  • 1. Data: 2015-01-20 20:42:27
    Temat: Gdzie ostatni CPN przed Słowacją?
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Wywożę bachory na zimowe ferie na Słowację. Jako że jest to kraj
    dewizowy i wolałbym unikać w nim tankowania, uprzejmie zapytuję BiSwK,
    gdzie jest ostatnia stacja paliw przed granicą z tym pięknym krajem? Na
    trasie: Nowy Targ - Białka Tatrz. - Bukowina - Jurgów (przejście graniczne).
    Będę wdzięczny za podpowiedzi
    pwz

  • 2. Data: 2015-01-20 20:55:08
    Temat: Re: Gdzie ostatni CPN przed Słowacją?
    Od: spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl>

    http://mapa.targeo.pl/Orlen,miejsce_4631727

  • 3. Data: 2015-01-20 21:14:19
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

> [...]
    > gdzie jest ostatnia stacja paliw przed granicą z tym pięknym krajem? Na
    > trasie: Nowy Targ - Białka Tatrz. - Bukowina - Jurgów (przejście

    Ostatnia sensowna to w Krakowie.
    Na Podhalu drogo jest...
    Sławek

  • 4. Data: 2015-01-21 02:11:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Jan 2015 20:42:27 +0100, pwz napisał(a):
    > Wywożę bachory na zimowe ferie na Słowację. Jako że jest to kraj
    > dewizowy i wolałbym unikać w nim tankowania,

    A szukales tam cen paliw ? Moze nie ma co unikac :-)

    Aha - teraz to warto przeczytac ile kosztuje placenie karta swojego
    banku za granica, no i kurs euro przed wyjazdem sprawdzic i zapisac.

    J.

  • 5. Data: 2015-01-21 06:53:57
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Nie na Słowacji, ale w Czechach płaciłem kartą parę razy i nie kojarzę, żeby było
    drożej płacąc kartą.

  • 6. Data: 2015-01-21 08:17:00
    Od: Chris <a...@g...pl>

> [...]
    > dewizowy i wolałbym unikać w nim tankowania, uprzejmie zapytuję BiSwK,
    > gdzie jest ostatnia stacja paliw przed granicą z tym pięknym krajem? Na

    CPN=ORLEN ?? jak tak to im podziękuję, moje ostatnie tankowanie w
    Zakopanem skończyło się lawetą do Warszawy i spuszczenia paliwa bo
    zamarzło w przewodach, od tamtej pory nie tankuję u tych szmat.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 7. Data: 2015-01-21 08:59:29
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > CPN=ORLEN ?? jak tak to im podziękuję, moje ostatnie tankowanie w
    > Zakopanem skończyło się lawetą do Warszawy i spuszczenia paliwa bo
    > zamarzło w przewodach, od tamtej pory nie tankuję u tych szmat.

    Taka generalizacja to czysty infantylizm. To błąd konkretnej stacji a nie
    koncernu i kto placil za te 400km lawety ?:)

  • 8. Data: 2015-01-21 09:35:18
    Od: "TWIST-OFF" <s...@w...pl>

    Użytkownik "pwz" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > ostatnia stacja paliw przed granicą z tym pięknym krajem? Na trasie: Nowy
    > Targ - Białka Tatrz. - Bukowina - Jurgów (przejście graniczne).

    Witaj

    Jadąc przez Białkę Tatrz. przed rondem ze skrętem na Jurgów masz stację
    ORLEN-u.

    Pozdrawiam
    Twist-OFF

  • 9. Data: 2015-01-21 12:22:14
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-01-21 o 08:59, Czesław Wiśniak pisze:

    > Taka generalizacja to czysty infantylizm. To błąd konkretnej stacji a
    > nie koncernu i kto placil za te 400km lawety ?:)

    Wiem ale zraziłem się do nich a skoro są inne stacje to mam ich w d....,
    ja płaciłem z własnej kieszeni 1800zł w plecy, nie mówiąc o zmarnowanym
    czasie (miałem w planach wypad 2day na Słowację), wzywaniem mechaników
    (koszta) + niewygodnym powrotem do domu.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 10. Data: 2015-01-21 12:22:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości grup
    >Nie na Słowacji, ale w Czechach płaciłem kartą parę razy i nie
    >kojarzę, żeby było drożej płacąc kartą.

    Zalezy.

    w mbanku bedzie np tak

    http://www.mbank.pl/pomoc/info/oplaty/visa-paywave.h
    tml

    1 W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki dokonywanych
    kartami mBank pobiera dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji
    w wysokości 5,9% od wartości transakcji.(obowiązuje od 05.02.2015 r.)

    a jest tak

    1 W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki dokonywanych
    kartami, których walutą rozliczeniową jest EUR: mBank pobiera
    dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji dokonywanych w EUR w
    wysokości 2% od wartości transakcji. W przypadku transakcji
    dokonywanych w walucie innej niż EUR lub PLN mBank pobiera dodatkowo
    prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości 3% od wartości
    transakcji.
    W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki dokonywanych
    kartami, których walutą rozliczeniową jest PLN: mBank pobiera
    dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji dokonywanych w EUR w
    wysokości 5% od wartości transakcji. W przypadku transakcji
    dokonywanych w walucie innej niż EUR lub PLN mBank pobiera dodatkowo
    prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości 6% od wartości
    transakcji.(obowiązuje do 04.02.2015 r.)

    A juz przy mastercard
    http://www.mbank.pl/pomoc/info/oplaty/mastercard-pay
    pass.html

    1 W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki, dokonanych w
    walucie rozliczeniowej, mBank pobiera dodatkowo prowizję za
    przewalutowanie transakcji w wysokości 2% wartości transakcji. W
    przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki, dokonanych w
    walucie innej niż waluta rozliczeniowa lub PLN, mBank pobiera
    dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości 3%
    wartości transakcji.

    Co jest dla mnie bardzo ciekawe, bo co - karta w EUR, place w eur I 2%
    prowizji

    Dodatkowo juz na samym terminalu powinno sie pojawic pytanie w jakiej
    walucie chcemy placic I kurs wymiany przez VISA. Moze byc lepszy od
    bankowego. Albo gorszy.

    Bodajze na karcie nie ma waluty rozliczeniowej zapisanej, tylko kraj
    wystawcy. Wiec majac karte rozliczana w EUR, grozi nam, ze terminal
    zaproponuje przeliczenie na PLN, VISA przeliczy, a potem bank
    przewalutuje po raz drugi.
    Albo I trzeci, jak trzeba bedzie uzupelnic stan konta eur :-)

    J.