  • 1. Data: 2014-04-22 14:04:26
    Temat: Ergonomiczne myszy "pionowe"
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Dzień dobry,

    Czy ktoś z Was korzystał już z dużych, pionowych myszek takich jak:
    http://www.evoluent.com/index.html
    http://www.ortomysz.pl/index.php?id_product=9&contro
    ller=product

    Zastanawiam się czy warto zainwestować w takie urządzenie. Komputera
    używam ponad 8h dziennie. Chciałbym zamienić ciężką przewodową mysz
    A4Tech Office 8k na coś lżejszego, najlepiej bezprzewodowego. Jeśli
    będzie to oferować również mniejszy stres dla nadgarstka to chętnie.
    Rozważam też czy ma sens użycie Logitech Touchpad 650. Może całkowicie
    nie zastąpi to myszy ale może stanie się dobrym uzupełnieniem.

    Jak na razie na forach anglojęzycznych opinie nt touchpadów są podzielone.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2014-04-22 17:14:38
    Temat: Re: Ergonomiczne myszy "pionowe"
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 4/22/2014 8:04 AM, Piotr Rezmer wrote:
> [...]
    > nie zastąpi to myszy ale może stanie się dobrym uzupełnieniem.
    >
    > Jak na razie na forach anglojęzycznych opinie nt touchpadów są podzielone.

    bo to jest jedynie taki gadget opatrzony z marketingowym bełkotem. nic
    nie zmienia, nic nie ulepsza a wręcz przeciwnie. jest to wielkie
    (przynajmniej ta pionowa) i mniej wygodne, ale do wszystkiego się można
    przyzwyczaić. pytanie po co? jeśli masz, albo zaczynasz mieć problemy z
    nadgarstkiem, to taka przesiadka zupełnie nic nie zmieni, no chyba że
    masz bardzo dobrze rozwinięte działanie efektu placebo.
    touchpad może w zupełności wyeliminować mysz i dla nadgarstka taka
    zmiana byłaby bardziej korzystna. znam parę osób, które już nie widzą,
    dla siebie powrotu do myszy. <rs>

  • 3. Data: 2014-04-22 21:02:22
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-04-22 14:04, Piotr Rezmer pisze:
    > Dzień dobry,
    >
    > Czy ktoś z Was korzystał już z dużych, pionowych myszek takich jak:
> [...]
    ciężko powiedzieć bym używał, trzymałem to i poklikałem dla próby. Nie
    wiem co to był
    za model dokładnie. Ale o ile można się pewnie przyzwyczaić, to
    zdecydowanie jest mniej ergonomiczna.
    Zwykła myszkę poruszamy ramieniem ale i samym nadgarstkiem, tu
    posługując się tylko nadgarstkiem
    jest trudno. Zdecydowanie nie dorosłem do takiego rozwiązania :)

  • 4. Data: 2014-04-23 13:37:12
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 22-04-2014 14:04, Piotr Rezmer pisze:
    > Czy ktoś z Was korzystał już z dużych, pionowych myszek takich jak:
    > http://www.evoluent.com/index.html
    > http://www.ortomysz.pl/index.php?id_product=9&contro
    ller=product

    Mam ten zestaw:
    http://www.istartedsomething.com/wp-content/uploads/
    2010/06/msnaturalergodesktop7000.jpg

    Klawisze super, mysz porażka, więc używam starej Logitech Anywhere MX.
    Świetne połączenie.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 5. Data: 2014-04-23 13:57:13
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Zakonspirowany pisze:

    > Klawisze super, mysz porażka, więc używam starej Logitech Anywhere MX.
    > Świetne połączenie.

    Długo próbowałeś się "dopasować" do myszki? Może po kilku dniach byłoby
    lepiej?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2014-04-23 20:57:25
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

> [...]
    > Dzień dobry,
    >
    > Czy ktoś z Was korzystał już z dużych, pionowych myszek takich jak:

    Wyrzuć mysz przez okno, trackpoint rządzi:

    http://www.thinkscopes.com/thinkpad-usb-keyboard-wit
    h-trackpoint/

    Im starsza wersja (po lewej), tym lepiej. W nowszych popsuli
    rząd z klawiszami funkcyjnymi, a wersje najnowsze mają już
    ohydną klawiaturę wyspową.

    T.

  • 7. Data: 2014-04-23 22:06:04
    Od: "Art" <w...@o...plWYWAL>

    pozwolę sobie na odmienne zdanie -
    mam jakąś tanią wersję tej pionowej mychy na kablu -
    noNejm z chinowa kupiony za jakie 60 zyli na próbę około 2008 roku

    I W ŻYCIU bym jej nie oddał - tylko po jakich

  • 8. Data: 2014-04-23 22:16:28
    Od: "Art" <w...@o...plWYWAL>

    > Wyrzuć mysz przez okno, trackpoint rządzi:

    chmm - do trackpointa trza się dłużej przekonywać...
    ma w T60ce tą czerwiną łechtaczkę - i jakoś nie za często używam...

    co do pionowej myszy - kupiłem na próbę jakąś chińszczyznę tak koło 2008
    roku
    I ZA NIC bym jej nie oddał - nadgarstek codziennie mówi mi DZIĘKUJĘ -
    za to że nie musi przekręcać się na płasko - a może pracować w pozycji
    znacznie bardziej naturalnej...

    niektóre - takie dużee myszy naśladują nieco pionowość - ale nie do końca o
    to chodzi
    - w pionowej rzeczywiście chwyta się to narzędzie jak młotek czy uchyt
    pistoletu -
    mi bardzo odpowiada - ale mój noNejm kosztował 80 zyli
    a te wypasione widze znacznie droższe -

    z tego co widze ta niby orto mysz - to za wiele nie ma wspólnego z
    pionowością nadgarstka -
    ta
    http://www.evoluent.com/index.html

    jest bardzo podobna do mojej - pewnio moja to jaki klon...

    ergo - ja jestem bardzo zadowolony - i polecam!!!
    przyzwyczajanie trwało jeden dzień!

  • 9. Data: 2014-04-24 10:54:27
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 23-04-2014 13:57, Piotr Rezmer pisze:

    > Długo próbowałeś się "dopasować" do myszki? Może po kilku dniach byłoby
    > lepiej?

    Wystarczająco długo. Ale największą wadą w tym modelu jest po prostu
    wykonanie. Rolka działa płynnie, ale dość ciężko, natomiast klik rolką
    jest tragiczny, bo kółka nie naciska się od góry, jak w innych, tylko
    ciągnie do siebie w dół, działa to opornie i nie zawsze klika. Gdyby nie
    to, byłaby z pewnością wygodniejsza od tej, której używam.

    --