  • 31. Data: 2018-05-30 21:40:31
    Temat: Re: Epson Sure Color i druk na folii
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 30.05.2018 o 19:55, Marek S pisze:

    > Wciąga folię chciałeś napisać? Spróbuj coś wydrukować spod Worda na
    > wszelki wypadek by wyeliminować konkretną aplikację. To musi zadziałać.
    > Sprawdź też, czy coś się nie zepsuło drukując na papierze.
    > Jak nie przejdzie, to użyję Ulano aby mieć ten sam nośnik.

    Oczywiście chodziło mi o folię.
    Wydrukowałem spod Worda znane nam słowo napisane 72 punktowym pismem.
    Rezultat jest tu:

    https://www.flickr.com/photos/154223859@N03/40651100
    050/in/dateposted-public/

    Ostrzegam: umrzesz ze śmiechu, gdy to zobaczysz!
    Na papierze ciągle drukuje OK.

    P.P.

  • 32. Data: 2018-05-30 22:08:18
    Od: Marek S <p...@s...com>

> [...]
    >
    > https://www.flickr.com/photos/154223859@N03/40651100
    050/in/dateposted-public/

    > Ostrzegam: umrzesz ze śmiechu, gdy to zobaczysz!

    A czy kontaktowałeś się z egzorcystą? :-D

    Pewnie jesteś z 2-go końca kraju niż ja więc wizyta nie będzie
    możliwa... Ja jestem z 3-miasta.

    Rozumiem, że zrobiłeś podkładkę z papieru taką jak ja? Czy drukarka
    wykrywa papier i masz A4 na LCD?

    No to zmarnowałem folię kapilarną Ulano. Tu masz wydruk tajnego słowa
    spod Worda:

    https://drive.google.com/open?id=1P_s_GxbDy_4lUPH38b
    t3JNU6vyx4EiIK

    Ustawienia są takie (użyłem takich jakie system mi sam zaproponował):

    https://drive.google.com/open?id=18Xj21sMeD_iRiwFrc2
    moK1MhpS2h5c3E

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 33. Data: 2018-05-31 10:40:02
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 30.05.2018 o 22:08, Marek S pisze:

    050/in/dateposted-public/

    > A czy kontaktowałeś się z egzorcystą? :-D
    >
    > Pewnie jesteś z 2-go końca kraju niż ja więc wizyta nie będzie
    > możliwa... Ja jestem z 3-miasta.

    Wrocław.

    > Rozumiem, że zrobiłeś podkładkę z papieru taką jak ja? Czy drukarka
    > wykrywa papier i masz A4 na LCD?

    2xTAK

> [...]
    t3JNU6vyx4EiIK

    > Ustawienia są takie (użyłem takich jakie system mi sam zaproponował):

    U mnie było prawie tak samo. Prawie, bo zamiast "prędkość" podałem
    "jakość". Obawiam się, czy "prędkość" da "jakość" wystarczającą do
    osiągnięcia celu.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 34. Data: 2018-05-31 10:49:17
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 28.05.2018 o 21:24, Uncle Pete pisze:

    > Kiedyś bardzo dawno temu były takie folie A4, które składały się z
    > właściwej folii i podłoża, potem je rozdzielano. U Ciebie "podkładka"
    > chyba też ma być na całej powierzchni, aby czujniki optyczne nie wariowały.
    >
    > Może podkleić papier niewielkimi kawałkami cienkiej dwustronnej taśmy
    > klejącej przy samej krawędzi, którą folia wejdzie do drukarki? OIDP,
    > tamta folia była połączona z podłożem z także tylko z jednej strony.
    >
    > A, jeszcze jest klej w sztyfcie do wielorazowego przyklejania, jak na
    > żółtych kartkach. Nie powinien zostawiać śladów na folii.

    Masz jakiś namiar na taki klej? Nie mogę się doszukać.

    Paweł

  • 35. Data: 2018-05-31 11:14:54
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Masz jakiś namiar na taki klej? Nie mogę się doszukać.
    >
    > Paweł

    3M Scotch Removable Stick. Kupiłem go kiedyś w Empikie, szukaj na Scotch
    w sztyfcie odklejalny.

    Jest np. tu:
    https://grafit.waw.pl/kleje/134137-klej_w_sztyfcie_s
    cotch_pop_up_odklejalny_7_5g.html

  • 36. Data: 2018-05-31 12:55:29
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 31.05.2018 o 11:14, Uncle Pete pisze:

    > 3M Scotch Removable Stick. Kupiłem go kiedyś w Empikie, szukaj na Scotch
> [...]

    Dzięki!
    Kupię i napiszę o rezultatach :-)

    Paweł

  • 37. Data: 2018-05-31 17:27:55
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > U mnie było prawie tak samo. Prawie, bo zamiast "prędkość" podałem
    > "jakość". Obawiam się, czy "prędkość" da "jakość" wystarczającą do
    > osiągnięcia celu.

    Dałem do testów cokolwiek. Ta drukarka przy "prędkości" i tak ma jakość
    lepszą od wielu klasycznych atramentówek. Typowe drukarki dość często
    paski szerokości 1 dyszy dodają przy "prędkości". W mojej tego nie
    zaobserwowałem nigdy.

    Gadałem wczoraj z supportem Epsona. Powiedzieli mi coś, do czego nie
    jestem przekonany (2 różne osoby). Ponoć ostatnia aktualizacja Windows
    nabruździła im w sterownikach do różnych drukarek. Proponują to, co
    zacytuję poniżej:

    "Dziękujemy za skontaktowanie się z Centrum Obsługi Klienta firmy EPSON
    Drukarka SC-P600, system operacyjny 10 -64 bit

    Prosimy o odinstalowanie sterownika i zanstalowanie nowego za pomoca strony:
    http://support.epson.net/setupnavi/
    W prawym gornym rogu tej strony mozna zmienic jezyk na polski. Nastepnie
    prosimy o wybor Pana modelu drukarki, nastepnie wybor Konfiguracja i
    nastepnie pobranie i zainstalowanie sterownika z zakladki Pobieranie i
    podlaczanie.
    Jezeli laczy Pan drukarke z komputerem za pomoca kabla USB, prosimy o
    odlaczenie kabla od drukarki i komputera i polaczenie dopiero, gdy
    zostanie Pan o to poproszony w trakcie instalacji.
    Przy dalszych pytaniach chętnie służymy pomocą"

    Dodam, że ja używam drukarkę po ethernecie. Spróbuj, ale nie wróżę
    sukcesu. Ewidentnie jest coś jest nie tak jak powinno być. Zastanawia
    mnie różnica między zachowaniem się naszych urządzeń. Może czas wyłączyć
    logikę myślenia skoro zawodzi. Spróbuj podpiąć drukarkę po ethernecie -
    o i le nie masz tak jej podłączonej. Potem spróbuj za pomocą innego
    komputera wydrukować. Ostatnia rzecz jaka mi do głowy przychodzi - może
    masz nowszy model (w sensie daty produkcji) niż mój, który ma np. 1
    czujnik więcej albo inaczej ustawiony w fabryce. Spróbuj też pogadać z
    Epsonem - oni przynajmniej starają się rozwikłać problemy.

    Powiedz mi jeszcze - do czego chcesz używać wydruki? Chodzi o PCB? Jeśli
    tak, to Ulano + zwykła fotograficzna drukarka (nie pigmentowa) daje
    lepsze zaczernienie. O tym właśnie kiedyś pisaliśmy. SC-P600 jest
    specjalizowaną, rewelacyjną drukarką w sensie odzwierciedlenia kolorów
    na wysokiej jakości papierach foto i transferowych. Oczywiście po
    kalibracji do każdego z nich. Zaczernienie też ma świetne tusz
    pigmentowy ale... tylko na papierze. Gruboziarnisty pigment słabo wsiąka
    w kapilary bo nie do tego służy. Pytam bo może niepotrzebnie kopiesz się
    z koniem?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 38. Data: 2018-05-31 18:06:11
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 31.05.2018 o 17:27, Marek S pisze:

> [...]
    > czujnik więcej albo inaczej ustawiony w fabryce. Spróbuj też pogadać z
    > Epsonem - oni przynajmniej starają się rozwikłać problemy.

    Drukarkę kupiłem w zeszłym tygodniu, może więc być tak, jak piszesz.
    Podłączona przez WiFi, wbrew opiniom na necie działa to bardzo dobrze.

> [...]
    > pigmentowy ale... tylko na papierze. Gruboziarnisty pigment słabo wsiąka
    > w kapilary bo nie do tego służy. Pytam bo może niepotrzebnie kopiesz się

    Chodzi o PCB. Jest to trochę desperackie działanie, dotychczas używałem
    barwnikowego Epsona L800, ale był się on rozklekotał i druk mu się
    rozłazi, pomyślałem więc o SCP600. Z tego, co piszesz, wygląda na to, że
    podczyszczę L800 albo kupię nową drukarkę.
    Dzięki :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 39. Data: 2018-05-31 18:39:21
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Drukarkę kupiłem w zeszłym tygodniu, może więc być tak, jak piszesz.
    > Podłączona przez WiFi, wbrew opiniom na necie działa to bardzo dobrze.

    Co też potwierdzam i nie tylko dla tej drukarki. Mam innego Epsona na
    WiFi i też zero kłopotów.

> [...]
    > rozłazi, pomyślałem więc o SCP600. Z tego, co piszesz, wygląda na to, że
    > podczyszczę L800 albo kupię nową drukarkę.

    To będzie najlepsze rozwiązanie. Przy PCB byłbyś średnio zadowolony z
    SC-P600. Tu liczy się kontrast i rozdzielczość. Na pigmencie + folii
    tylko rozdzielczość byłaby z tej zabawy + lepki tusz bo nie wsiąka za
    bardzo. Kontrast oceniłbym jako 6/10 a na zwykłym barwniku 9/10 (prawie
    idealne zaczernienie).

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 40. Data: 2018-05-31 22:59:51
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 31.05.2018 o 18:39, Marek S pisze:

> [...]
    > tylko rozdzielczość byłaby z tej zabawy + lepki tusz bo nie wsiąka za
    > bardzo. Kontrast oceniłbym jako 6/10 a na zwykłym barwniku 9/10 (prawie

    Podczyściłem L800, faktycznie, zaczernienie jest super :-)
    Dzięki za cenne informacje!

    Pozdrawiam,
    Paweł