  • 11. Data: 2014-05-23 06:24:05
    Temat: Re: Eneloopy raz jeszcze.
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 22/05/2014 20:39, 666 wrote:
    > 2000x ładowań to bardzo dużo.
    > Załóżmy, że ładujemy co tydzień (za to tydzień w tydzień czy słońce czy
    > słota).
    > Wystarczy na 38 lat.

    Ja ładuję codziennie, a eneloopy wytrzymują jakieś 2 lata, potem
    wprawdzie też działają, ale już coraz mniej w chłodne dni (poniżej +10
    st. C) i w urządzeniu, gdzie wytrzymywały na początku 15 godzin,
    wytrzymują tylko 12-13 godzin przy temperaturze powyżej +10 st. C, przy
    niższej temperaturze mniej. Na samym początku eneloopy wytrzymują nawet
    przy temperaturze poniżej -10 st. C.

    Ludek

  • 12. Data: 2014-05-23 13:36:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 May 2014, 666 wrote:

    > Przeliczmy szybko.
    [...]
    > 2000x ładowań to bardzo dużo.
    > Załóżmy, że ładujemy co tydzień (za to tydzień w tydzień czy słońce czy
    > słota).
    > Wystarczy na 38 lat.
    > Chyba już nie dożyję ;-))

    Spoko. Znaczy jesteś wyjątkowo ostrożny.
    Ja tam od czasu do czasu jakiś aku niszczę przez zwyczajną nieuwagę:
    opuszczenie na twarde. Wcale nie trzeba dużej wysokości.
    Można rzucać z 5m na kanapę, ale opuszczenie na twardy stół kończy
    się zaskoczeniem :]
    No to na 38 lat nie wystarczy :>

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2014-05-23 14:48:55
    Od: XX YY <f...@g...com>

    zworc uwage czy w ladowarce wszystkie ladowane akumulatory zostaly naladowane do
    pelni.
    bardzio czesto zdaza sie , niemal zawsze kiedy sprawdzalem tak bylo , ze jeden z
    akumulatorow zostal mniej naladowany a mimo to ladowanie przerwane.
    w komplecie 4 akumulatorow, z ktorych jeden jest tylko czesciowo naladowany calosc
    pracuje mniej wydajnie.

    jeden potrafil byc naladowany nawet na ok 50% nominalnej pojemnosci.
    od tej pory zawsze laduje po raz drugi zmieniajac koelnosc baterii w ladowarce.
    teoretycznie nie powinno sie tak robic , praktycznie komplet pracuje znacznie dluzej.

    mam niektore akumulatory po 10 - 15 lat i jeszcze sa uzywalne choc oczywiscie
    wydajnosc pradowa,pojemnosc nie tak jak na poczatku - ale ciagle nie ma powodu by
    wyrzucac.

  • 14. Data: 2014-05-23 15:48:07
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-05-23 14:48, XX YY pisze:

    > jeden potrafil byc naladowany nawet na ok 50% nominalnej pojemnosci.

    Są na to dwa wytłumaczenia: 1) ładowarka nie ma oddzielnych kanałów per ogniwo z
    niezależną detekcją naładowania, i/lub 2) jest kiepskiej jakości.

    --
    JW

  • 15. Data: 2014-05-23 19:35:05
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Freitag, 23. Mai 2014 15:48:07 UTC+2 schrieb Jakub Witkowski:

> [...]
    niezależną detekcją naładowania, i/lub 2) jest kiepskiej jakości.

    ansmann 4 power line o ile pamietam. ma opinie dobrych. tania tez nie byla.
    druga - jakas Varta - to samo.

    nie wnikam dlaczego . wiedzac o tym laduje drugi raz , co czesto trwa dosyc dlugo i
    Akku sa wowczas w pelni naladowane.

    w kazdym razie warto na to zwrocic uwage czy aby cos takiego nie ma miejsca . ze miec
    nie powinno to wszyscy wiemy , a jednak.

  • 16. Data: 2014-05-23 20:39:04
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Zauważyłem cos innego.
    W ładowarce (per ogniwo, mikroprocesorowa Ansmann) dość często jeden aku jest
    przeładowywany.
    Tzn. świeci się ciągłe czerwone, gdy pozostałe już dawno zielone.
    Biorę w rekę i ten "czerwony" jest bardzo gorący.
    Wyjmuje, studzę i ponownie ładuję ten jeden do zielonego.
    Tyle, że obawiam się, iż takie przegrzanie/przeładowanie zdrowia aku nie dodaje.
    Widocznie ktoś w Ansmannie źle zaprogramował mikropocesor.
    Winę zrzucałem na padnięty aku, ale ostatno zdażyło mi się to na niemal nowych
    eneloopach (drugie czy trzecie ładowanie).

    -----

  • 17. Data: 2014-05-23 20:41:27
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    A propos tego, że w ogóle kupuję aku AA i AAA, bo inaczej wolałbym baterie alkaliczne
    (pod niemal każdym względem lepsze od
    akumulatorków).

    -----

  • 18. Data: 2014-05-23 22:45:48
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-23 20:41, 666 pisze:
    > A propos tego, że w ogóle kupuję aku AA i AAA, bo inaczej wolałbym
    > baterie alkaliczne (pod niemal każdym względem lepsze od akumulatorków).

    Ale my o cenach nie rozmawialiśmy ale o tym, że akumulatory Eneloop
    serii X działają w urządzeniu jakie posiadasz. Dlatego nie rozumiem skąd
    nagle zmiana tematu.

    A skoro zmieniłeś już temat, to dobre alkaliczne Duracell masz tu:

    http://www.hurt.com.pl/40-x-bateria-alkaliczna-durac
    ell-procell-lr6-aa,p10878.html

    w cenie 1 zł 10 gr. Co za problem?

    Marek

  • 19. Data: 2014-05-23 23:27:46
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-23 19:35, XX YY pisze:

    > ansmann 4 power line o ile pamietam. ma opinie dobrych. tania tez nie
    > byla.

    Dodam swoje 3 grosze. Mam dokładnie tą samą ladowarkę. Dałem ją synowi
    do ładowania akumulatorków w myszy - jest bardzo prosta i zawodna.
    Zdarza się, ze akumulatorów o dużych pojemnościach (Eneloop serii X
    2450mAh) nie naładuje w 100%. Nie potrafi zbadać stanu baterii tylko
    ładuje ją w ciemno. Używam teraz Powerex C9000. Do dnia dzisiejszego nie
    ma nic lepszego na rynku.

    > w kazdym razie warto na to zwrocic uwage czy aby cos takiego nie ma
    > miejsca . ze miec nie powinno to wszyscy wiemy , a jednak.

    Na w/w nic takiego nigdy nie ma miejsca. Ansmann jakiego używasz jest
    kiepski, choć nie tani. Ta marka obnizyła swoje loty w ładowarkach a
    ceny trzyma. Płacisz za logo.

    Marek

  • 20. Data: 2014-05-23 23:31:49
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-23 20:39, 666 pisze:
> [...]
    > Winę zrzucałem na padnięty aku, ale ostatno zdażyło mi się to na niemal
    > nowych eneloopach (drugie czy trzecie ładowanie).

    Mam Ansmanna tego samego co XX YY. Zniszczył mi 2 akumulatory Eneloop
    serii X. Jest to topowa marka kiedyś ale obecnie zeszła na psy w
    ładowarkach. Używam Powerex C9000. Nie wspomnę o tym, że Ansmann w/w nie
    potrafi nawet zbadać stanu ogniwa, co w tej cenie ładowarki powinno być
    standardem.

    Marek