  • 1. Data: 2009-04-20 15:16:19
    Temat: podmiana - rewitalizacja
    Od: "poli " <3...@N...gazeta.pl>

    Witam Wszystkich.

    Mam do Was prośbę o opinię.
    Poproszono mnie o modernizację zestawu:

    -płyta : Fujitsu-Siemens D1605;
    -procek : Sempron 2800+ /socket 754;
    -RAM : 1 X 512MB CL3;
    -zasilacz 350W, marki nieznanej.

    Modernizacja miała by polegać przedewszystkim na wymianie grafiki z GF5200 na
    coś możliwie najbardziej wypasionego. Oczywiście, ze chodzi o gry ;).
    Zastanawiam się co najwyżej można włożyć w tą płytę, tak aby obeszło się bez
    wymiany zasilacza i było na tyle stabilne abym nie musiał co tydzień jeździć
    do kompa.

    Postanowiłem dołozyć 512MB RAM, i zamienić procesor na Athlona X64
    3200+<>3400+. Czy zysk z wymiany procesora jest wart 90 zł?

    Grafikę, ze względu na bezwzględną kompatybilność wolałbym ze stajni nVidii.
    Nie miałem dotychczas "przyjemności" z płytami FS stąd moje pytania i prośba
    o propozycje grfiki dającej więcej przyjemnośći niż kłopotów.

    Do wykorzystania mam 500zł a karta mogła by być nowa, ale nie ortodoksyjnie.

    Proszę wszystkich użytkowników FS D1605 o opinie czego się wystrzegać, bo nie
    chciałbym wydać pieniędzy na coś co na niej nie ruszy.

    pozd00fka
    poli

  • 2. Data: 2009-04-20 15:51:26
    Temat: Re: podmiana - rewitalizacja
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Użytkownik "poli " <> napisał w wiadomości newspl...

    > Do wykorzystania mam 500zł a karta mogła by być nowa, ale nie
    > ortodoksyjnie.

    podejrzewam, że karta na AGP więc trudno będzie o coś nowego sensownego,
    zdaje sie, że tylko jakieś niedobitki z Radeonem są dostępne
    i tak są z 2 razy droższe od odpowiedników na PCI-E...

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 3. Data: 2009-04-20 15:59:42
    Od: Pawel <p...@g...com>

    On 20 Kwi, 17:51, "Tadeusz" <t...@a...pl> wrote:

> [...]
    > zdaje sie, że tylko jakieś niedobitki z Radeonem są dostępne
    > i tak są z 2 razy droższe od odpowiedników na PCI-E...

    Ja kilka dni temu zakupiłem na allegro używane części z gwarancją
    ponad rok, całość z wysyłką okolo 700 PLN. W zestawie:
    płyta asus, procek E4500, grafika 6800 plus, ram 2 Giga.
    Polecam wyhaczyć na allegro tylko spokojnie bez pośpiechu.

  • 4. Data: 2009-04-20 16:20:59
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    > o propozycje grfiki dającej więcej przyjemnośći niż kłopotów.
    >
    > Do wykorzystania mam 500zł a karta mogła by być nowa, ale nie

    Tania płyta AM2 - 100zł
    Athlon64 3800 - 120zł
    2GB DDR2 - 80zł

    Na płycie może być zintegrowana grafika typu Geforce 6100 lub 6150, która
    już jest lekko szybsza od 5200, ale podstawa to gniazdo PCI-E. Za 100zł
    można kupić Geforce 6800GS, które jest 10-20x szybsze.
    Zostanie 100zł na ewentualny zasilacz. Bez rewelacji, ale zapewne i tak
    lepszy niż poprzedni.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 5. Data: 2009-04-20 16:29:24
    Od: Pawel <p...@g...com>

> [...]
    > już jest lekko szybsza od 5200, ale podstawa to gniazdo PCI-E. Za 100zł
    > można kupić Geforce 6800GS, które jest 10-20x szybsze.

    Pomyliłem się powyżej - moja karta to GF 8600 plus a nie jak napisałem
    6800

    Zgadzam się z propozycją Markosa:
    będziesz miął wtedy już DDR II, które są dużo tańsze od DDR I
    a i podstawka AM2 jest lepsza niż choćby 939 bo ceny procków na AM2 są
    o wiele niższe niż na S939.
    tylko ja polecam płytę Asusa a nie jakąś inną, wybór należy do ciebie.