  • 21. Data: 2014-02-26 11:42:26
    Temat: Re: Folia i klej na klockach
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-26 11:10, AZ pisze:

    > To badz tak mily i wyprowadz mnie z bledu bo fakt, ze to co powyzsze to wnioski
    > wyciagniete podczas serwisu hamulcow akurat w motocyklu. Skoro tak nie jest
    > to powiedz czemu przy odkreconym odpowietrzniku i podpietym do niego wezyku,
    > po nacisnieciu klamki wyplywa plyn a po puszczeniu wraca z powrotem?

    Ponieważ tłoczek sie cofa w pompie. Owo "podcisnienie" ma wartość bliska
    zera (dokladniej potrzeba tyle, aby pokonac uszczelke jednostronna w
    pompie). Jest bez znaczenia. Niczego nie cofa, bo nie może (dlatego np.
    hample bebnowe muszą mieś sprężyny powrotne). W hamulcach tarczowych
    niepotrzebne jest cofanie, wystarczy brak nacisku (minimalne cofniecie
    nastepuje na uszczelce miedzy zaciskiem a tloczkiem.
    Gdyby pompa miala cofac tloczki niemozliwe byloby kasowanie luzu wraz z
    zuzywajacym sie klockiem/szczeka.

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 22. Data: 2014-02-26 11:49:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-26, MarcinJM <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > nastepuje na uszczelce miedzy zaciskiem a tloczkiem.
    > Gdyby pompa miala cofac tloczki niemozliwe byloby kasowanie luzu wraz z

    Ale ja nigdzie nie napisalem, ze to juz glownym czynnikiem cofajacym tloczek bo
    tym jest tak jak napisales uszczelka. Odnioslem sie do postu J.F. ktory pisal,
    ze nie ma sprezyny.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 23. Data: 2014-02-26 12:09:13
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-26 11:49, AZ pisze:
    > Ale ja nigdzie nie napisalem, ze to juz glownym czynnikiem cofajacym tloczek bo
    > tym jest tak jak napisales uszczelka. Odnioslem sie do postu J.F. ktory pisal,
    > ze nie ma sprezyny.

    Bo nie ma sprężyny odpowiedzialnej za cofanie tłoczka.
    To co jest w pompie jest wyłącznie na potrzeby wlasciwego działania pompy.

  • 24. Data: 2014-02-26 12:32:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2014-02-26, MarcinJM <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    >wezyku,
    >po nacisnieciu klamki wyplywa plyn a po puszczeniu wraca z powrotem?

    No dobra, podcisnienie jest. na tyle male, ze plyn w wezyku rusza.
    Ale tloczka nie, bo bys nie odpowietrzyl - tloczek by cofnelo.

    J.

  • 25. Data: 2014-02-26 12:39:05
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-26, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No dobra, podcisnienie jest. na tyle male, ze plyn w wezyku rusza.
    > Ale tloczka nie, bo bys nie odpowietrzyl - tloczek by cofnelo.

    Ja nie mowie, ze to podcisnienie cofa tlok, pewnie ulatwia nieco.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 26. Data: 2014-02-26 12:55:00
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-26 12:39, AZ pisze:
    > Ja nie mowie, ze to podcisnienie cofa tlok, pewnie ulatwia nieco.

    Na pewno ułatwia.
    Do realnego cofnięcia tłoczka potrzeba kilka/kilkanascie/czasem
    kilkadziesiat kg nacisku.
    Podcisnienie o "nacisku" kilkadziesiat gram jest wysoce pomocne, wrecz
    niezbedne.

  • 27. Data: 2014-02-26 13:06:47
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-26, MarcinJM <m...@o...pl> wrote:

    > Na pewno ułatwia.
    > Do realnego cofnięcia tłoczka potrzeba kilka/kilkanascie/czasem
    > kilkadziesiat kg nacisku.

    Kilkanascie kg nacisku? To chyba w jakims zapyzialym pazdzierzu...
    Ja wiem, ze niektorzy uzywaja do cofania tloczkow sciskow stolarskich ale
    to nie jest norma.

    > Podcisnienie o "nacisku" kilkadziesiat gram jest wysoce pomocne, wrecz
    > niezbedne.

    Z "ulatwia nieco" robisz "wrecz niezbedne" - sprytne :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 28. Data: 2014-02-26 13:16:12
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-26 13:06, AZ pisze:
    > Kilkanascie kg nacisku? To chyba w jakims zapyzialym pazdzierzu...
    > Ja wiem, ze niektorzy uzywaja do cofania tloczkow sciskow stolarskich ale
    > to nie jest norma.

    Jest, przejrzyj allegro na okoliczność dedykowanych narzedzi.

    > Z "ulatwia nieco" robisz "wrecz niezbedne" - sprytne :-)

    W dupsko coś Cie nie ugryzło? To co zwykle gryzie w dupsko po wyjsciu z
    krzaków.

  • 29. Data: 2014-02-26 13:23:58
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-26, MarcinJM <m...@o...pl> wrote:

    > Jest, przejrzyj allegro na okoliczność dedykowanych narzedzi.

    To chyba taka nasza polska norma gdzie jedyna czynnoscia serwisowa przy
    hamulcach jest wymiana klockow podczas ktorej uwalone tloczki wsuwa
    sie sciskami bo inaczej sie nie da. Ja jak nie moge cofnac tloczka palcami
    to czyszcze zacisk bo nie jest to normalne.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 30. Data: 2014-02-26 13:27:04
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-26 13:23, AZ pisze:
> [...]
    > sie sciskami bo inaczej sie nie da. Ja jak nie moge cofnac tloczka palcami
    > to czyszcze zacisk bo nie jest to normalne.

    Dla mnie EOT. A Ty sobie kombinuj dalej.