  • 21. Data: 2013-03-04 13:31:20
    Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Ergie nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Jimiasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > To samo co aby wytrzymało tę samą trasę przodem.

    No nie wiem, dziecko patrząc do przodu widzi co się dzieje a przy odwróconym
    fotelu widzi tylko fotel i podsufitkę.

    > Chyba nie zakładasz, że 3 letnie dziecko będzie się przez 4 godziny
    > gapiło na drogę przez przednią szybę, więc jadąc przodem nie ma
    > problemu który nagle się pojawia gdy dziecko jedzie tyłem.

    Dzieci są ciekawskie i nie lubią pustki jakie daje im widok tylko na tylny
    fotel.

    > W praktyce wygląda to tak, że gdy dziecko jest małe obok dziecka siedzi
    > matka i dziecko ma z nią wzrokowy kontakt i znacznie łatwiej w tej
    > pozycji z dzieckiem rozmawiać i bawić się. Gdy jest to drugie dziecko
    > to starsze rodzeństwo siedzi obok przodem do kierunku jazdy i jak w
    > przypadku matki mają ze sobą wzrokowy kontakt i mogą się razem bawić.

    A jak jedzie tylko jeden rodzic to też ma siedzieć z tyłu i mieć kontakt
    wzrokowy ...

  • 22. Data: 2013-03-04 13:33:02
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Franc nabazgrał(a):

    > Niestety, ale właśnie na A1 w kierunku nad morze zanąłem za kółkiem...
    > Dziękować bogu, że nic się nie stało i rozeszło się po kościach, ale
    > uczucie po fakcie.... Masakra.

    Ja nie zasnąłem ale mimo tego że przy dzieku nie palę to kożystałem nie raz
    z postoju żeby sobie zajarać i nie zasnąć.

    > Jak lubisz dzianie się, to polecam drogę krajową Brodnica-Ostróda.
    > Jednopasmowa, bez pobocza. To jest cymes.

    Aż taki harcore nie jest mi potrzebny :) poza tym bardzo lubiłem kiedyś małe
    drogi na Mazurach, mają jakiś urok :)

  • 23. Data: 2013-03-04 13:42:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Jimiasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A w tej dziedzinie to jestes praktykiem czy teoretykiem?

    A co napisałem? "w praktyce...".

    Moja córka już ma ponad 4 lata i do trzeciego roku jeździła tyłem, teraz w
    tym foteliku tyłem jeździ jej młodszy brat, a ona już przodem. Mam tez inny
    fotelik (mam dwa auta) przodem do kierunku jazdy i używam go czasem po
    mieście. Podstawowa różnica jest taka, że jak dziecko zaśnie to przy każdym
    hamowaniu (a o to w mieście nie trudno) głowa mu leci do przodu, podczas gdy
    tyłem spokojnie sobie śpi.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 24. Data: 2013-03-04 13:45:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    > No nie wiem, dziecko patrząc do przodu widzi co się dzieje a przy
    > odwróconym fotelu widzi tylko fotel i podsufitkę.

    Widzi matkę/rodzeństwo siedzące obok, a przez boczną i tylną szybę widzi
    dokładnie tyle samo co by widziało przez przednią, albo i więcej bo mu
    zagłówek nie zasłania.

    > Dzieci są ciekawskie i nie lubią pustki jakie daje im widok tylko na tylny
    > fotel.

    Te foteliki są wysokie. Dziecko widzi ponad tylną kanapą, a przede wszystkim
    przez boczną szybę.

    > A jak jedzie tylko jeden rodzic to też ma siedzieć z tyłu i mieć kontakt
    > wzrokowy ...

    A jak za kierowcą siedzi przodem to co to za kontakt wzrokowy - dziecko
    widzi zagłówek i ewentualnie skrawek kapelusza taty.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 25. Data: 2013-03-04 13:54:53
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 marca 2013 13:42:13 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > A co napisałem? "w praktyce...".

    Aha no to fajnie... Ale nie z kazdym dzieckiem te numery. Moja cora (3lata) by sie
    chyba wsciekla gdybym ja posadzil tylem, a miala taki okres, ze wogole nie chciala
    siedziec w foteliku dluzej niz 15-20min, bo inaczej byl krzyk, ryk, histeria i
    wszsytko zarzygane. Oczywiscie w nocy w aucie nie zasnie: Krk-> Mielno (~10h jazdy),
    usnela po calej nocy jazdy o 6 rano jakies 2km przed celem podrozy.

  • 26. Data: 2013-03-04 14:02:49
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Ergie nabazgrał(a):

> [...]
    > Widzi matkę/rodzeństwo siedzące obok, a przez boczną i tylną szybę widzi
    > dokładnie tyle samo co by widziało przez przednią, albo i więcej bo mu

    Jak pisałem wcześniej ,co jak jedzie tylko jeden rodzić i rodzeństwa brak ??
    Ciekawe masz zagłówki jak ci zasłaniają boczną szybę ...

    > Te foteliki są wysokie. Dziecko widzi ponad tylną kanapą, a przede
    > wszystkim przez boczną szybę.

    I dostaje zawrotów głowy od patrzenia w odwrotnym kierunku.

    > A jak za kierowcą siedzi przodem to co to za kontakt wzrokowy - dziecko
    > widzi zagłówek i ewentualnie skrawek kapelusza taty.

    Widzi np. nawigację i jest ciekawe że coś tam się rusza :)

  • 27. Data: 2013-03-04 14:07:17
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 4 Mar 2013 13:33:02 +0100, Chris napisał(a):

    > Ja nie zasnąłem ale mimo tego że przy dzieku nie palę to kożystałem nie raz
    ^^^^^^^^^^
    AAAAAaaaa, moje oczy ;-)))

    --
    Franc

  • 28. Data: 2013-03-04 14:11:59
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Franc nabazgrał(a):

    > ^^^^^^^^^^
    > AAAAAaaaa, moje oczy ;-)))

    upsss ... dzis spałem 3h .. widać zmęczenie :)

  • 29. Data: 2013-03-04 14:55:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Jimiasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > Mielno (~10h jazdy), usnela
    > po calej nocy jazdy o 6 rano jakies 2km przed celem podrozy.

    Moje dzieci też nie należą do tych co zasypiają 10s po ruszeniu i na 4
    godzinnej trasie śpią zwykle ok. 0,5 godziny zaraz po przerwie obiadowej :-)
    Ale jazda tyłem albo przodem nic w tej kwestii nie zmienia. Dla dziecka
    które do 9-12 miesiąc podróżowało tyłem taka pozycja jest naturalna, więc
    jeśli dalej podróżuje tyłem to nie wiąże się to dla niego z żadną zmianą. Co
    innego jak dziecko które podróżuje na co dzień przodem posadzić tyłem.

    Jeśli jakieś dziecko nie lubi jeździć to w aucie to nie lubi i już i
    kierunek niczego nie zmienia. Jazda przodem i gapienie się w zagłówek
    niczego w kwestii atrakcyjności jazdy nie poprawia.*

    * - zakładam że w tym zagłówku nie ma zamontowanego ekranu od odtwarzacza
    filmów bo jeśli jest to oczywiście to zmienia bardzo wiele i wtedy
    rzeczywiście jazda przodem niesie ze sobą jakieś dodatkowe atrakcje.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 30. Data: 2013-03-04 15:00:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    > Jak pisałem wcześniej ,co jak jedzie tylko jeden rodzić i rodzeństwa brak
    > ??
    > Ciekawe masz zagłówki jak ci zasłaniają boczną szybę ...

    To samo co w przypadku jazdy przodem. Jak jedziesz sam a dziecko siedzi z
    tyłu to ma taki sam zerowy kontakt niezależnie od tego w którą stronę jest
    ustawiony fotelik. Przez boczna szybę ma taki sam widok, natomiast do przodu
    widzi zagłówek, a do tyłu ma szansę widzieć coś przez tylną szybę (to zależy
    od modelu auta).

    > I dostaje zawrotów głowy od patrzenia w odwrotnym kierunku.

    ROTFL. Wiedziałem, że ten mit się w końcu pojawi. Jeśli dziecko jeździ w
    nosidełku to musi jeździć tyłem (takie są przepisy) więc jak się przesiada z
    nosidełka do fotelika to jazda tyłem jest dla niego pozycją naturalną bo tak
    właśnie jeździło przez poprzednie 9-12 miesięcy.

    Pozdrawiam
    Ergie