  • 11. Data: 2017-12-01 20:39:29
    Temat: Re: Fotoogniwo - wydajność w pochmurne dni ze słońcem za chmurami
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sredniorocznie w Polsce ok 10W z metra kwadratowego da sie uzyskac.

  • 12. Data: 2017-12-01 21:41:30
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marek napisał(a) :

    > Nie, to co pisałem o znajomym osiągającym 500W z 9kW instalacji to
    > było przy 100% zachmurzenia. Słońca nie było w ogóle widać wtedy.

    Aha, czyli ma panele 50 razy lepsze w bardzo słabych warunkach
    oświetleniowych.
    Tak BTW, tak samo jak dla kogoś gorąca herbata ma aż 50 stopni.
    Dla innego jest zimna gdy ma już tylko 90. To tak z tym 100%
    zachmurzeniem. Opisy słowne zostawmy poetom. Jaka grubość chmur,
    jakie, na jakiej wysokości? Lub szczytem marzenia: ile luksów
    było wtedy? ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 13. Data: 2017-12-02 09:41:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 01 Dec 2017 21:41:30 +0100, "Zbynek Ltd."
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Aha, czyli ma panele 50 razy lepsze w bardzo słabych warunkach
    > oświetleniowych.

    Sugerujesz, że system monitoringu parametrów pracy wtedy kłamał?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2017-12-02 13:37:54
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marek napisał(a) :

    > Sugerujesz, że system monitoringu parametrów pracy wtedy kłamał?

    Nie.
    Sugeruję, że podane inne warunki pomiaru są nieprecyzyjne i wzięte
    na oko. Nigdy nie kwestionuję odczytanych liczb :-P
    Natomiast opis, to i owszem. Zawsze :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 15. Data: 2017-12-02 16:40:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest strona pvmonitor. Na niej dziesiatki monitorowanych na biezaco malych
    instalacji.