eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 65

  • 11. Data: 2019-09-28 21:42:09
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, September 28, 2019 at 7:25:55 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Wychodzi ze jestes wybitnym specjalista konstrtuktorem samochodow wyscigowych.
    Szkoda ze sie do tej pory nie chwaliles. Madrego warto posluchac nawet jak pierdoli?
    Do roboty Ferrari czy Bugatti jezdzisz?

    Skad takie wnioski? Jesli nie pijesz to sie musiales nacpac... ;)

    Wsp. tarcia dotyczy "plaskich" powierzchni. Jesli opona jest mieka i np, wypelnia
    pory asfaltu lub klei sie do powierzchni, to te wszystkie teoretyczne rozwazania sa o
    kant d. rozbic... Zaczyna sie zachowywac jak kola zebate, gdzie zerwanie
    przyczepnosci jest mocno utrudnione.
    Np. gume taka jak w oponach w F1 nascie(dziesiat?) lat temu zaczeto uzywac w butach
    do wspinaczki skalnej, bo sie kazalo, ze z takimi podeszwami duzo lepiej dzialaja na
    tarcie... obecnie chyba innych nie produkuja...

    BTW do pracy jezdze rowerem przez 3/4 roku, ale jak cos potrzebuje w trakcie szybko
    zalatwic, to biore Suzuki GSXR 1000... niby ma ~190KM, ale w miescie raczej nie ma
    szans na wykorzystanie ;) glowny(jedyny?) plus to mozliwosc omijania korkow
    ~20km/h...






  • 12. Data: 2019-09-28 21:42:31
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.09.2019 o 21:34, Adam pisze:

    > Wydawało mi się, że wyścig polega na szybkim pokonaniu trasy.
    > W przeciwieństwie do np. rajdów obserwowanych albo dawnych kwalifikacji
    > grupowych w rajdach, gdzie wysoką wagę w punktacji miała różnica czasów
    > pomiędzy pierwszym a ostatnim zawodnikiem z teamu.
    >
    > Wygląda na to, że F1 to coś zupełnie innego, niż mi się wydawało.


    Nie znam się, ale strzelam na podstawie tego, co zostało napisane. Po
    wyścigu bolidy waży się i muszą ważyć nie mniej niż... Dlatego podczas
    "okrażenia tryiumfalnego" starają się zebrać gumę z toru, żeby nie
    zabrakło 20 gramów.


    --
    Shrek


  • 13. Data: 2019-09-28 21:48:06
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 28 Sep 2019 21:34:35 +0200, Adam wrote:

    > W dniu 2019-09-28 o 18:02, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >> Hello Adam,
    >>
    >> Saturday, September 28, 2019, 5:39:17 PM, you wrote:
    >>
    >>>> Zauważyłeś jak na koniec wyścigu kierowcy przejeżdżają po oderwanych
    >>>> kawałkach opon leżących na torze aby je przykleić w celu zwiększenia
    >>>> wagi bolidu? Lepi się to prawie jak guma do żucia.
    >>> Po co zwiększać wagę pojazdu? I to w dodatku w taki dziwny sposób?
    >>
    >> Po to, żeby nie być zdyskwalifikowanym jak Kubica podczas swojego
    >> pierwszego wyścigu.
    >>
    >>
    > Nie wiem, o co chodzi.
    > Zdyskwalifikowany za niezbieranie gumy?

    Za niedostateczną masę pojazdu.

    > Wydawało mi się, że wyścig polega na szybkim pokonaniu trasy.
    > W przeciwieństwie do np. rajdów obserwowanych albo dawnych kwalifikacji
    > grupowych w rajdach, gdzie wysoką wagę w punktacji miała różnica czasów
    > pomiędzy pierwszym a ostatnim zawodnikiem z teamu.
    >
    > Wygląda na to, że F1 to coś zupełnie innego, niż mi się wydawało.

    Szybkie pokonanie trasy to tak, ale pod różnymi warunkami. Pojazd ma mieć
    jakąś tam minimalną masę, nie może mieć "lotek" dociskających go do
    ziemi, opony muszą mieć jakikolwiek bieżnik (aczkolwiek to chyba już
    nieaktualne), itp... Sport jak sport - w boxie też chodzi o położenie
    przeciwnika, ale przecież nie każdym możliwym sposobem. :)

    Mateusz


  • 14. Data: 2019-09-28 21:52:59
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: z <...@...pl>

    W następnym sezonie mają wejść 18" obręcze (niektórzy twierdzą że będą
    ładniejsze ;-) i pewnie trwalsze mieszanki bo było za mało ścigania a za
    dużo taktyki zmieniania opon.
    Generalnie F1 to porąbany sport jest przy obecnych regulaminach i
    finansowaniu.

    Albo robimy jednakowe bolidy i każdy ma takie same szanse albo niech
    wygrywają najlepsze timy kierowca + bolid.
    Teraz regulaminy służą tym bogatszym.

    z


  • 15. Data: 2019-09-28 21:53:44
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeszcze na wytrzymalosci i wlasciwosciach materialow sie znasz, zwlaszcza gumy. Kolo
    zebate z gumy do zucia wymysiles. Na dodatek przenoszace setki kilowatow. Do skrzyn
    biegow powinni robic takie kola z miekkiej gumy. Ciche by byly.


  • 16. Data: 2019-09-28 21:58:40
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, September 28, 2019 at 9:53:46 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jeszcze na wytrzymalosci i wlasciwosciach materialow sie znasz, zwlaszcza gumy.
    Kolo zebate z gumy do zucia wymysiles. Na dodatek przenoszace setki kilowatow. Do
    skrzyn biegow powinni robic takie kola z miekkiej gumy. Ciche by byly.

    Hm.. wytrzymalosc w jakim sensie? te gumy w oczach znikaja ;) W moto amatorsko po
    drogach publicznych 2-4tys km, w F1 ze 2 komplety na wyscig... we wspinaczce ze 2
    sezony maks ;)
    Jaki dasz wsp. tarcia, jesli motocykl z porzadnymi oponami ma przyspieszenie ponad
    1g? Teoria szkolna sie sypie...


  • 17. Data: 2019-09-28 22:14:02
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, September 28, 2019 at 9:53:02 PM UTC+2, z wrote:

    > Albo robimy jednakowe bolidy i każdy ma takie same szanse

    wtedy przestaje miec sens rywalizacja kontruktorow, a to generuje postep w
    motoryzacji ;)

    > albo niech
    > wygrywają najlepsze timy kierowca + bolid.
    > Teraz regulaminy służą tym bogatszym.

    te ograniczenia sluza glownie zwiekszeniu bezpieczenstwa... np. zakaz stosowania
    konstrukcji typu "skrzydlo", ktore dociskaja bolid do asfaltu, chyba, ze poprzednik
    "zabierze" cale powietrze ;) , ograniczenia mocy(typu ogranicznona pojemnosc silnika,
    max. srednice zwezki na ssaniu w WRC...)


  • 18. Data: 2019-09-28 22:15:25
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-28 o 21:48, Mateusz Viste pisze:
    > On Sat, 28 Sep 2019 21:34:35 +0200, Adam wrote:
    >
    >> W dniu 2019-09-28 o 18:02, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >>> Hello Adam,
    >>>
    >>> Saturday, September 28, 2019, 5:39:17 PM, you wrote:
    >>>
    >>>>> Zauważyłeś jak na koniec wyścigu kierowcy przejeżdżają po oderwanych
    >>>>> kawałkach opon leżących na torze aby je przykleić w celu zwiększenia
    >>>>> wagi bolidu? Lepi się to prawie jak guma do żucia.
    >>>> Po co zwiększać wagę pojazdu? I to w dodatku w taki dziwny sposób?
    >>>
    >>> Po to, żeby nie być zdyskwalifikowanym jak Kubica podczas swojego
    >>> pierwszego wyścigu.
    >>>
    >>>
    >> Nie wiem, o co chodzi.
    >> Zdyskwalifikowany za niezbieranie gumy?
    >
    > Za niedostateczną masę pojazdu.

    Przecież waga (w sensie urządzenia, nie masy) to nie jest problem. Jak
    za lekki, to dociążyć, choćby i z kilogram więcej - w czym problem?

    Dla mnie to jakaś abstrakcja.
    Czy oni nie potrafią zważyć auta?
    Czy kierowiec ze strachu puszcza w portki i wykapuje po drodze?
    Z jaką dokładnością pojazdy są ważone?

    >
    >> Wydawało mi się, że wyścig polega na szybkim pokonaniu trasy.
    >> W przeciwieństwie do np. rajdów obserwowanych albo dawnych kwalifikacji
    >> grupowych w rajdach, gdzie wysoką wagę w punktacji miała różnica czasów
    >> pomiędzy pierwszym a ostatnim zawodnikiem z teamu.
    >>
    >> Wygląda na to, że F1 to coś zupełnie innego, niż mi się wydawało.
    >
    > Szybkie pokonanie trasy to tak, ale pod różnymi warunkami. Pojazd ma mieć
    > jakąś tam minimalną masę, nie może mieć "lotek" dociskających go do
    > ziemi, opony muszą mieć jakikolwiek bieżnik (aczkolwiek to chyba już
    > nieaktualne), itp... Sport jak sport - w boxie też chodzi o położenie
    > przeciwnika, ale przecież nie każdym możliwym sposobem. :)
    >

    Koledzy jeździli oglądać F1, to trochę ich popytam.
    Mam albumy i książki z różnych dziedzin motoryzacji, w tym trochę i ze
    sportu, ale F1 mi się zatrzymało gdzieś na samym początku.
    Od wyścigów wolałem rajdy.
    Ale teraz już nawet rajdy są dziwne - można pół auta rozwalić, serwis
    wymienia i jedzie się dalej. Wolałem obostrzenia, jakie były choćby w
    okresie międzywojennym.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 19. Data: 2019-09-28 22:21:24
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.09.2019 o 22:15, Adam pisze:

    >>> Nie wiem, o co chodzi.
    >>> Zdyskwalifikowany za niezbieranie gumy?
    >>
    >> Za niedostateczną masę pojazdu.
    >
    > Przecież waga (w sensie urządzenia, nie masy) to nie jest problem. Jak
    > za lekki, to dociążyć, choćby i z kilogram więcej - w czym problem?
    >
    > Dla mnie to jakaś abstrakcja.
    > Czy oni nie potrafią zważyć auta?
    > Czy kierowiec ze strachu puszcza w portki i wykapuje po drodze?

    Paliwo ubywa.
    --
    Shrek


  • 20. Data: 2019-09-28 22:35:38
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.09.2019 o 21:58, WS pisze:

    > Jaki dasz wsp. tarcia, jesli motocykl z porzadnymi oponami ma przyspieszenie ponad
    1g? Teoria szkolna sie sypie...

    Dyskutujesz z kurczakiem o przereośniętym ego.

    --
    Shrek

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: