  • 11. Data: 2019-05-11 10:24:42
    Temat: Re: Elektryki -c.d.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 11 May 2019 06:26:03 +0200, Shrek napisał(a):

    > No właśnie. A będzie płacił za to, że teroretycznie może ładować
    > elektryka, którego nie ma. Coś jak z abonamentem na kurwizję - podatek
    > za możliwość oglądania propagandy.

    Płacisz za mnóstwo usług z których nie korzystasz. Takie są reguły
    społeczne. Na Kościół państwo wydaje 17 miliardów a ja nie korzystam :)
    Jak zachodzi konieczność przestawienia transportu to płacisz, choć nie
    korzystasz z np. transportu miejskiego który będzie elektryczny (W
    Zielonej już połowa busów elektryczna). Płacisz podatek drogowy kiedy
    zachodzi konieczność budowy autostrad. Zresztą, co ja ci będę wykładał
    przedszkolne prawdy. I tak będziesz bił pianę.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2019-05-11 10:42:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 May 2019 23:22:16 +0200, kk napisał(a):

    > Jak niby korzysta ten ze spalinówki?

    A jak ją wyprodukowano, matole? Kręcąc korbą?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 13. Data: 2019-05-11 11:06:46
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-05-10 o 23:18, kk pisze:
> [...]
    itowana-edycje-elektrycznego-volkswagena

    > Kiedy właśnie elektryki są tak problemowe, że bardzo wątpliwe jest że
    > przejdziemy. Są inne rozwiązania.

    > Czemu komórki z wymiennymi droższe są a nie tańsze?
    > Czemu dzierżawiony akumulator w Twizy droższy jest a nie tańszy?
    >
    > MZ bujasz w obłokach.

    Wyobraź sobie artykuł w gazecie za 10 lat:

    Miliony Polaków ruszyły na wakacje. Odstępne za wcześniej zarezerwowane
    miejsce przy stacji szybkiego ładowania w okolicach Kutna na
    autostradzie A1 wynosi 500 zł. Z tej stacji ładowania korzystają głównie
    kierowcy jadący z południa nad morze. Kolejki sięgają kilkudziesięciu
    osób, co - jak łatwo policzyć, powoduje wydłużenie czasu oczekiwania do
    ponad doby.
    Wczoraj zanotowano 2 bójki pod stacjami ładowania - jedna skończyła się
    dla ofiary odwiezieniem do szpitala. Zarabiają okoliczni hotelarze - ci
    pasażerowie, którzy nie dostali się pod dystrybutor - muszą przenocować
    - nie ma innej rady. Wygrani są nieliczni już posiadacze spalinowych
    pojazdów, którzy z uśmiechem mijają rozgoryczonych posiadaczy elektryków...

    :-)
    T.

  • 14. Data: 2019-05-11 11:13:08
    Od: p...@g...com

    No chyba że UE weźmie za mordę producentów i wymusi standardowa wtyczkę do extendera.
    Wtedy zamiast 1 walizki pakujesz akku i hotelarze muszą się obejść smakiem.

  • 15. Data: 2019-05-11 11:15:49
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-05-11 o 11:13, p...@g...com pisze:
    > No chyba że UE weźmie za mordę producentów i wymusi standardowa wtyczkę do
    extendera. Wtedy zamiast 1 walizki pakujesz akku i hotelarze muszą się obejść
    smakiem.

    Będą wozić w bagażniku generatory spalinowe. Pojawią się przeróbki, aby
    można było używać takiego generatora w czasie jazdy (kwestia rury
    wydechowej) :-)
    T.

  • 16. Data: 2019-05-11 12:05:08
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 11 May 2019 11:15:49 +0200, T. wrote:

    > Będą wozić w bagażniku generatory spalinowe. Pojawią się przeróbki, aby
    > można było używać takiego generatora w czasie jazdy (kwestia rury
    > wydechowej) :-)

    To już istnieje. Tyle że nie na benzynę, tylko wodór.

    Mateusz

  • 17. Data: 2019-05-11 15:05:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Płacisz za mnóstwo usług z których nie korzystasz. Takie są reguły
    > społeczne. Na Kościół państwo wydaje 17 miliardów a ja nie korzystam :)

    Też żeś sobie wymyślił argument - na funkcjonowanie państwa to są
    podatki. To może od razu +200 PLN za możliwość uściśnięcia ręki prezesa
    - prezes uściskuje w piątki między 17 a 16.

    > Płacisz podatek drogowy kiedy
    > zachodzi konieczność budowy autostrad.

    Ale tak się składa, że podatek drogowy płacą kierowcy, a nie na przykład
    działkowcy.

    Shrek

  • 18. Data: 2019-05-11 15:33:47
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 11 May 2019 15:05:49 +0200, Shrek wrote:
    > prezes uściskuje w piątki między 17 a 16.

    Ściślej to od 17 do 16, ale tylko w szósty piątek każdego miesiąca.

    Mateusz

  • 19. Data: 2019-05-11 15:59:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 11 May 2019 15:05:49 +0200, Shrek napisał(a):

    > Też żeś sobie wymyślił argument - na funkcjonowanie państwa to są
    > podatki.

    Nie tylko. Akurat sektor energetyczny to spółki państwowe. Dochody z
    nich idą też na funkcjonowanie państwa. Najczęściej w tej samej gałęzi w
    jakiej są generowane ale nie jest to regułą.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 20. Data: 2019-05-11 17:18:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie tylko. Akurat sektor energetyczny to spółki państwowe. Dochody z
    > nich idą też na funkcjonowanie państwa.

    A dokładniej straty jakie ponoszą, są częścią poświencenia, na jakie
    gotowi są politycy, żeby wygrać wybory.

    Ale co to ma do rzeczy?

    Shrek