  • 11. Data: 2017-04-26 11:54:52
    Temat: Re: Gdzie jest pin 1 układu scalonego?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "HF5BS" <h...@...pl> wrote in message
    news:odpqc2$3vl$1@node1.news.atman.pl...
    > Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości

    PRXBxTGs/view?usp=sharing

    > Zobacz, czy nie ma kropki tłoczonej pod spodem, wiele razy takie coś
    > widziałem, że tłoczenie pod spodem było, od góry nie było widoczne, po
    > zalutowaniu na płytce, nijak nie szło się zorientować, chyba że tłoczenie
    > było z boku, to można było próbować np., małym lusterkiem zobaczyć, czy
    > jest. Ale i tak od góry nie było jak dojrzeć.

    No przecież wyraźnie widać od góry. Przejrzyj inne odpowiedzi.

  • 12. Data: 2017-04-26 13:58:23
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-04-26 o 03:22, Mario pisze:

    > Dolna krawędź wydaje się trochę ścięta, choć przy tak zrobionym zdjęciu
    > nie jest to zbyt wyraźne. W takiej sytuacji 1 w dolnym lewym rogu.
    > Jak tu:
    > http://www.acdcshop.gr/transistornmosfetdual20v66ard
    s0029so8-pi-2932_en.html

    > http://www.rf-microwave.com/schede/images/00005859.j
    pg

    Nie, nie jest :(

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 13. Data: 2017-04-26 14:02:10
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-04-26 o 13:58, Marek S pisze:

    > Nie, nie jest :(

    Sorki, a jednak jest. :-) Bardzo uważnie musiałem się przyjrzeć aby to
    zauważyć.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 14. Data: 2017-04-26 14:05:29
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-04-26 o 08:50, Miller Artur pisze:

    > punkt 5.2
    >
    > jak dla mnie - jednoznaczne

    Racja! Dzięki :-) Przy tak małej obudowie ciężko wypatrzyć to ścięcie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2017-04-26 14:11:21
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-04-26 o 11:22, Pszemol pisze:

    > Normą jest czytanie dokumentacji do układu jaki się używa.
    > Gdybyś przeczytał to byś wiedział, bo jest to oznaczone jednoznacznie
    > przez ścięty górny bok obudowy po stronie scalaka z pinem numer 1.
    > Tak jak to pokazał w dokumentacji kol Artur.

    Jasne, już się zorientowałem. Kłopot w tym, że nie dostrzegłem asymetrii
    patrząc na ten układ nawet gdy Mario mi to wcześniej zasugerował.
    Dopiero gdy światło ustawiłem pod kątem, to stało się to widoczne :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 16. Data: 2017-04-26 14:29:50
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > No przecież wyraźnie widać od góry. Przejrzyj inne odpowiedzi.

    Z moim wzrokiem nie jest to takie jasne. Czasem widać, czasem nie. A ile
    razy kropkę/wcięcie miałem pod spodem, nie zliczę.

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)

  • 17. Data: 2017-04-27 12:07:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "HF5BS" <h...@...pl> wrote in message
    > A ile razy kropkę/wcięcie miałem pod spodem, nie zliczę.

    Ja się nigdy nie spotkałem. Może jakiś technologiczny odpad
    z wtryskarki, ale nie celowe oznaczenie pinu 1 przez producenta.
    Potrafisz podać jakieś konkretne przykłady takich układów?

  • 18. Data: 2017-04-27 16:25:33
    Od: r...@g...com

    Kropka pod spodem to i owszem jak ktoś tak zaprojektował druk, ze musiał wywinąć nogi
    "do góry nogami" ??

  • 19. Data: 2017-04-27 16:30:37
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > z wtryskarki, ale nie celowe oznaczenie pinu 1 przez producenta.
    > Potrafisz podać jakieś konkretne przykłady takich układów?

    Zrobię fotę i podlinkuję, jak trafię.

  • 20. Data: 2017-04-27 20:53:21
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-27 o 12:07, Pszemol pisze:
    > "HF5BS" <h...@...pl> wrote in message
    >
    > Ja się nigdy nie spotkałem.

    A ja tak.

    P.P.