  • 1. Data: 2020-03-26 12:52:02
    Temat: FeeDos - dwa pytania
    Od: Universis <u...@w...pl>

    Ściągnąłem sobie Freedos'a w wersji iso i zrobiłem z tego bootowalnego pendrive'a.
    Przy uruchomieniu - instalator pyta mnie gdzie zainstalować FreeDos proponując między
    innymi dysk twardy co akceptuję, ale w tym miejscu mam
    dwa pytania:

    1. Czy instalator sformatuje mi HDD (mam na nim system i swoje dane) ?
    2. Czy FreeDos będzie pracował na NTFS który jest na dysku SATA I (sata jeden) ?

    Pytania raczej dla tych co temat przerabiali. Proszę o pomoc w temacie.

  • 2. Data: 2020-03-26 18:34:02
    Temat: Re: FeeDos - dwa pytania
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/03/2020 12:52, Universis wrote:
    > Ściągnąłem sobie Freedos'a w wersji iso i zrobiłem z tego bootowalnego pendrive'a.
    Przy uruchomieniu - instalator pyta mnie gdzie zainstalować FreeDos

    A musisz go koniecznie instalować na żywym hardware? Maszyna wirtualna
    typu VirtualBox nie wystarczy?

  • 3. Data: 2020-03-27 07:10:02
    Od: Universis <u...@w...pl>

    W dniu czwartek, 26 marca 2020 17:34:07 UTC użytkownik heby napisał:

    > A musisz go koniecznie instalować na żywym hardware? Maszyna wirtualna
    > typu VirtualBox nie wystarczy?

    Tak tez można, ale na krotka metę bo chodzi o dostęp do dysków twardych z tego
    systemu. z VM też to mozliwe, ale to nie jest to samo.

  • 4. Data: 2020-03-27 13:34:16
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Universis <u...@w...pl> wrote:

    > Tak tez można, ale na krotka metę bo chodzi o dostęp do dysków twardych z tego
    systemu. z VM też to mozliwe, ale to nie jest to samo.

    Zawsze możesz przećwiczyć temat na VM, odpowiedzieć sobie w ten sposób na
    pytania, i potem zainstalować na żywym hardware.

  • 5. Data: 2020-03-27 18:57:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/03/2020 07:10, Universis wrote:
    > Tak tez można, ale na krotka metę bo chodzi o dostęp do dysków twardych z tego
    systemu. z VM też to mozliwe, ale to nie jest to samo.

    Wręcz przeciwnie, to to samo, możesz przekierować *cały* dysk twardy do
    VM. W dodaku pozwala na więcej, np. na podpinanie dysków przez przelotki
    USB itd itp. gdzie normalnie tego FreeDOS nie ogarnie.

  • 6. Data: 2020-03-28 20:06:48
    Od: Universis <u...@w...pl>

    W dniu piątek, 27 marca 2020 17:58:03 UTC użytkownik heby napisał:
    [..]
    > Wręcz przeciwnie, to to samo, możesz przekierować *cały* dysk twardy do
    > VM. W dodaku pozwala na więcej, np. na podpinanie dysków przez przelotki
    > USB itd itp. gdzie normalnie tego FreeDOS nie ogarnie.

    OK, dzięki -to może być ciekawe, sprbuję

  • 7. Data: 2020-03-30 00:18:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-28 o 20:06, Universis pisze:
    > W dniu piątek, 27 marca 2020 17:58:03 UTC użytkownik heby napisał:
    > [..]
    >
    > OK, dzięki -to może być ciekawe, sprbuję

    Dodam jeszcze, że nie tylko cały dysk. Można zmigrować volumeny różnego
    typu, np. RAID-0, RAID1, RAID5, RAID6, wolumeny złożone typu RAOD10 albo
    RAID01 itd, różne LVM, nawet iSCSI.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam