  • 21. Data: 2018-02-22 12:01:21
    Temat: Re: Elektryfikacji cd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Feb 2018 03:53:07 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Powodzenia im w tym życzę.

    Tak ogolnie to nie bieduja, a kto za to placi ? :-)

    > Jaki przemysł takie i wydatki na badania.
    > Ale to trzeba było zrozumieć jak wszystko wyprzedawali za bezcen.

    Jakby nie wyprzedali, to i tak by upadlo :-(

    > Uczelnia? Ona nie ma kasy więc jej granty to głównie własne
    > laboratorium, papier i ołówek.

    No i wlasnie chodzi o to, zeby rzad dajac uczelni pieniadze, troche
    podkrecil kierunek.

    > A nie u kogoś kto wygra przetarg aby?

    Jasne, ale bedzie sie musial pochwalic kilkoma wczesniej zbudowanymi.

    J.

  • 22. Data: 2018-02-22 12:07:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-02-22 o 09:49, miumiu pisze:

    > Niezly przekret sie szykuje dla krewnych krolika. Kolejny skok na unijne
    > pieniadze (czyli w sumie nasze) bo nikt mi nie powie ?e nie chodzi o
    > wyciagniecie kasy publicznej.

    Najlepiej nic nie robić, tylko zrzędzić :-)
    Zrzędzenie jest fajne, bo można je uprawiać nawet (a wręcz szczególnie),
    jak się nie ma pojęcia o niczym :-)

  • 23. Data: 2018-02-22 12:26:14
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Najlepiej nic nie robić, tylko zrzędzić :-)
    > Zrzędzenie jest fajne, bo można je uprawiać nawet (a wręcz szczególnie),
    > jak się nie ma pojęcia o niczym :-)

    Nie zrzedzilbym, gdyby to mialo znamiona uczciwego przedsiewziecia. A jak
    jest w tym kraju to wiadomo. Wskaz mi choc taki jeden "inkubator badań"
    ktory cokolwiek stworzyl sensownego co uskrzydlilo polski przemysl...
    Glownym celem dzialalnosci jest dojenie kasy z uni w celu nieosiągniecia
    niczego. Najblizszy mi przyklad - wroclawskie EIT.

    Pzdr

  • 24. Data: 2018-02-22 13:22:14
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 22.02.2018 o 11:54, RadoslawF pisze:

    > Nie o lobbingu pisałem a o zwyczajowej dziesięcinie dla urzędasa
    > za pozytywnie rozegrany przetarg. Z czegoś potem trzeba na tę
    > dziesięcinę odłożyć.

    Widzisz cudzysłów? Tak, chodzi o łapówki. O korzyści za wybór
    konkretnego rozwiązania.

    > Tyle ze nie ma pewności że zostanie wykonane dobrze.

    Tak. Nie ma. Tak samo, jak nie ma, że zostanie wykonane źle. Po prostu
    to, że kradli cement w latach osiemdziesiątych nie oznacza, że teraz źle
    / dobrze wybudują EJ. To nie ma wpływu.

    > Wygodną postawę to zaprezentowałeś sam tekstem "są tacy którzy uważają,
    > że ryzyko jest na tyle znikome, a potencjalne korzyści na tyle duże,
    > że są w stanie podjąć taką decyzję.".
    > Zapominając o tym że większość łącznie z decydentami myśli dokładnie
    > odwrotnie.

    To nie 'wygodna postawa' tylko dokładnie to, co chciałem przekazać. I z
    tego, co znajduję, to jednak większość Polaków jest za budową.

    > Chcesz mnie przekonać?
    > Załóż partię, obiecaj tani i czysty prąd z elektrowni atomowych
    > a po wygranych wyborach je buduj. jak się uda to uwierzę ze ludzie
    > właśnie tak chcą i że się da.  :-)

    Jeśli to jest warunek przekonania cię do sensu budowy EJ (że ja mam
    wygrać wybory, etc.), to ja nie widzę tu żadnej logiki. O przekonaniu do
    czegoś takiego powinny decydować wiedza i argumenty.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 25. Data: 2018-02-23 03:37:46
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-22 o 13:22, LEPEK pisze:

    > Widzisz cudzysłów? Tak, chodzi o łapówki. O korzyści za wybór
    > konkretnego rozwiązania.

    W twoim tekście nie widzę.
    Cudzysłów wygląda tak "teskt".

    > Tak. Nie ma. Tak samo, jak nie ma, że zostanie wykonane źle. Po prostu
    > to, że kradli cement w latach osiemdziesiątych nie oznacza, że teraz źle
    > / dobrze wybudują EJ. To nie ma wpływu.

    Nie chodziło o rozkradanie cementu ale o stosowanie cementu innej
    jakości niż w projekcie. Nie doczytałeś czy nie widzisz różnicy?

    > To nie 'wygodna postawa' tylko dokładnie to, co chciałem przekazać. I z
    > tego, co znajduję, to jednak większość Polaków jest za budową.

    Chcesz to udowodnić?

    > Jeśli to jest warunek przekonania cię do sensu budowy EJ (że ja mam
    > wygrać wybory, etc.), to ja nie widzę tu żadnej logiki. O przekonaniu do
    > czegoś takiego powinny decydować wiedza i argumenty.

    Argumentów nie masz, wiedzy też jeszcze nie zaprezentowałeś, masz
    tylko swoje przekonanie że się da i że ludzie będą mieli takie
    same zdanie jak ty.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2018-02-23 03:43:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-22 o 12:01, J.F. pisze:

    > Tak ogolnie to nie bieduja, a kto za to placi ? :-)

    Państwo czyli my.
    Ale w temacie "nie biedują" to spotkałem się z inną opinią wyrażaną
    w dodatku przez zainteresowanego.

    > Jakby nie wyprzedali, to i tak by upadlo :-(

    Sporo z tego czego nie wyprzedali jeszcze funkcjonuje.

    > No i wlasnie chodzi o to, zeby rzad dajac uczelni pieniadze, troche
    > podkrecil kierunek.

    Dlaczego rzad ma podkręcać kierunek i dawać dodatkowe pieniądze.
    To uczelnie niech znajdzie chętnego inwestora.

    > Jasne, ale bedzie sie musial pochwalic kilkoma wczesniej zbudowanymi.

    Raczej wątpię.
    O ile same reaktor na pewno będzie od firmy która to robi na co dzień
    to budynki i reszta już niekoniecznie.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2018-02-23 03:44:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-22 o 12:07, Poldek pisze:

    > Najlepiej nic nie robić, tylko zrzędzić :-)
    > Zrzędzenie jest fajne, bo można je uprawiać nawet (a wręcz szczególnie),
    > jak się nie ma pojęcia o niczym :-)

    Podobnie jak pierdolenie że dizel jest zły, zakazać dizli czy dizel
    na żyletki. Prawda?

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2018-02-23 18:08:28
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 23.02.2018 o 03:37, RadoslawF pisze:
    > W twoim tekście nie widzę.
    > Cudzysłów wygląda tak "teskt".

    Ach, przepraszam.

    > Nie chodziło o rozkradanie cementu ale o stosowanie cementu innej
    > jakości niż w projekcie. Nie doczytałeś czy nie widzisz różnicy?

    Taaak, "nie doczytałem", wiesz? Nie wpływa ona na meritum.

    > Chcesz to udowodnić?

    Wpisałem w google i w kilku różnych wynikach poparcie wynosiło ponad 50%.

    > Argumentów nie masz, wiedzy też jeszcze nie zaprezentowałeś, masz
    > tylko swoje przekonanie że się da i że ludzie będą mieli takie
    > same zdanie jak ty.

    Za to ty na podstawie wiedzy, że ktoś trzydzieści lat temu ściemnił na
    cemencie masz przekonanie, że się nie da.

    Pozdr,

  • 29. Data: 2018-02-23 23:20:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-23 o 18:08, LEPEK pisze:

    > Ach, przepraszam.

    Proszę bardzo.

    > Taaak, "nie doczytałem", wiesz? Nie wpływa ona na meritum.

    Wpływa.

    > Wpisałem w google i w kilku różnych wynikach poparcie wynosiło ponad 50%.

    Skoro nie ma zagrożenia że spróbują postawić to bezkarnie można być za.
    Jak faktycznie budowali to większość była przeciw.
    No ale googla jeszcze nie było żeby to odnotować więc dla takich
    jak ty się to nie liczy.

    > Za to ty na podstawie wiedzy, że ktoś trzydzieści lat temu ściemnił na
    > cemencie masz przekonanie, że się nie da.

    Wiedzy na temat zakresu mojej wiedzy też nie masz.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2018-02-24 16:57:41
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 23.02.2018 o 23:20, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Jak faktycznie budowali to większość była przeciw.
    > No ale googla jeszcze nie było żeby to odnotować więc dla takich

    Miałem wrażenie, że dyskutujemy (m. in.) na temat _obecnego_ poparcia
    dla idei budowy EJ w Polsce, ale widzę, że się pomyliłem.

    Pozdr,