  • 1. Data: 2014-04-21 18:05:20
    Temat: pole EM symulacja, program
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    czy zna ktoś może software, który w formie graficznej potrafi pokazać
    rozkład pola elektromagnetycznego w układzie cewka-rdzeń, o rożnym
    kształcie, materiału rdzenia i parametrów drutu i prądu. najlepiej jakby
    to robił od razu w 3D.
    nie musi, a raczej nie powinna to być jakaś kobyła, bo pewnie w
    kombajnach matematycznych można takie rzeczy robić. program może być na
    jedną albo wszystkie z trzech kanonicznych platform.
    z góry dzięki za konkretne namiary. <rs>

  • 2. Data: 2014-04-21 18:10:04
    Temat: Re: pole EM symulacja, program
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    zanim napiszesz coś o rozkładzie pola EM w zasilaczu, to sorry.
    miało iść na nowe programy. <rs>

  • 3. Data: 2014-04-21 18:17:30
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    W dniu 2014-04-21 18:10, rs pisze:
    > zanim napiszesz coś o rozkładzie pola EM w zasilaczu, to sorry.
    > miało iść na nowe programy. <rs>

    chyba raczej na elektronikę lub fizykę nie?

  • 4. Data: 2014-04-21 21:49:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 21 kwietnia 2014 18:05:20 UTC+2 użytkownik rs napisał:

> [...]
    > jedną albo wszystkie z trzech kanonicznych platform.
    > z góry dzięki za konkretne namiary. <rs>

    QuickField, wersja studencka jest darmowa, ma ograniczenia
    wielkości siatki ale do takich prostych dupereli
    powinno wystarczyć spokojnie.

    L.

  • 5. Data: 2014-04-22 05:01:19
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 4/21/2014 3:49 PM, Lisciasty wrote:

    > QuickField, wersja studencka jest darmowa, ma ograniczenia
    > wielkości siatki ale do takich prostych dupereli
    > powinno wystarczyć spokojnie.

    dzięki. powinno się nadać. <rs>

  • 6. Data: 2014-04-28 15:06:16
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2014-04-21 18:05, rs pisze:
> [...]
    > jedną albo wszystkie z trzech kanonicznych platform.
    > z góry dzięki za konkretne namiary. <rs>

    Odnalazłem programiki.

    Jedno to Ferroxcube Soft Ferrites Design Tool.
    Bardzo fajne przy projektowaniu rdzeni, ale
    chyba jednak zero wizualizacji pola wokoło.

    Drugie może być lepszym strzełem,

    FEMM: Finite Element Method Magnetics

    http://www.femm.info/wiki/HomePage

    Jak sama nazwa wskazuje, programik rozwiązuje pola.

    Uważałem go za potwornie toporny w obsłudze, ale
    może trzeba się nauczyć. No i używałem wersji z 2010,
    a widzę, że jest nowa.
    Niestety, widzę tylko 2D (także cylindryczne,
    czyli prawie 3D)

    Na pytanie o 3D symulacje magnetyzmu google co nieco zwraca,
    ale sporo to programy komercyjne, a nic nie testowałem.

    Coś na elektronice ciekawego podpowiedzieli?

    pzdr
    bartekltg