  • 1. Data: 2014-07-28 09:34:14
    Temat: Franc - drogówka: 2:0
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Witam,

    Kolejne spotkanie z Policjantami z Iską-1.
    Aktualny stan rywalizacji: 2:0 dla mnie.

    Na 50 ukryci pomiędzy drzewami wyskoczył do mnie z suszarką. Po zjechaniu
    na pobocze podszedł i pokazał mi 70 (nie jechałem tyle na 1000%) wraz z
    czasem pomiaru - 45s. Tyle też nie zjeźdzałem.

    Na dzień dobry informacja, że wybieram Sąd. Po 10 minutach z pouczeniem i
    ostrzeżeniem, że w miejscowości takiej-a-takiej też stoją kontynowaliśmy
    podróż.

    Dziękuję ludziom dobrej roboty za edukowanie społeczeństwa o
    nieprawidłowościach z Iskrami.

    --
    Franc

  • 2. Data: 2014-07-28 09:45:55
    Temat: Re: Franc - drogówka: 2:0
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    > podróż.
    >
    > Dziękuję ludziom dobrej roboty za edukowanie społeczeństwa o

    Ohoho, to u mnie nie tak prosto.
    Dzisiaj zeznania mojego swiadka - pasazera i za tydzien glowna (druga)
    rozprawa :)

  • 3. Data: 2014-07-28 10:02:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 28 Jul 2014 09:34:14 +0200, Franc

    > pokazał mi 70 (nie jechałem tyle na 1000%) wraz z
    > czasem pomiaru - 45s. Tyle też nie zjeźdzałem.

    Z tego opisu wynika, że dostałeś po prostu nie swój pomiar. Powinieneś był
    zgłosić, że policjant próbował Ci wcisnąć banialuki. Takich ludzi _trzeba_
    z miejsca eliminować z policji. Niestety nie zrobiłeś tego, jak się
    domyślam.

    > Dziękuję ludziom dobrej roboty za edukowanie społeczeństwa
    > o nieprawidłowościach z Iskrami.

    Jak miło. :P Przy czym ludzie którym dziękujesz wykazują, że radary
    _czasem_ mogą dokonywać złych pomiarów. Tu wpierali Ci pomiar innego
    kierowcy. To jakby nie patrzeć dwie różne sprawy, bo nie rozbija się o błąd
    pomiaru radaru, a zwykłe sk*ństwo "ludzkie".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2014-07-28 10:36:23
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 10:02:08 +0200, Myjk napisał(a):

> [...]
    > zgłosić, że policjant próbował Ci wcisnąć banialuki. Takich ludzi _trzeba_
    > z miejsca eliminować z policji. Niestety nie zrobiłeś tego, jak się
    To prawda. Nie podszedłem do tego w ten sposób.

    --
    Franc

  • 5. Data: 2014-07-28 10:51:54
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-07-28 10:02, Myjk pisze:
> [...]
    > kierowcy. To jakby nie patrzeć dwie różne sprawy, bo nie rozbija się o błąd
    > pomiaru radaru, a zwykłe sk*ństwo "ludzkie".
    Z naszej strony - jest zwykłe sk*ństwo, a z ich zapewne - po prostu
    totalne olewactwo na zasadzie "limit mandatów sam się nie wystawi,
    wszyscy łamią jakieś przepisy, więc nie ważne czy akurat ten i akurat tu
    złamał czy nie - pewnie złamał gdzie indziej"... Taka totalna
    znieczulica, jakby lekarz np co 10tego pacjenta zabijał nawet nie
    próbując go leczyć, bo przecież i tak prędzej czy później by na coś umarł.
    Do tego dochodzi chyba poważny problem z fizyką, mechaniką i ogólną
    technicznością policjantów obsługujących sprzęt. Pewnie jakieś tam
    szkolenia z pomiarów mieli bo mieć musieli, ale podejrzewam że
    a) wyglądały jak typowe szkolenia bhp w firmach, czyli byle odbębnić,
    kiedy przerwa na fajkę, i puśćmy jakiś śmieszny filmik
    b) nawet jakby były wykładami akademickimi, to 99% uczestników szkolenia
    i tak by nie chciała ani nie umiała zrozumieć o co chodzi.
    Przecież dużo prościej jest mieć magiczne pudełko, które poda wynik,
    najlepiej jakby od razu w zł i punktach karnych, i założyć że ono się
    nigdy nie myli i działa w sposób magiczny, niż wnikać w jakieś
    propagacje fal, odbicia, interferencje, doplery cuda szmery...

    Mnie ostatnio nagrała vectra. Zwykłym wideorejestratorem polcamu bez
    radaru, i pokazują "pacz pan, tu jest pański pomiar, żeś jechał 160".
    Auto przy zoomie x8" było malutką plamką na środku ekranu, latającą na
    wszystkie strony. Po długiej sprzeczce czy to jest moja prędkość, czy
    ich radiowozu - skończyło się w sądzie. oczywiście policjant-kierowca
    "my jesteśmy przeszkoleni, utrzymywaliśmy stałą odległość od pojazdu
    mierzonego"
    W sądzie już nie było 160, tylko film do analizy po przeliczeniu czasu
    (z zegarka na video) oraz odległości przebywanej (po słupkach przy
    drodze) wyszło że pokonałem odległość 3 słupków (300m) z błędem
    wyznaczenia tej odległości +/-50m (z tak daleka nie widać było kiedy
    mijam słupek) Co daje odległość 250-350m, czas z zegarka na video to
    było 11s +/-0.5s - co daje po przeliczeniu możliwe prędkości od 82,8km/h
    do 119,99km/h (w zależności od błędu pomiaru). Widać tutaj jak wielki
    jest rozrzut takiego pomiaru nawet w warunkach "laboratoryjnych" gdzie
    można analizować film przez godzinę, a nie szacować odległość w ciągu
    tych 11sekund. Na szczęście trafiłem na sędzinę, która nie miała
    matematykofobii i bez problemu przyjęła/zweryfikowała te obliczenia, nie
    zrzucając tego na biegłego z rachunkowości i fizyki na poziomie
    gimnazjalnym.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2014-07-28 23:42:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > zgłosić, że policjant próbował Ci wcisnąć banialuki. Takich ludzi _trzeba_
    > z miejsca eliminować z policji. Niestety nie zrobiłeś tego, jak się

    Wtedy policjant też się zaprze i z dwojga sąd _raczej_ uwierzy policjantowi.

    Zresztą nie byłbym przekonany co do tego czyjegoś pomiaru - przy 50km/h
    w 30s (doliczmy 15s na zatrzymanie i podejście) samochód przejeżdża
    jakieś 400m z których policjant mógł usiłować zmierzyć prędkość - Iskra
    spokojnie ma taki zasięg.
    A to że pokazuje prędkości z kosmosu to osobna sprawa.

    Więc i policjant mógł być przekonany że użył radaru dobrze.
    Ale jak kierowca taki pewny swego, to on traci pewność co do swojego
    wyniku, bo to że Iskra lubi sobie coś wylosować to on doskonale wie, bo
    na to nie trzeba mieć dużego doświadczenia z tym sprzętem.