  • 11. Data: 2018-02-11 15:34:11
    Temat: Re: Emulator faksu
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Biorac pod uwage przywiazanie Androida do Internetu ... mozna zestawic
    > dwa polaczenia typu data naraz ? Bo pewnie niechetnie zrezygnuje z
    > internetu.

    Można zestawić "połączenie" (sesję) pakietową oraz połączenie
    "połączeniowe" (circuit-switched connection). Dawno temu, jak jeszcze
    istniały faksy, używało się połączenia "połączeniowego" (takiego samego
    jak "voice"), więc teoretycznie nie powinno tu być problemu.

    > A te chipsety maja jeszcze cos takiego jak "gsm modem" ?

    Raczej tak, nie przypominam sobie żadnego, który by tego nie miał.
    Aczkolwiek używam nieco innych np. modułów, nie takich w telefonie.
    No i faksami się nie zajmuję, więc mógłbym nie zwrócić uwagi.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 12. Data: 2018-02-11 16:04:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Feb 2018 15:34:11 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
> [...]
    > istniały faksy, używało się połączenia "połączeniowego" (takiego samego
    > jak "voice"), więc teoretycznie nie powinno tu być problemu.

    I dwa naraz mogly dzialac ? Czy na czas CSD oraz rozmowy pakietowe
    bylo zawieszone ?

    Tylko ja o chipsetach do smartfonow.

    J.

  • 13. Data: 2018-02-13 00:32:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > I dwa naraz mogly dzialac ? Czy na czas CSD oraz rozmowy pakietowe
    > bylo zawieszone ?

    Mogły działać dwa - jeden pakietowy (Internet nie CSD) oraz jeden CS*
    (np. CSD albo voice). Nie mogły działać dwa CS*.
    Przy czym teraz sobie przypominam, że to podobno zależało od jakiejś
    klasy urządzenia, ale te względnie współczesne mogły.

    > Tylko ja o chipsetach do smartfonow.

    Myślisz że to wielka różnica? Scalaki w telefonach i te w kartach
    mPCIe/M2 używają tych samych bloków GSM, firmware też nie jest przecież
    pisany oddzielnie. W szczególności, w przypadku wspólnego producenta.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 14. Data: 2018-02-13 11:44:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Feb 2018 00:32:06 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Myślisz że to wielka różnica? Scalaki w telefonach i te w kartach
    > mPCIe/M2 używają tych samych bloków GSM, firmware też nie jest przecież
    > pisany oddzielnie. W szczególności, w przypadku wspólnego producenta.

    A ch* wie.
    Skoro projektowane od nowa, to moze skasowali niepotrzebne funkcje.
    No i ... tak mi sie wydaje, ze GSM wymaga czesci radiowej i procesora
    do jej obslugi.
    Robimy chip dla Androida, cztery rdzenie dla systemu ... i co - piaty
    do obslugi czesci radiowej ? Czy gdzies tam jest jakis driver w tym
    linuxie, ktory odpowiada za lacznosc ?

    J.

  • 15. Data: 2018-02-13 22:32:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > Robimy chip dla Androida, cztery rdzenie dla systemu ... i co - piaty
    > do obslugi czesci radiowej ? Czy gdzies tam jest jakis driver w tym

    Np. Qualcomm używa tam bloku specjalnych DSP, podpiętych chyba do szyny
    APB.

    Jeśli mamy do czynienia z przypadkiem innym niż telefoniczny SoC, to
    praktycznie taki sam blok, razem z jakimś małym CPU oraz "bus glue"
    w rodzaju USB, jest po prostu oddzielnym scalakiem.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 16. Data: 2018-02-14 17:09:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 11 Feb 2018 12:54:47 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A te chipsety maja jeszcze cos takiego jak "gsm modem" ?

    Nie rozumiem pytania, a myślisz że jak Android używa internet? Przez
    modem gsm., tak samo jak modem USB wpięty w PC.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2018-02-14 17:29:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Feb 2018 17:09:18 +0100, Marek napisał(a):

    > Nie rozumiem pytania, a myślisz że jak Android używa internet? Przez
    > modem gsm., tak samo jak modem USB wpięty w PC.

    W PC modem wlaczalo sie przez RS-232, pozniej przez USB, a gdzies
    rownolegle jakies winmodemy powstaly ... to moze i w tych nowych
    smartfonach nie ma wydzielonej czesci "modem", tylko jest jakis
    odbiornik pakietow sieci, a reszte to program na tym smartfonie robi

    J.

  • 18. Data: 2018-02-16 13:02:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 14 Feb 2018 17:29:44 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > smartfonach nie ma wydzielonej czesci "modem", tylko jest jakis
    > odbiornik pakietow sieci, a reszte to program na tym smartfonie robi

    Logicznie dla kernela to jest nada szeregowy tty lub wirtualny eth.
    Tak samo jak zew. modemy podłączane do PC. Fizycznie interfejsoane
    najczęściej przez USB.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2018-03-03 10:51:24
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Nie ma takiej możliwości.
    Ale przejdzie na CDMA.

    -----

  • 20. Data: 2018-03-05 19:55:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 3 Mar 2018 10:51:24 +0100, ń<?@?.?> wrote:
    > Nie ma takiej możliwości.

    Wielokrotnie z nokii comunicatora wysyłałem fax, więc co nie ma
    takiej możliwości? Trzeba u operatora włączyć usługę fax.

    --
    Marek