tutaj jednak
    znacznie wcześniej na HUD wyskakuje ikonka "jest pojazd przed tobą" i
    gdy zmniejsza się odstęp - adekwatnie zwalnia/hamuje. To mogło by być
    oddzielnym systemem, bez funkcji utrzymywania prędkości, tylko samo
    wykrywanie.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2014-10-13 20:54:01
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-13 19:55, BartekK pisze:

> [...]
    > wzrokiem ;)
    > W połączeniu z włączonym "śledzeniem pasa" - można ustawić nawigację,

    to który to rocznik? bo śledzenie pasa to nie ten sam dodatek co
    tempomat stop&go?

> [...]
    > środka - siedzisz sobie wygodnie, fotel cie masuje, muzyczka sobie leci,
    > nic się nie dzieje... zanudzić się można na amen.

    kurde, w tv nie wyposażyli? :)

> [...]
    > znakomicie - i już parę razy zdążyło zacząć hamować nim ja zdążyłem np.
    > zauważyć nieoświetloną przyczepę zostawioną i wystającą na pół pasa.

    no ale chyba możesz załączyć tempomat na 30km/h i jechać szybciej -
    tylko po każdym hamowaniu trzeba go ponownie włączyć - fakt - upierdliwe

    może magicy by to przeprogramowali?

    Łukasz

  • 9. Data: 2014-10-14 08:45:00
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-10-13 o 20:54, dddddddd pisze:
    > to który to rocznik? bo śledzenie pasa to nie ten sam dodatek co
    > tempomat stop&go?
    2009. Nie mam pojęcia czy to ten sam pakiet czy co.

    > kurde, w tv nie wyposażyli? :)
    E no. w sumie - można włączyć (tzn stacja multimedialna ma taką opcję,
    moja u mnie nie ma, ale ponoć bez problemu się da włączyć). Ale jest też
    dvd, można szybkich i ściekłych oglądać ;)

    > no ale chyba możesz załączyć tempomat na 30km/h i jechać szybciej -
    > tylko po każdym hamowaniu trzeba go ponownie włączyć - fakt - upierdliwe
    Nie jestem pewny, ale chyba gdy jedziesz szybciej niż ustawiony tempomat
    (tzn dotykasz gazu) - tempomat działa w tle, ale nie hamuje, jedynie
    sygnalizuje.

    > może magicy by to przeprogramowali?
    Może, ale po co psuć coś co działa ;)

    --