  • 1. Data: 2018-05-07 18:02:12
    Temat: Przetwornica do LED w aucie sieje
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    W aucie, w którym już było kilka różnych przetwornic i kilka jest,
    zostały dodane światła LED-owe. Tym razem przetwornica sieje na UKF,
    brak możliwości słuchania radia. Tylko jedna stacja nie jest zagłuszana.

    Wydaje mi się, że zakładanie filtru zasilania do radia raczej niewiele
    pomoże, lepiej przetwornicę zamknąć w ekranowanej puszce (obudowa z
    tworzywa sztucznego).

    Czy dobrze myślę?

    A może jednak ona sieje przez przewód zasilający?

    Wszystkie "dobre" przetwornice, które mam lub miałem, są fabrycznie w
    metalowych puszkach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2018-05-07 19:10:34
    Temat: Re: Przetwornica do LED w aucie sieje
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-05-07 o 18:02, Adam pisze:
> [...]
    >
    > A może jednak ona sieje przez przewód zasilający?
    >
    > Wszystkie "dobre" przetwornice, które mam lub miałem, są fabrycznie w

    Sądzę, że zarówno metalowa puszka (połączona z masą samochodu) by się
    przydała jak i filtr na przewodzie zasilającym przed wypuszczeniem go na
    zewnątrz puszki.
    Ale nie mam praktyki w elektronice samochodowej.
    P.G.

  • 3. Data: 2018-05-07 20:27:47
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    ja przyznam, że mogę błądzić, ale nie sądzę żeby to szło po zasilaniu -
    chyba nie widzieliście jak wygląda 12V w samochodzie... (przynajmniej w
    moim - taki żart)

  • 4. Data: 2018-05-07 21:22:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-07 o 20:27, denat 'POPIS/EU pisze:
    > ja przyznam, że mogę błądzić, ale nie sądzę żeby to szło po zasilaniu -
    > chyba nie widzieliście jak wygląda 12V w samochodzie... (przynajmniej w
    > moim - taki żart)

    Też idę tym tropem - wtedy zamknięcie przetwornicy w puszce powinno
    odciąć źródło zakłóceń.
    Myślę, że od tego zacznę. Próbnie może wystarczy spożywcza folia aluminiowa.

    Jak to nie pomoże, to jakiś filtr na zasilanie przetwornicy, a
    ewentualny kolejny etap to filtr na zasilanie radia.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2018-05-07 21:33:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/7/2018 6:02 PM, Adam wrote:
    > Wydaje mi się, że zakładanie filtru zasilania do radia raczej niewiele
    > pomoże, lepiej przetwornicę zamknąć w ekranowanej puszce (obudowa z
    > tworzywa sztucznego).

    Poza puszką dodaj jeszcze dławik na zasilaniu. Nie wiem jakie tam prądy
    płyną wiec trudno oceniać czy to sensowna rada.

    > A może jednak ona sieje przez przewód zasilający?

    Sprawdź sam. U mnie tak właśnie było z zasilaczem latopa. Wstawienie
    dławika na zasilaniu z zapalniczki załatwiło problem lub przynajmniej go
    dramatycznie zredukowało.

  • 6. Data: 2018-05-08 15:53:12
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 07.05.2018 o 18:02, Adam pisze:
> [...]
    >
    > A może jednak ona sieje przez przewód zasilający?
    >
    > Wszystkie "dobre" przetwornice, które mam lub miałem, są fabrycznie w

    Sprawdziłem bym jeszcze antenę. Czy wszystkie połączenia OK, czy jest
    odpowiednie zasilanie, jeśli jest aktywna.

    Pozdrawiam
    EdiM

  • 7. Data: 2018-05-08 20:07:30
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > W aucie, w którym już było kilka różnych przetwornic i kilka jest,
    > zostały dodane światła LED-owe. Tym razem przetwornica sieje na UKF,
    > brak możliwości słuchania radia. Tylko jedna stacja nie jest zagłuszana.

    Kojarzę, że w niektórych motocyklach po założeniu ksenonów działy się cuda
    z elektroniką (z "zegarami", czyli panelem na desce rozdzielczej, tam jest
    osobny komputer i on jest fizycznie blisko lampy przedniej, czyli też
    blisko przetwornicy) i wtedy na forach polecali "przetwornice can bus",
    które swoją drogą z magistralą CAN nie miały nic wspólnego (te motocykle
    też nie miały magistrali CAN). W każdym razie te przetwornice podobno
    naprawiały problem.

    Teraz znalazłem podobną:

    http://allegro.pl/zestaw-can-bus-hid-xenon-przetworn
    ica-h7-6000k-i4990809848.html

    Może ta przetwornica po prostu bardziej liniowo (tak jak żarówki) obciąża
    zasilanie i komputer nie wariuje?

    Wiem, że ksenony to nie ledy i zasada działania inna, ale może to trochę
    naprowadzi. Może do ledów też są takie?

    Widziałem też filtry do radia CB (w razie jakby coś w samochodzie siało).
    W środku kilka połączonych równolegle elektrolitów.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 8. Data: 2018-05-08 22:04:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Poza puszką dodaj jeszcze dławik na zasilaniu. Nie wiem jakie tam prądy
    > płyną wiec trudno oceniać czy to sensowna rada.

    Ok. 2A, więc żaden prąd.
    Kawałek ferryta i trochę drutu starczy. Ewentualnie jeszcze wygładzić
    pojemnością.

    > Sprawdź sam. U mnie tak właśnie było z zasilaczem latopa. Wstawienie
    > dławika na zasilaniu z zapalniczki załatwiło problem lub przynajmniej go
    > dramatycznie zredukowało.

    Pewnikiem zamówię gotowy filtr zasilania "do radia samochodowego".
    Swój warsztat mam daleko od miejsca, gdzie teraz mieszkam, nie bardzo
    też już mi się chce robić coś, co stosunkowo niedrogo można kupić gotowe.
    Chyba, że dławiki znajdę w zepsutych zasilaczach komputerowych - mam ich
    kilka.

    BTW:
    Jakieś dwa tygodnie temu byłem na Wolumenie.
    Pietruszki, marchewki, ciuchy. Może ze trzy tylko pawilony ze starych
    pozostały :(

    Poprzednim razem byłem tam ponad 15 lat temu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2018-05-08 22:05:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-08 o 15:53, EM pisze:
    > (...)
    > Sprawdziłem bym jeszcze antenę. Czy wszystkie połączenia OK, czy jest
    > odpowiednie zasilanie, jeśli jest aktywna.

    Pasywna, jest OK.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2018-05-08 22:07:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-08 o 20:07, Adam Wysocki pisze:
    > (...)
    > Widziałem też filtry do radia CB (w razie jakby coś w samochodzie siało).
    > W środku kilka połączonych równolegle elektrolitów.

    Sama pojemność?
    Nie LC?

    --
    Pozdrawiam.