  • 11. Data: 2013-03-04 12:14:51
    Temat: Re: [FOTELIK] Isofix a pasy ...
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    "Rafał \"SP\" Gil" nabazgrał(a):

    > To w mieszkaniu jeszcze PS3 i Xbox, TV 50 cali, i problem z nudzącym się
    > dzieckiem załatwiony.

    TV z dokładką AndroidTV i jak młodziak to można puszczać Elmo z Iplay :)

  • 12. Data: 2013-03-04 12:16:31
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    "Rafał \"SP\" Gil" nabazgrał(a):

    > Proste pytanie - czy fotelik zapinany ISOFIXem, ma opcje zapinania też
    > pasami ?
    > Domyślam się, że fotelik z bazą ISOFIX ma wariant zapinania pasami, ale
    > czy stricte ISOFIXowy fotelik ma opcję z pasami ?

    Przez jakiś czas na zmianę w autach mieszałem fotelikiem Cybex FiX z
    ISOFIXEM w jednym aucie był ISOFIX w drugim brak, berz problemu to działało.

  • 13. Data: 2013-03-04 12:22:27
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 4 Mar 2013 12:14:51 +0100, Chris napisał(a):

    > "Rafał \"SP\" Gil" nabazgrał(a):

    > TV z dokładką AndroidTV i jak młodziak to można puszczać Elmo z Iplay :)

    Załamujecie mnie... To pobawa się z dzieciakiem jeden z drugim, a nie
    pasiesz go zabawą dla odmóżdzenia całkowitego. Może jeszcze super express
    mu daj do pooglądania, żeby nie marudził...
    :-)

    --
    Franc

  • 14. Data: 2013-03-04 12:41:05
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Franc nabazgrał(a):

> [...]
    > pasiesz go zabawą dla odmóżdzenia całkowitego. Może jeszcze super express
    > mu daj do pooglądania, żeby nie marudził...

    Nie widzisz tego uśmieszku na końcu :)
    Mój do tej pory na szczęście większość trasy przesypia a co do PS3 to ma 1h
    w tygodniu na pogranie w jakieś wyścigi i to wszystko.

  • 15. Data: 2013-03-04 12:47:13
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 4 Mar 2013 12:41:05 +0100, Chris napisał(a):

    > Nie widzisz tego uśmieszku na końcu :)

    Zauważyłeś mój? :-))
    Moi śpią po jakiś 15-30 minutach... Koję ich swoją zajebiście płynną jazdą
    :-)) Przy okazji sam siebie usypiam tempomatem.

    --
    Franc

  • 16. Data: 2013-03-04 13:02:40
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Franc nabazgrał(a):

    > Zauważyłeś mój? :-))

    tak :)

    > Moi śpią po jakiś 15-30 minutach... Koję ich swoją zajebiście płynną jazdą

    Mój ma jedną wadę czasami, jak wracam do domu to potrafi zasnąc tuż przed
    bramą albo zaraz po przejechaniu bramy :)

    > :-)) Przy okazji sam siebie usypiam tempomatem.

    hehe ostanio jak jechałem nad morze nową autostradą to myślałem że zasnę
    zaraz ... chyba następnym razem wybiorę starą trasę z tirami, tam
    przynajmniej coś się dzieje :)

  • 17. Data: 2013-03-04 13:13:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Jimiasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > To powiedz jeszcze co zrobic zeby zdrowe, trzyletnie dziecko wytrzymalo
    > tylem do kierunku jazdy np 4h trase.

    To samo co aby wytrzymało tę samą trasę przodem.

    Chyba nie zakładasz, że 3 letnie dziecko będzie się przez 4 godziny gapiło
    na drogę przez przednią szybę, więc jadąc przodem nie ma problemu który
    nagle się pojawia gdy dziecko jedzie tyłem.

    W praktyce wygląda to tak, że gdy dziecko jest małe obok dziecka siedzi
    matka i dziecko ma z nią wzrokowy kontakt i znacznie łatwiej w tej pozycji z
    dzieckiem rozmawiać i bawić się. Gdy jest to drugie dziecko to starsze
    rodzeństwo siedzi obok przodem do kierunku jazdy i jak w przypadku matki
    mają ze sobą wzrokowy kontakt i mogą się razem bawić.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2013-03-04 13:21:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    net...

    > Proszę o konkretne wyniki, którą wskazują na przewagę w jeździe tyłem 3.
    > latka. Oczywiście proszę o nie odsyłanie do googla.

    Wiec ja mam za Ciebie wykonać tę robotę? Ja już ją raz wykonałem gdy
    szukałem fotelika dla swojego pierwszego dziecka.

    Wystarczy zajrzeć na najpopularniejsza stronę z testami fotelików:

    http://fotelik.info/pl/art/fotelik_samochodowy_tylem
    _do_kierunku_jazdy,10.html

    cytat: "Badania przeprowadzane przez firmę ubezpieczeniową Folksam pokazują,
    że ryzyko śmierci lub poważnych obrażeń jest 5 razy większe w fotelikach
    ustawionych przodem do kierunku jazdy."

    Tu akurat pisze o 5 krotnej różnicy w ryzyku. Jak ja szukałem informacji
    kilka lat temu to znalazłem statystyki z których wynikało, że w przypadku 10
    krotnie większej liczby wypadków uderzenie następuje od przodu niż od
    tyłu.Co chyba jest oczywiste drzewa i inne przeszkody nas nie gonią :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2013-03-04 13:29:25
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 4 Mar 2013 13:02:40 +0100, Chris napisał(a):

    > hehe ostanio jak jechałem nad morze nową autostradą to myślałem że zasnę
    > zaraz ... chyba następnym razem wybiorę starą trasę z tirami, tam
    > przynajmniej coś się dzieje :)
    Niestety, ale właśnie na A1 w kierunku nad morze zanąłem za kółkiem...
    Dziękować bogu, że nic się nie stało i rozeszło się po kościach, ale
    uczucie po fakcie.... Masakra.

    Jak lubisz dzianie się, to polecam drogę krajową Brodnica-Ostróda.
    Jednopasmowa, bez pobocza. To jest cymes.

    --
    Franc

  • 20. Data: 2013-03-04 13:29:50
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 marca 2013 13:13:49 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > rodzeństwo siedzi obok przodem do kierunku jazdy i jak w przypadku matki
    > mają ze sobą wzrokowy kontakt i mogą się razem bawić.

    A w tej dziedzinie to jestes praktykiem czy teoretykiem?

    --
    Pozdr.
    Jimiasty