  • 11. Data: 2020-06-03 13:02:16
    Temat: Re: Faschysm w Niemczech
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-03 o 12:05, Cavallino pisze:

    > Taki zakaz powinien obowiązywać na całym świecie i dotyczyć wszystkiego
    > co powinno być zarejestrowane w WK....

    Trend jest taki, że coraz większy odsetek pojazdów poruszających się po
    drogach ma tzw. "sportowe" wydechy i coraz szybciej ich przybywa. Część
    z nich formalnie mieści się w normach i nawet posiada homologację. Co
    nie znaczy, że nie robią irytującego hałasu. Druga część to "tuning",
    który nie posiada homologacji. Ci drudzy w ogóle nie muszą przejmować
    się normami (które są ustawione ogólnie bardzo liberalnie). W praktyce
    nie da się tego tępić, gdyż nie ma jak.

  • 12. Data: 2020-06-03 13:04:38
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, June 3, 2020 at 11:51:56 AM UTC+2, Przemek Jedrzejczak wrote:
> [...]
    >
    > no wlasnie w Austrii maja ich dosc
    >
    > Austria już wprowadziła surowe środki, zakazując wjazdu motocykli o poziomie hałasu
    statycznego powyżej 95 dB na kilka dróg w pobliżu granicy z Niemcami.

    95dB to dosc duzo, bo norma to zdaje sie max 96dB, wiec seryjnych moto (zwlaszcza
    turystycznych) to raczej nie dotyczy, za to przez zakaz jazdy w weekendy posiadanie
    motocykla praktycznie traci sens...

  • 13. Data: 2020-06-03 13:05:18
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-03 o 12:38, Cavallino pisze:

    > Każdy silnik może, np. jak tłumik obetniesz.

    > Ale z typem silnika to nie ma dokładnie nic wspólnego.
    > R4 też może wyć - i to je najczęściej słychać wyjące na ulicach (z racji
    > popularności).
    >
    > Do V8 trzeba dużo więcej dopłacić, więc często tym którzy dopłacają (z
    > racji wieku), nie w głowie sztubackie wycie po ulicach.
    >
    > Już prędzej/częściej wyją w standardzie wysokoobrotowe V10 czy V12.

    Tak jest, każdy silnik spalinowy może robić bardzo głośny hałas. Nawet
    motorower 50 cm3 jeżeli nie ma tłumika, albo ma "tjuningowany", to robi
    hałas w promieniu paru kilometrów.

  • 14. Data: 2020-06-03 13:13:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-06-2020 o 13:02, Poldek pisze:

> [...]
    > który nie posiada homologacji. Ci drudzy w ogóle nie muszą przejmować
    > się normami (które są ustawione ogólnie bardzo liberalnie). W praktyce

    Da się, policja ma urządzenia do pomiaru głośności.
    Czasem nawet robią akcje i mandaty się sypią.
    Ale z reguły im się nie chce i wolą z krzakach z radarem stać.
    Względnie rozbijać się beemkami na autostradach, tropiąc staszne
    przestępstwa w rodzaju 160/140....

  • 15. Data: 2020-06-03 13:14:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-06-2020 o 13:04, WS pisze:
    jezdzacych turystycznie, wystarczy pojechac w weekend w Alpy (Austria, Slowenia,
    Wlochy...), cale tlumy motocyklistow, w wiekszosci z D na turystykach... raczej nie
    szaleja ;)

    hałasu statycznego powyżej 95 dB na kilka dróg w pobliżu granicy z Niemcami.

    > 95dB to dosc duzo, bo norma to zdaje sie max 96dB, wiec seryjnych moto (zwlaszcza
    turystycznych) to raczej nie dotyczy,

    I dobrze - turystyczne z reguły nie wyją.
    Co innego szlifierki.

  • 16. Data: 2020-06-03 13:14:57
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --W praktyce nie da się tego tępić, gdyż nie ma jak.

    *to tzw syndrom Bolanda czyli "niedasie" w normalnym kraju policjant bierze prosty
    przyrzad pomiarowy i juz wiadomo czy trzeba wzywac lawete :-)

    https://twitter.com/Polizei_Ffm/status/8630965101787
    87328/photo/1

    voltcraft sl200 to jakies 150 eur na amazonie, 10 minut (no dobra 20 dla kulsona :-)
    zeby przeczytac instrukcje i juz mozna ruszac do akcji

    granica to 84 dB

    Bei der anschließenden Lärmpegelmessung aus 50 Zentimetern Distanz zum Schalldämpfer
    messen die Polizisten statt der 84 Dezibel (dB) satte 111 dB

  • 17. Data: 2020-06-03 13:25:48
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-03 o 13:04, WS pisze:
> [...]
    turystycznych) to raczej nie dotyczy, za to przez zakaz jazdy w weekendy posiadanie

    Powiem więcej, 95 dB to bardzo dużo. Szczególnie biorąc pod uwagę sposób
    liczenia tego. W praktyce taki motor, który formalnie mieści się w
    normie, to realnie emituje 120 dB i wszystko jest legal. Pomiar jest
    bowiem przeprowadzany przy połowie obrotów. Sprytni konstruktorzy
    wydechów już to opracowali sposób na ominięcie i taki wydech dopiero
    powyżej połowy obrotów daje prawdziwego ognia. Pasjonaci nie mają
    zwyczaju jeździć na połowie obrotów.

  • 18. Data: 2020-06-03 13:34:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, June 3, 2020 at 1:25:45 PM UTC+2, Poldek wrote:
> [...]
    > wydechów już to opracowali sposób na ominięcie i taki wydech dopiero
    > powyżej połowy obrotów daje prawdziwego ognia. Pasjonaci nie mają

    ;)
    skala w dB jest logarytmiczna, 120dB to troche malo osiagalne...

    np. na torze Poznan limity (sportowe moto z seryjnymi wydechami sie bezproblemowo
    mieszcza):
    98 dB/A przy 7000 obr/min dla 600cm3 oraz 5500 obr/min dla 1000cm3

    Dodatkowo troche ne ma gdzie jezdzic po drodze publicznej z obrotomierzem na
    czerwonym ;)
    Sam mam GSXRa 1000 , ~190KM, ostatnie pare lat jezdze tylko z zona (ma turystyczna
    CBF 600) i wlasciwie to nie przekraczam 4-5tys obrotow, nawet uzywajac tego jak
    skuter, czyli bez machania biegami... 40-140 spokojnie trzeci bieg ogarnia ;)

  • 19. Data: 2020-06-03 13:42:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 3 Jun 2020 10:20:35 +0200, Poldek napisał(a):

    > Autorytarne i dyktatorskie zapędy niemieckich władz skupiają się na tym,
    > aby odebrać wolność jednostkom, które lubią szybkość
    >
    > https://motohigh.pl/2020/06/02/niemcy-motocykle-nied
    ziele-swieta-zakaz/

    I bardzo słusznie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 20. Data: 2020-06-03 13:45:23
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-03 o 13:34, WS pisze:
> [...]
    mieszcza):
    > 98 dB/A przy 7000 obr/min dla 600cm3 oraz 5500 obr/min dla 1000cm3

    Limity i ograniczenia są po to, żeby je przełamywać :-)

    > Dodatkowo troche ne ma gdzie jezdzic po drodze publicznej z obrotomierzem na
    czerwonym ;)

    Jest gdzie jeździć z obrotomierzem na czerwonym. Wystarczy kręcić silnik
    wysoko i nie trzeba jechać 250+, żeby wyć na pełnych obrotach. Zapraszam
    w ciepły dzień do Warszawy. Najlepiej w ciepły wieczór piątek lub
    sobota. Można się osłuchać też w każdy dzień roboczy, gdy nie jest zimno
    i nie pada w godzinach, gdy kończą pracę zagłębia biurowe.