  • 91. Data: 2013-03-05 15:18:08
    Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    > http://youtu.be/Yk2stLdEeZ8?t=2m10s
    > To coś dla ciebie panie żabka ...

    Wręcz przeciwnie.
    Ja woziłem swoje dziecko i ciągle wożę drugie tyłem a Ty teoretyzujesz, więc
    jak ktoś tu jest panem żabką to Ty, ale nie szkodzi to samo przerabiałem 20
    lat temu jak mnie tacy jak Ty pytali po co zapinam pasy. Dobór naturalny w
    końcu zrobi swoje.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 92. Data: 2013-03-05 15:21:14
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Ergie nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    > Wręcz przeciwnie.
    > Ja woziłem swoje dziecko i ciągle wożę drugie tyłem a Ty teoretyzujesz,

    Na razie to ty jesteś wyjątkiem a wyjątek to margines którego nie należy
    brać poważnie.

  • 93. Data: 2013-03-05 15:36:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    > Tylko że główna siła uderzenia idzie w tył a nie w przód, pomyśl troszkę i
    > nie ośmieszaj się już.

    A to jakaś nowa fizyka teraz obowiązuje? Mnie w szkole uczono ze obie siły
    są identyczne.

    > Co do zderzeń z drzewem/słupem to bardzo często to to uideżenia boczne z
    > powodu poślizgu auta i płynięcia bokiem bez kontroli ...

    A w tych pozostałych przypadkach jakich jest więcej tyłem czy przodem?

    No i jeszcze ciągle nie doszliśmy do normalnych czołówek, choć już z góry
    wiem, że zaraz przeczytam że najcześciej auta wirują i uderzają o siebie
    bokiem albo tyłem, ale nie przodem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 94. Data: 2013-03-05 15:40:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    > Na razie to ty jesteś wyjątkiem a wyjątek to margines którego nie należy
    > brać poważnie.

    Oczywiście. Tak samo jak byłem wyjątkiem 20 lat temu gdy zapinałem pasy w
    mieście a nie tylko na trasie. Tak samo jak wyjątkiem byłą garstka
    świadomych kierowców która montowała pasy bezwładnościowe w dużych fiatach i
    maluchach 30 lat temu itd.

    Ja niczego nie sprzedaję więc nie mam żadnego interesu by Cię do
    czegokolwiek przekonywać sprostowałem tylko bzdury pisane przez teoretyków,
    którzy nigdy nie mieli takiego fotelika ani nie wozili w nim swoich dzieci.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 95. Data: 2013-03-05 15:51:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Artur,

    > LOL - a ja sobie spokojnie stałem na czerwonym, stałem, patrzę
    > w lusterka - coś idzie moim pasem, z lewej bariera, z prawej autobus,
    > z przodu samochód - nie ma gdzie uciekać....łubudu...służby wszelakie.

    Miałeś pecha...

    [...]

    > Jazda zupełnie lajtowa - przez grzeczność przypomnę, że wręcz mnie masz
    > za kapelusza :)

    Może właśnie zbyt lajtowa...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 96. Data: 2013-03-05 15:58:09
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Ergie nabazgrał(a):

    > No i jeszcze ciągle nie doszliśmy do normalnych czołówek, choć już z góry
    > wiem, że zaraz przeczytam że najcześciej auta wirują i uderzają o siebie
    > bokiem albo tyłem, ale nie przodem.

    UMIESZ CZYTAC !!! TO SĄ STATYSTYKI WYPADKÓW .....

    Jak mówi Karol Zielonka z PIMOT-u, większość organizacji testujących
    foteliki bada je pod kątem ochrony przy zderzeniu czołowym. Polski instytut
    chce jednak zmian w przepisach tak, aby podczas testów fotelików
    uwzględniano również ochronę podczas zderzeń bocznych. To niezwykle istotne,
    bo właśnie takie zdarzenia w 2011 r. okazały się najczęstsze w Polsce. Jak
    podaje Komenda Główna Policji, w ubiegłym roku stanowiły one aż 27,9 proc.
    wszystkich wypadków. Zginęło w nich 16,6 proc. spośród wszystkich zabitych
    na polskich drogach, a rannych zostało 29,8 proc. z wszystkich
    poszkodowanych.

  • 97. Data: 2013-03-05 16:02:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 4 Mar 2013 13:42:13 +0100, w <kh24r5$8s8$1@node2.news.atman.pl>, "Ergie"
    <e...@s...pl> napisał(-a):

    > Podstawowa różnica jest taka, że jak dziecko zaśnie to przy każdym
    > hamowaniu (a o to w mieście nie trudno) głowa mu leci do przodu, podczas gdy
    > tyłem spokojnie sobie śpi.

    Trzeba kupić fotelik, który można wykopyrtnąć do pozycji leżącej.
    Chociaż zwykle pomaga położenie oparcia fotela.

  • 98. Data: 2013-03-05 16:03:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 04 Mar 2013 11:20:43 +0100, w <kh1sf5$ts3$1@dont-email.me>, ddddddd
    <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> napisał(-a):

    > a ja się podłączę - da się dołożyć ISOFIX do auta? konkretnie BMW e39.

    Ale po co?

  • 99. Data: 2013-03-05 16:05:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    Ergie nabazgrał(a):

    > UMIESZ CZYTAC !!! TO SĄ STATYSTYKI WYPADKÓW .....

    Caps Loock Ci się zepsuł.

    Czy Ty jesteś kompletnym kretynem czy tylko udajesz dla podtrzymania
    dyskusji? Przeczytaj jeszcze raz powoli: "27,9 proc. wszystkich wypadków.".
    Nie wiem jaką Ty znasz matematykę, ale dla mnie nijak to nie jest większość.

    Już dotarło? To teraz pomyśl, z jakich kierunków było pozostałe 72,1%

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 100. Data: 2013-03-05 16:37:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...

    > Trzeba kupić fotelik, który można wykopyrtnąć do pozycji leżącej.
    > Chociaż zwykle pomaga położenie oparcia fotela.

    Każdy porządny fotelik z przedziału 9-16 ma taką opcję, ale co z tego?

    Gdy dziecko zaśnie trzeba się zatrzymać pójść do tyłu i pochylić fotelik do
    pozycji półleżącej.

    A jak się obudzi i mu niewygodnie w tej pozycji znowu się zatrzymać.. itd.

    Owszem da się ale po co sobie utrudniać życie?

    Pozdrawiam
    Ergie