  • 21. Data: 2009-01-12 22:27:18
    Temat: Re: Elements 7 - gdzie najtaniej?
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin"

    > Z tabelki wynika, że nie ma nawet ręcznej korekcji balansu bieli, więc odpada.
    > Już nie mówiąc o tym, że nie ma Fill light.

    A Raw Therapee, coś z nim nie tak?
    http://www.rawtherapee.com/

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Delektowski

  • 22. Data: 2009-01-12 23:05:21
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marcin Delektowski rzecze:

    > A Raw Therapee, coś z nim nie tak?
    > http://www.rawtherapee.com/

    1. Nie rozumie S5.
    2. Jego korekcja cieni jest tragiczna.

  • 23. Data: 2009-01-12 23:05:57
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Sawi rzecze:

    > Jak sie odpowiednio poszuka w sieci to ma ;)
    >
    > Sam szukam w tej chwili najtanszej opcji zakupu PSE 7,
    > tylko ze najlepiej w wersji EN (od razu uprzedze, zebys
    > ZNAK sobie odpuscil - nie maja i nie wiedza kiedy bedzie,
    > mimo ze na stronie jest dostepny).

    No właśnie w Vobisie mają mieć za dwa tygodnie (!). Chyba tylko to co na
    allegro.

  • 24. Data: 2009-01-12 23:06:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009, Marcin Delektowski wrote:

    > A Raw Therapee, coś z nim nie tak?

    Ma obsługę "małych" pikseli w Fuji?

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2009-01-13 00:27:09
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Gotfryd Smolik news rzecze:

    > Ma obsługę "małych" pikseli w Fuji?

    Ni ma.
    Tak jak i DCRaw.

    Zresztą narzędzia wbudowane w RT są za słabe żeby pracować na tak dużej
    dynamice. Tu już jest potrzebny tonemapping jaki robi ACR bez wydziwiania
    krzywymi.

  • 26. Data: 2009-01-13 20:59:59
    Od: Sawi <s...@l...atzc.op>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > No właśnie w Vobisie mają mieć za dwa tygodnie (!). Chyba tylko to co na
    > allegro.

    No wlasnie zamowilem w Vobisie i Pan do mnie zadzwonil z info, ze
    bedzie najprawdopodobniej w ciagu tygodnia - maja informowac - i
    czy w takim wypadku podtrzymuje zamowienie.
    Triala mam jeszcze na tydzien rowno :)
    Szkoda tylko, ze wersja PL.

    --
    Pozdrawiam,
    Sawi

  • 27. Data: 2009-01-13 21:01:39
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Sawi rzecze:

    > No wlasnie zamowilem w Vobisie i Pan do mnie zadzwonil z info, ze
    > bedzie najprawdopodobniej w ciagu tygodnia - maja informowac - i
    > czy w takim wypadku podtrzymuje zamowienie.

    Ja kupiłem na Allegro.

    > Szkoda tylko, ze wersja PL.

    To raczej nie ma znaczenia. Czytałem że można wpisać serial z angielskiej
    wersji w polskim trialu i działa.

  • 28. Data: 2009-01-13 21:17:40
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 12.01.2009, o godzinie 13.28.24, na pl.rec.foto.cyfrowa, Mateusz
    Ludwin napisał(a):

    > Ale co chcesz więcej? Tzn. które funkcje?

    Zaznaczanie obszarów i wywoływanie ich z innymi wartościami. To co nowego
    przyszło z wersją 5.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 29. Data: 2009-01-13 21:25:05
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 12.01.2009, o godzinie 13.13.11, na pl.rec.foto.cyfrowa, Mateusz
    Ludwin napisał(a):

    > No to mówię - nie ma żadnej darmowej alternatywy.

    No tak. To takie pręgierzowe. :)

    > Z tabelki wynika, że nie ma nawet ręcznej korekcji balansu bieli, więc odpada.
    > Już nie mówiąc o tym, że nie ma Fill light.

    Co to znaczy ręcznej? Jest na suwaku. Pisałem "darmowy" bo tak samo
    "darmowy" jest ACR. Wersja płatna kosztuje w granicach 300-400zł. Mało jak
    na wywoływarkę. Niestety nie sięga do pięt ACRowi nowemu, a autorzy SP nie
    są zainteresowani gonieniem Adobe (przynajmniej z tego co mi pisali).

    Fill light... jest tam takie coś jak Contrast Center, ale daleko mu do tego
    czym jest FL w ACR (znaczy zakres jest niewielki w wypełnianiu światłem).
    Ma za to krzywe. Ale to w tej wersji "darmowej" a nie darmowej.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 30. Data: 2009-01-13 21:27:38