  • 1. Data: 2009-04-20 16:08:01
    Temat: ESTOOL V2.11 - test dysku
    Od: Pawel <p...@g...com>

    Witam
    Wkurza mnie jedna rzecz, zakupiłm nowy dysk no i chcę puścić na nim
    full test ESTOOL-em v2.11.
    Z tego co pamiętam gdy puszczałem ten test na 750 GB trwał on około 10
    godzin.
    Dlatego się pytam: nie ma żadnej możliwości by nie czekać aż tyle
    czasu, żeby puścić ten test pod wirtualnym kompem (taki soft pod
    windę)?
    Panowie zauważcie, że kiedyś gdy zakładało się partycje fdiskiem a
    formatowało poleceniem format także się wydawało, że te OPERACJE są
    niedostępne spod Windows, a tu proszę zawitał WIN XP i JEST TO
    MOŻLIWE. Więc powiedźcie mi, czy jest jakiś sposób by nie czekać 10
    godzin aż program sprawdzi dysk?
    dzięki za zainteresowanie tematem.

  • 2. Data: 2009-04-20 16:39:26
    Temat: Re: ESTOOL V2.11 - test dysku
    Od: Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>

    On Mon, 20 Apr 2009 09:08:01 -0700 (PDT)
    Pawel <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > Dlatego się pytam: nie ma żadnej możliwości by nie czekać aż tyle
    > czasu, żeby puścić ten test pod wirtualnym kompem (taki soft pod

    Hmmm... Wirtualnym? Czemu akurat tak i co to miałoby dać?

> [...]
    > formatowało poleceniem format także się wydawało, że te OPERACJE są
    > niedostępne spod Windows, a tu proszę zawitał WIN XP i JEST TO

    Chyba nie do końca zrozumiałem. Co właściwie jest możliwe? Założenie
    systemu plików bez sprawdzania powierzchni? No oczywiście, że jest
    możliwe, ale...

    > Więc powiedźcie mi, czy jest jakiś sposób by nie czekać 10
    > godzin aż program sprawdzi dysk?

    ...w żaden sposób z tego nie wynika, że możliwe jest również
    sprawdzenie powierzchni bez sprawdzania powierzchni.
    Chcesz żeby było krócej - kup szybszy dysk.

    --
    Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>

  • 3. Data: 2009-04-20 16:58:22
    Od: Pawel <p...@g...com>

    chodzi o tylko i wyłącznie o to by podczas sprawdzania dysku Estoolem
    mieć normalny dostęp do Windowsa....... a nie żeby chodził sam Estoool
    wiele, wiele godzin.

    co do fdiska - kiedyś do głowy mi nie przyszło, że będzie to kiedyś
    dostępne jako jedno z zadań windowsa - windows sam zakłada i formatuje
    partycje w tle bez blokowania komputera

    proszę zauważyć, że tu jest pewna analogia estol wykonuje 1 konkretne
    zadanie i blokuje na ten czas kompa, fdisk + format (pod Dosem) robiły
    to samo, a teraz Windows XP ich znakomicie wyręcza. Więc się dało.
    A może polecacie inny alternatywny soft do sprawdzenie dysku Samsung,
    który to (ten soft) nie blokuje Windowsa.

  • 4. Data: 2009-04-20 17:32:54
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    h.googlegroups.com...

    uzyj innego softu ktory robi to samo, np. http://hddscan.com/

  • 5. Data: 2009-04-21 01:48:08
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    tg ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:

    > uzyj innego softu ktory robi to samo, np. http://hddscan.com/

    Hmm, odkąd zainstalowałem XPeka w trybie AHCI (Raptor 36GB SATA i
    Seagate 7200.8 250GB SATA) na mostku ATI SB600 przestał mi działać DTemp
    - myślałem że ten soft pójdzie i to samo (czyli nie widzi dysków) :(

    Tak ma być w trybie AHCI, ze soft odczytujący np S.M.A.R.T. nie daje
    sobie rady?

    Pzdr, OMSON

    P.S. W menedżerze urządzeń dyski opisane są teraz jako SCSI Disk Device.

  • 6. Data: 2009-04-21 11:39:40
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "OMSON" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Tak ma być w trybie AHCI, ze soft odczytujący np S.M.A.R.T. nie daje sobie
    > rady?

    SOA #1

    > P.S. W menedżerze urządzeń dyski opisane są teraz jako SCSI Disk Device.

    wina kontrolera raczej, na ich10r w ahci wszystko gra

  • 7. Data: 2009-04-24 23:50:41
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    OMSON wrote:

> [...]
    > dysków) :(
    > Tak ma być w trybie AHCI, ze soft odczytujący np S.M.A.R.T. nie daje

    Masz *:
    1. słabe sterowniki do AHCI
    2. słabe oprogramowanie (kontroler AHCI jest widoczny jako SCSI pod XP, nie
    jako IDE)

    * niepotrzebne skreslic

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 8. Data: 2009-04-25 12:51:19
    Od: mescalero <m...@v...pl>

    Pawel wrote:

    > A może polecacie inny alternatywny soft do sprawdzenie dysku Samsung,
    > który to (ten soft) nie blokuje Windowsa.

    Dowolny do odczytu SMART (np. SIW, SpeedFan) + dowolny do testów
    powierzchni (najlepiej mający opcję sprawdzania połączonego z testowym
    zapisem np. DFSee).

  • 9. Data: 2009-04-25 16:29:50
    Od: Pawel <p...@g...com>

    > Hmm, odkąd zainstalowałem XPeka w trybie AHCI (Raptor 36GB SATA i
    > Seagate 7200.8 250GB SATA) na mostku ATI SB600 przestał mi działać DTemp
    > - myślałem że ten soft pójdzie i to samo (czyli nie widzi dysków) :(

    hm poprzez tego posta zainteresowałem się tym trybem AHCI. Znalazłem
    to:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/AHCI

    Chodzi może o to, że trzeba ten tryb włączyć by technologia NCQ mogła
    działać?
    W manualu do Mobo nie wyjaśniają co to jest.
    Mogę prosić o informacje co daje ten tryb w standardowych
    konfiguracjach domowych?
    Szybciej chodzi?
    dziękuję