  • 11. Data: 2016-08-26 11:00:23
    Temat: Re: Feedback z głośników (laptop)
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-08-24 22:45, Adam Wysocki wrote:

    > Konkluzja jest taka, że karta dźwiękowa sprawdza coś na głośnikach podczas
    > odtwarzania i jeżeli ten test się nie uda, to na sekundę wyłącza dźwięk, a
    > potem przywraca i znowu sprawdza.

    To troche tak brzmi jakby dzialal na wewnetrznych glosnikach ten sam
    mechanizm, ktory wykrywa podlaczenie sluchawek/glosnikow do audio out
    i aktywuje systemowo jakies oddzielne ustawienia miksera.

    Moze sobie podejrzyj w mikserze albo wlasciwosciach audio czy nie widac
    ze cos tam sie zmienia/znika w tym czasie? moze jest tak ze albo
    przez wade glosnika, albo zle dzialanie tego mechanizmu wlasnie przy
    jakims zimnym lucie, albo odchylce w impedancji aktywuje sie jakies
    przelaczenie ustawien w mikserze albo zmiana ustawien dzwieku.

    Czy to problem zauwazony pod Windows? Moze warto byloby sprawdzic
    pod jakims Linuksem, chocby LiveCD/USB, czy przy jego mechanizmach
    obslugi karty dzwiekowej ten problem rowniez sie pojawia.

    --

    memento lorem ipsum

  • 12. Data: 2016-08-26 11:06:11
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.elektronika Marek <f...@f...com> wrote:

    > Wysmarknięta mebrana bo amituda za duża? Dmuchając wepchnąleś ją z
    > powrotem w zasięg.nagnesu?

    Ale oba głośniki przestawały wtedy grać i pykały równiutko co sekundę.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 13. Data: 2016-08-26 11:07:05
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.elektronika Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > No co ty, posądzasz programistów o takie zberezieństwa?

    Może programistów, a może projektantów hardware :)

    > Tak mi przyszło
    > jeszcze na myśl że może nie kontaktować elastyczny przewodzik do
    > membrany. Jak możesz to zamień głośniki miejscami, od razu się dowiesz
    > czy to głośnik czy inna cholera.

    To nie głośnik, bo oba przestawały grać.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 14. Data: 2016-08-26 11:09:09
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

    > Zainstalowałeś drivery do karty dżwiękowej i codeki?

    Nie.

    :)

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 15. Data: 2016-08-26 11:10:46
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:

    > To troche tak brzmi jakby dzialal na wewnetrznych glosnikach ten sam
    > mechanizm, ktory wykrywa podlaczenie sluchawek/glosnikow do audio out
    > i aktywuje systemowo jakies oddzielne ustawienia miksera.

    Hmm, ale nie mam osobnych ustawień do słuchawek... to te same nastawy.

    > Moze sobie podejrzyj w mikserze albo wlasciwosciach audio czy nie widac
    > ze cos tam sie zmienia/znika w tym czasie?

    Nic się nie zmieniało, w dmesgu też nic nie było.

    > Czy to problem zauwazony pod Windows? Moze warto byloby sprawdzic
    > pod jakims Linuksem, chocby LiveCD/USB, czy przy jego mechanizmach
    > obslugi karty dzwiekowej ten problem rowniez sie pojawia.

    Problem zauważony pod Linuksem.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 16. Data: 2016-08-26 12:31:51
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-08-26 11:10, Adam Wysocki wrote:

    > Problem zauważony pod Linuksem.

    Hyh, to moze w takim razie trzeba sprawdzic bootujac cos opartego na
    Win PE albo inne distro linuksa lub PC BSD ;). Tak zeby porownac czy
    jest to scisle sprzetowy powtarzalny problem czy cos z obsluga
    dzwieku, powiazanego np. ze sterownikiem.

    A jesli nie masz oddzielnych ustawien, to czy takie cos
    dzieje sie np. na sluchawkach albo zewnetrznych glosniczkach?

    Przy opisie jak wczesniej wciaz bym podejrzewal ze to moze
    byc przejaw zadzialania jakiegos mechanizmu wykrywajacego
    obecnosc/brak glosnikow i dezaktywujacego to wyjscie. A powodem
    jego zadzialania mogloby byc uszkodzenie glosnika czy jakies
    odstepstwo w impedancji.

    --

    memento lorem ipsum

  • 17. Data: 2016-08-28 13:55:08