  • 21. Data: 2020-01-23 11:02:51
    Temat: Re: F-S nadal żyje...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e29209b$0$538$6...@n...neostrada.pl

    > Szybkość czytania oczywiście jest ciachnięta do możliwości USB2.

    W połowie dysku spada do 1/3 maksymalnej, bo ten dysk na początku
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/HDDScan/HDDSca.PNG
    osiąga niemal 100 MB/s -- USB2 dławi to, przez co nie widać
    wyraźnie straty szybkości. Wyłączenie 25 MB ze środka dysku
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/HDDScan/HDDScan.PN
    G <-- 10% wszystkich zielonych nieludków
    IMO jest rozsądnym rozwiązaniem, ale dysk najwyraźniej ma
    lepsze ;) propozycje...

    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/HDDScan/ST9500420A
    SG-5VJA1QT9-TEST.htm
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/HDDScan/HDDScan.pd

    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/

  • 22. Data: 2020-01-23 16:45:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e296f92$0$17355$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    G <-- 10% wszystkich zielonych nieludków
    > IMO jest rozsądnym rozwiązaniem, ale dysk najwyraźniej ma

    -=->

    Tu widać szybkość dysku:

    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/HDDScan/HDDScanVer
    /ST9500420ASG-5VJA1QT9-TESTVER.htm
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/HDDScan/HDDScanVer
    /HDDScanVER.pdf

    i gorsze miejsca od verab do verba itd. <-- na dole są numery sektorów od do

    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/HDDScan/HDDScanVer
    /verab.PNG
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/HDDScan/HDDScanVer
    /verba.PNG

    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/HDDScan/HDDScanVer
    /vercd.PNG
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/HDDScan/HDDScanVer
    /verdc.PNG

    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/HDDScan/HDDScanVer
    /veref.PNG
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/HDDScan/HDDScanVer
    /verfe.PNG

    Podczas veryfikacji dysk nie był nękany innymi programami poza monitorującym
    CrystalDiskInfo, którego wpływu nie umiem określić, ale IMO ów wpływ był znikomy.

    Przeciętne pamięci SSD tej pojemności mają od 30 kIOPSów do 600 kIOPSów, zaś
    ten (Seagate) HDD ma kilkadziesiąt (tysiące razy mniej) IOPSów (tam, gdzie
    jest sprawny, bo w najgorszych miejscach ma 1 IOPS) więc do częstych operacji
    nadaje się słabo, ale do długich plików (pisania i czytania niesfragmentowanych)
    nie jest zły.

    Przeczytanie niesfragmentowanych 100 MB z początku tego HDD zajmie
    niewiele więcej czasu niż przeczytanie 100 MB ze słabego SSD.

    Bezpieczeństwo danych [i zabranych]? -- IMO zapis na tym HDD jest
    bezpieczniejszy od zapisu na niejednym nowym SSD. ;) Mając wybór
    pomiędzy jednym najlepszym i dwoma takimi, wybrałbym parę takich,
    gdyby mi zależało tylko na bezpieczeństwie danych.

    --