  • 11. Data: 2018-10-16 14:13:26
    Temat: Re: Elektryk po dunsku
    Od: p...@g...com

    --A mial byc milion do 2030
    https://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/dania-ch
    ce-zakazac-sprzedazy-samochodow-z-silnikami-spalinow
    ymi,873911.html

    a czemu nie miliard i po duzej bance (1 mln USD) dla kazdego ?

    deklaracje politykow najczesciej maja to do siebie ze sa gowno warte no chyba mowia
    ze cos nam zabiora wtedy niestety dotrzymuja slowa :-)

    sprawdzenie deklaracji politycznych klaunow wymaga niestety od suwerena ruszenia
    lepetyna a tego suweren bardzo nie lubi :-)

    ale spoko to popularna choroba:

    https://www.tagesspiegel.de/wirtschaft/elektromobili
    taet-merkel-kassiert-das-ziel-von-einer-million-e-au
    tos-bis-2020/19809744.html

    mial byc milion do 2020 a bedzie w okolicach 100 tysiecy no chyba ze doplaty dla
    hybryd zawina :-)

  • 12. Data: 2018-10-16 15:14:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    wymi,873911.html

    >a czemu nie miliard i po duzej bance (1 mln USD) dla kazdego ?

    W tym kraju jest niecale 6 mln mieszkancow, wiec milion samochodow to
    w sam raz.

    A duza banke ... nie przysluguje w ramach socjalu, przez cale zycie ?

> [...]

    utos-bis-2020/19809744.html
    >mial byc milion do 2020 a bedzie w okolicach 100 tysiecy no chyba ze

    Ale Niemcy nie mieli wczesniej takiego parcia na elektryki.
    A Holandia, Dania, czy GB stosowne deklaracje zlozyla.

    Poza tym milion w Niemczech to jakis drobny procent.

    Kiedys tam parcie miala Kalifornia, ale jakos jej przeszlo ... tzn
    pewnie nadal jest, ale jakies mniejsze ...

    J.

  • 13. Data: 2018-10-16 23:00:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.10.2018 o 12:14, T. pisze:

    > Ktoś kiedyś podsumował, że przy rynkowych zasadach elektryki będą
    > kupować wyłącznie hobbyści.

    Raczej hipsterzy i celebryci. Na zasadzie - patrzecie na jakie drogie i
    zupełnie bezsensowne gówno mnie stać;)

    Shrek

  • 14. Data: 2018-10-17 01:47:50
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-16 o 23:00, Shrek pisze:

    > Raczej hipsterzy i celebryci. Na zasadzie - patrzecie na jakie drogie i
    > zupełnie bezsensowne gówno mnie stać;)

    Dodałbym do tego - i gówno mnie ekologia obchodzi. Elektryk w obecnej
    technologii to ostre przyspieszenie emisji CO2 oraz wielki problem z
    utylizacją starych akumulatorów Li-Jon. Co do tych ostatnich, światowa
    produkcja akumulatorów nie wystarcza dla Tesli więc budują nową,
    ogromną. Dobrze, że nie dożyję czasów gdy tornada będą miały po 500 km/h

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2018-10-17 08:14:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Oct 2018 01:47:50 +0200, Marek S napisał(a):

    > Dodałbym do tego - i gówno mnie ekologia obchodzi. Elektryk w obecnej
    > technologii to ostre przyspieszenie emisji CO2 oraz wielki problem z
    > utylizacją starych akumulatorów Li-Jon.

    IMO zaden - na pewno beda cennym zrodlem surowcow dla nowych
    akumulatorow ..

    > Co do tych ostatnich, światowa
    > produkcja akumulatorów nie wystarcza dla Tesli więc budują nową,
    > ogromną.

    Druga ? Czy masz na mysli te pierwsza ?

    No coz, mleko sie rozlalo, tych elektrykow bedzie przybywac, kolejne
    fabryki akumulatorow beda powstawac.

    >Dobrze, że nie dożyję czasów gdy tornada będą miały po 500 km/h

    Ale to od tych elektrycznych samochodow ?

    J.

  • 16. Data: 2018-10-17 12:51:49
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-10-17 o 01:47, Marek S pisze:

> [...]
    > produkcja akumulatorów nie wystarcza dla Tesli więc budują nową,
    > ogromną. Dobrze, że nie dożyję czasów gdy tornada będą miały po 500 km/h

    Wczoraj w radiu słyszałem zadziwiającą opowieść. Było o "walce z CO2".
    Mruknąłem pod nosem, że znacznie groźniejszym gazem cieplarnianym jest
    metan. Jakby ktoś to usłyszał, bo w dalszej części wywodu było, że metan
    przelicza się według jakiegoś wzoru na równoważnik wyrażony w CO2. po
    czym walczy się z CO2. :-)
    Polecam obejrzeć film Globalny szwindel - do mnie trafiają te argumenty.
    https://www.youtube.com/watch?v=oB3bUFWXP6Q

    T.

  • 17. Data: 2018-10-17 13:05:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-10-17 o 01:47, Marek S pisze:
    > Dodałbym do tego - i gówno mnie ekologia obchodzi. Elektryk w
    > obecnej technologii to ostre przyspieszenie emisji CO2 oraz wielki
    > problem z

    Czy takie wielkie ... Dania akurat buduje wiatraki.
    My mamy w nocy nadprodukcje pradu z wegla.

> [...]
    >wywodu było, że metan przelicza się według jakiegoś wzoru na
    >równoważnik wyrażony w CO2. po czym walczy się z CO2. :-)

    Ale o co chodzi ?
    Metan jest moze i grozniejszy, ale nikt go nie chce wypuszczac, tylko
    spalac.
    Metan zawiera duzo wodoru, wiec tego CO2 powstaje mniej niz przy
    innych paliwach, w niektorych zastosowaniach nawet duzo mniej.

    J.

  • 18. Data: 2018-10-17 15:05:25
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-10-17 o 13:05, J.F. pisze:
> [...]
    > Metan zawiera duzo wodoru, wiec tego CO2 powstaje mniej niz przy innych
    > paliwach, w niektorych zastosowaniach nawet duzo mniej.

    Olbrzymie ilości metanu uwalniane są w oceanach i podobno znaczny wpływ
    ma pierdzące bydło (to nie żart!).
    T.

  • 19. Data: 2018-10-17 18:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Metan jest moze i grozniejszy, ale nikt go nie chce wypuszczac, tylko
    > spalac.

    Znaczy np. od krów go odzyskuja?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 20. Data: 2018-10-17 18:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > i podobno znaczny
    > wpływ ma pierdzące bydło (to nie żart!).

    Dokładnie. W miare nieszkodliwa hodowla dla srodowiska byłaby na poziomie
    spozycia miesa w ilosci 140g na osobe dziennie.
    A my zjadamy juz srednio 2 x wiecej i negatywny wpływ wzrasta conajmniej
    wykładniczo...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.