  • 11. Data: 2015-07-16 10:19:30
    Temat: Re: Gdzie dostanę potencjometry z wyłącznikiem na 230VAC
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Jul 2015 09:18:44 +0200, JDX <j...@o...pl> wrote:
    > Chińskie gówno to ja mogę i na Allegro kupić, co zresztą uczyniłem.
    > jak można było przypuszczać, chińskie gówno okazało się chińskim
    > gównem... Zwykłe wyrzucenie pieniędzy w błoto.

    Opisz doświadczenia, co konkretnie zawiodło?
    Może założenia (tylko dwie gałki) warto jednak zmienić. Selekcja
    zaprogramowanych stacji przyciskami lub jednym typu program +- też
    nie jest trudna, może nawet łatwiejsza bo nie trzeba stroić przy
    każdej zmianie stacji.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2015-07-16 11:55:29
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-07-16 10:19, Marek wrote:

    > Opisz doświadczenia, co konkretnie zawiodło?
    Strojenie kondensatorem bez żadnej przekładni - trudno wstroić się w
    słabe/odległe stacje - jedynie Rydzyk i RMF działał OK. A po pewnym
    czasie i tak się rozstrajało. Natomiast antena to kawałek przewodu
    wystającego z obudowy i brak możliwości podłączenia anteny zewnętrznej
    (zresztą nie jestem przekonany czy to by pomogło temu szajsowi).

    Monofoniczny radiomagnetofon Philips-a z anteną teleskopową który
    kupiłem ~15 lat temu aby grał na budowie mojej chaty, a którego używa
    teraz moja babka, to przy tym chińskim gównie High End. :-D Tylko że
    jest zbyt skomplikowany pod względem pokręteł i przełączników w wyniku
    czego moja matka (też niemłoda i do tego oporna na technikę) musi co
    jakiś czas stroić babce to radyjko.

> [...]
    > zaprogramowanych stacji przyciskami lub jednym typu program +- też nie
    > jest trudna, może nawet łatwiejsza bo nie trzeba stroić przy każdej
    W zasadzie to najlepsze byłoby radio z syntezą "na twardo" nastrojone na
    "Jedynkę" i posiadające tylko jedną gałę włączanie/głośność.

  • 13. Data: 2015-07-16 14:48:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek pisze tak:

    > Jesteś z tych co nie mogą spać bez włączonego radia?? Z 15 lat
    > temu jeden taki w schronisku pttk w Szczecinie sterroryzował
    > 10 chłopa w pokoju, bo on musi bo nie zaśnie. I przez całą noc
    > wszyscy słuchali rnf fm żeby mógł spać, ja pier..... do dzisiaj
    > mam dreszcze jak sobie tą noc przypomnę.

    Nie nie jestem z tych. Ściszam w sensie do zera.

    Udusiłbym takiego na śnie. Miałem takich ancymonów w wojsku. Otwierał
    się nóż w kieszeni.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 14. Data: 2015-07-16 17:00:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Jul 2015 11:55:29 +0200, JDX <j...@o...pl> wrote:
    > W zasadzie to najlepsze byłoby radio z syntezą "na twardo"
    nastrojone na
    > "Jedynkę" i posiadające tylko jedną gałę włączanie/głośność.

    A jedynka, myślałem że chodzi o RM, ono zawsze dobrze odbiera :-)

    --
    Marek

  • 15. Data: 2015-07-16 18:04:32
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-07-16 17:00, Marek wrote:
    [...]
    > A jedynka, myślałem że chodzi o RM, ono zawsze dobrze odbiera :-)
    No ba, nadajnik zdaje się 2 kW ERP jakieś 2 km od miejsca gdzie babka
    słucha radia. :-D No i z RTCN Krynice (odległość ~60 km) Rydzyk też jest
    dostępny - 120 kW ERP. :-) Podobnie jak RMF i Bzdet. :-) A już taka
    Jedynka czy Trójka z Krynic to nędza - jedynie po 30 kW. :-/

  • 16. Data: 2015-07-16 20:07:29
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > A jedynka, myślałem że chodzi o RM, ono zawsze dobrze odbiera :-)

    U kumpla w Ostrowi Mazowieckiej właśnie tylko RM i nie pamiętam co jeszcze,
    reszta szumi.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100

  • 17. Data: 2015-07-17 08:20:24
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.07.2015 o 18:52, JDX pisze:
    > Konstruuję (bo kupić się, k..wa, nie da) radio dla 93-letniej niewidomej
    > osoby. Radio ma mieć tylko dwa pokrętła (i nic więcej):
    > włączanie/głośność oraz strojenie. No i poszukuję potencjometru z
    > wyłącznikiem który to wyłącznik może bezpiecznie włączać/wyłączać
    > 230VAC. Jakieś propozycje?

    a jakby w pozycji głośność zero jakiś ruchomy magnesik przełączał
    kontrakton?

    ToMasz

  • 18. Data: 2015-07-17 22:13:08
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 15.07.2015 18:52, JDX wrote:
> [...]
    > włączanie/głośność oraz strojenie. No i poszukuję potencjometru z
    > wyłącznikiem który to wyłącznik może bezpiecznie włączać/wyłączać

    Mogę poszperać w swoich szpargałach, powinienem mieć sprawny wymontowany
    z jakiegoś radyjka z głębokiej komuny.

    Jakub Rakus

  • 19. Data: 2015-07-17 22:44:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jakub,

    Friday, July 17, 2015, 10:13:08 PM, you wrote:

    > Mogę poszperać w swoich szpargałach, powinienem mieć sprawny wymontowany
    > z jakiegoś radyjka z głębokiej komuny.

    Te stare potencjometry nie są zbyt bezpieczne :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2015-07-17 23:47:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Hello Jakub,
    >
    > Friday, July 17, 2015, 10:13:08 PM, you wrote:
    > (...)
    >
    > Te stare potencjometry nie są zbyt bezpieczne :(

    Ale one miewały wyłącznik w osobnej "kostce". OIDP były bardzo solidne -
    a przynajmniej te, które widziałem. Całość (czyli "plasterek" z
    wyłącznikiem i "plasterek" potencjometru) były wielkości ok. połowy
    ogniwa R20.
    Chyba, że masz na myśli jakieś PR-ki z pokrętłem zabudowane w radyjkach
    tranzystorowych zasilanych bateryjkami - tam istotnie, były słabe -
    tyle, że one były na niskie napięcie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam