  • 1. Data: 2014-04-18 21:11:05
    Temat: Cichy i wydajny komputer
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Stan obecny:
    notebook + stacja dokująca + 2 x Monitor 24" DVI. CPU Core i5 M520, 8GB
    RAM, SSD 512GB, Szumiący wentylator, piszczące dławiki

    Stan oczekiwany:
    Wzrost wydajności, cisza na biurku.

    Możliwe opcje:
    A) wymiana notebooka na cichy i wydajny
    B) wymiana notebooka na cichego i wydajnego desktopa, notebook
    pozostanie do pracy w terenie
    C) wymiana notebooka na wydajnego desktopa schowanego w pom.
    gospodarczym i podłączonego do biurka extenderami po ethernecie
    (odległość pomiędzy pomieszczeniami w poziomie około 7m, trasy kablowe
    pewnie do 15m).

    Które rozwiązanie jest realne?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2014-04-18 23:05:13
    Temat: Re: Cichy i wydajny komputer
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-04-18 21:11, Piotr Rezmer pisze:
> [...]
    > gospodarczym i podłączonego do biurka extenderami po ethernecie
    > (odległość pomiędzy pomieszczeniami w poziomie około 7m, trasy kablowe

    B i C, przy czym dużo łatwiejsze wydaje się B - ponieważ extendery rodzą
    przeróżne problemy, a cenowo wcale nie wyjdą taniej niż dobry osprzęt do
    blaszaka, by uzyskać wersję ultracichą - jeden/dwa wentylatory 12cm,
    kręcące się "prawie wcale" ~200-300rpm będą całkowicie niesłyszalne, a z
    dobrym chłodzeniem cpu da radę bez problemu całkiem sporego i5/i7 chłodzić.

    Poza tym zdefiniuj "wzrost wydajności" - w czym? W grach? w obliczeniach
    stałoprzecinkowych? rysowania w cad? itp

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2014-04-18 23:15:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-04-18 21:11, Użytkownik Piotr Rezmer napisał:
> [...]
    > gospodarczym i podłączonego do biurka extenderami po ethernecie
    > (odległość pomiędzy pomieszczeniami w poziomie około 7m, trasy kablowe

    Realne i najtańsze jest coś pośredniego między B i C.
    A dokładniej wydajny desktop ale upchnięty pod biurkiem a jak się
    da za nim w celu wyciszenia. To powinno dać większa moc i mniej
    decybeli niż laptop stojący i szumiący na biurku przed uszami użytkownika.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2014-04-18 23:37:05
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

> [...]
    > gospodarczym i podłączonego do biurka extenderami po ethernecie
    > (odległość pomiędzy pomieszczeniami w poziomie około 7m, trasy kablowe

    Wydajny desktop chłodzony wodą - tzw. WC - water cooler (albo water
    cooled). Ale _dobre_ chłodzenie cieczą nie jest tanie, ale za to
    wydajniejsze i bardziej energooszczędne.

  • 5. Data: 2014-04-19 02:01:08
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    BartekK pisze:

> [...]

    > Poza tym zdefiniuj "wzrost wydajności" - w czym? W grach? w obliczeniach
    > stałoprzecinkowych? rysowania w cad? itp

    Np. żeby Eclipse się szybciej uruchamiało, Weblogic szybciej podnosił,
    kompilatory natywne szybciej generowały kod itd. To się pewnie
    kwalifikuje do operacji stałoprzecinkowych.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2014-04-19 07:34:14
    Od: fifak <f...@o...pl>

> [...]
    > notebook + stacja dokująca + 2 x Monitor 24" DVI. CPU Core i5 M520, 8GB
    > RAM, SSD 512GB, Szumiący wentylator, piszczące dławiki

    chopie gdzie ty mieszkasz że słyszysz i ci przeszkadza szum takiego
    sprzętu????? bo chyba w puszczy białowieskiej

    zatyczki do uszu w aptece za 2,50zl tańsze rozwiązanie

    bo ja w pewnym okresie też świrowałem na punkcie wyciszania PECETA i
    ostatecznie udało mi się osiągnąć poziom stacjonarnego kompa na CORE i3
    +HD 5570 z tylko jednym wentylatorem BIGFAN 12cm w zasilaczu na wolnych
    obrotach, później stwierdziłem że otoczenie w mieście bardziej hałasuje
    wpadałem w coś co przypominało "dzień świra" ale na szczęście wyszedłem
    z tego

    jakbyś pomieszkał w mieście przy głównej obwodnicy, z czterema
    sąsiednimi wynajmowanymi przez studentów mieszkaniami, z "robolami"
    TESCOwymi pracującymi na 3 zmiany, to byś się wyleczył ze zwracania
    uwagi na piszczące cewki

  • 7. Data: 2014-04-19 08:27:42
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    fifak pisze:

> [...]
    > sąsiednimi wynajmowanymi przez studentów mieszkaniami, z "robolami"
    > TESCOwymi pracującymi na 3 zmiany, to byś się wyleczył ze zwracania

    Eee, nie masz toshiby tecry S11 :) To jest gorsze niż młoty
    pneumatyczne. Problem cewek występuje w każdym egzemplarzu tego topowego
    modelu producenta, nierozwiązany do dziś.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2014-04-19 15:16:09
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Np. żeby Eclipse się szybciej uruchamiało, Weblogic szybciej podnosił,
    > kompilatory natywne szybciej generowały kod itd. To się pewnie kwalifikuje
    > do operacji stałoprzecinkowych.

    Bardziej chodziło o to czy potrzebujesz również wydajniejszy (głośniejszy)
    GPU. Ale jak widać nie potrzebujesz. Nawet i szybki CPU potrzebujesz tylko
    okresowo (start programu, kompilowanie kodu - samo jego pisanie już chyba
    nie wymaga maksymalnej wydajności procesora), zupełnie inaczej niż np. w
    grach gdzie CPU musi cały czas chodzić na max.
    W praktyce desktop za tą samą kasę co notebook będzie i szybszy i cichszy.

  • 9. Data: 2014-04-19 20:52:33
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    maX pisze:

    > W praktyce desktop za tą samą kasę co notebook będzie i szybszy i cichszy.

    Jakieś wskazania w którą stronę pójść (tzn. gotowy dell, HP - wolałbym
    nie) czy też jak zwykle składać coś samemu? Przyznam się że kiedyś byłem
    zaskoczony "cichością" pracy minitower'ów Fujitstu Siemens. Gdyby nie
    dioda power to trudno byłoby się zorientować czy maszyna jest włączona.
    W konstrukcji był tylko jeden wentylator z tunelem. Chłodził on zarówno
    CPU jak i zasilacz.
    Nie wiem czy da się samemu skompletować taką sprytną konstrukcję.
    Podejrzewam że komputer złożony z pojedynczych klocków nie będzie
    wykazywał takich "synergii" wentylatorowych. Ale może się mylę, ostatni
    PC składałem chyba z 10 lat temu.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2014-04-19 22:05:33
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 19/04/2014 19:52, Piotr Rezmer wrote:

> [...]
    > takich "synergii" wentylatorowych. Ale może się mylę, ostatni PC składałem

    W grudniu skladalem peceta i jest nieslyszalny a stoi kolo lewej nogi, 50
    cm od mojego ucha. 20 cm dalej stoi malutki NAS Zyxel nsa 310 i slysze jego
    wiatraczek.
    http://www.corsair.com/en/hydro-series-h90-140mm-hig
    h-performance-liquid-cpu-cooler
    http://www.fractal-design.com/home/product/cases/dis
    continued-products/define-r2-black-pearl
    http://www.bequiet.com/en/powersupply/303
    4 wiatraki chodza non-stop na najnizszych obrotach (przelacznik z przodu
    obudowy pozwala przelaczyc na srednie i maksymalne obroty). To samo mozna
    zrobic software'owo w programie dolaczonym do plyty glownej.