  • 1. Data: 2011-06-08 16:21:25
    Temat: Frezy torusowe
    Od: "Psot" <p...@T...pl>

    W katalogu narzędzi napotkałem nawę "Frez torusowy". Co to dokładnie
    oznacza.Sam wyraz "torus" oznacza "geometryczna doskonałośc"..Ale w
    narzędziach nie stosuje się jakiś wyszukanych nazw, tylko wynikające z
    właściwości. Kto powie jaką grupę narzędzi obejmuje "narzędzie torusowe"?

    Psot

  • 2. Data: 2011-06-08 17:33:52
    Temat: Re: Frezy torusowe
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 8, 5:21 pm, "Psot" <p...@T...pl> wrote:
> [...]
    > narzędziach nie stosuje się jakiś wyszukanych nazw, tylko wynikające z
    > właściwości. Kto powie jaką grupę narzędzi obejmuje "narzędzie torusowe"?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Torus_(matematyka)
    Płytka okrągła obracająca się wokół osi nie przechodzącej przez jej
    środek. Ja bym to nazwał toroidalny, ale nie znam się.
    Konrad

  • 3. Data: 2011-06-08 17:41:15
    Od: "Psot" <p...@T...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    Płytka okrągła obracająca się wokół osi nie przechodzącej przez jej
    środek. Ja bym to nazwał toroidalny, ale nie znam się.

    Według Twojego określenia to rozumiałbym "frez torusowy" jako taki który od
    czoła ma ostrze które nie obejmuje środka [osi] .Być może to byłby frez
    dwupiórowy , który ma w środku martwy punkt i nie można się takim zagłębiać
    pionowo...

    Psot

  • 4. Data: 2011-06-08 18:50:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Psot wrote:

    > Być może to
    > byłby frez dwupiórowy , który ma w środku martwy punkt i nie można
    > się takim zagłębiać pionowo...

    W praktyce jest to frez z promieniem w narożu.

  • 5. Data: 2011-06-08 19:06:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Psot wrote:

    > byłby frez dwupiórowy , który ma w środku martwy punkt i nie można
    > się takim zagłębiać pionowo...

    Tak zupełnie przy okazji: większość frezow dwupiórowych
    jest wykonywana jako frezy do rowków (kanałków) i ich istotną właściwością
    jest akurat możliwosć zagłebiania się pionowo, więc dwupiórowy, to byłoby Ci
    ciężko
    znaleźć taki co nie skrawa blisko osi.

  • 6. Data: 2011-06-09 07:29:29
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Wed, 08 Jun 2011 10:33:52 -0700, Konrad Anikiel napisał(a):

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Torus_(matematyka) Płytka okrągła
    > obracająca się wokół osi nie przechodzącej przez jej środek. Ja bym to
    > nazwał toroidalny, ale nie znam się. Konrad

    wydaje się, że obydwie formy są poprawne... :-)

    --
    pzdr
    meping

  • 7. Data: 2011-06-09 08:20:21
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 8, 6:41 pm, "Psot" <p...@T...pl> wrote:
> [...]
    > dwupiórowy , który ma w środku martwy punkt i nie można się takim zagłębiać

    Chyba coś takiego:
    http://www.frezycnc.pl/metal-application/hardened-st
    eel/2-flute-torus-end-mills/
    Konrad

  • 8. Data: 2011-06-09 08:23:53
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 9, 8:29 am, Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
    wrote:

    > wydaje się, że obydwie formy są poprawne... :-)

    http://www.google.co.uk/search?q=%22toroidal+end+mil
    l%22&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&hl=en&biw
    =1225&bih=884