  • 11. Data: 2014-07-29 15:36:28
    Temat: Re: Gdzie prototypy (PCB)?
    Od: a...@g...pl

    Adam Wysocki wrote:

    > Hej,
    >
    > Potrzebuję jednej sztuki pcb, nie będę zamawiał więcej. Gdzie teraz opłaca
    > się to zrobić? Płytka dwustronna, drobne ścieżki, dużo przelotek, chcę też
    > metalizację i soldermaskę. Projekt w starym dobrym autotraxie. Nie zależy
    > mi na czasie, ale na cenie już bardziej.
    >
    > Ktoś coś?

    5$ za cal kwadratowy, 2 warstwy, w tej cenie 3 sztuki płytek -
    https://oshpark.com/pricing

    Drogo? Robił ktoś tam?

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 12. Data: 2014-08-01 20:16:22
    Od: waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    <a...@g...pl> wrote:

    > 5$ za cal kwadratowy, 2 warstwy, w tej cenie 3 sztuki płytek -
    > https://oshpark.com/pricing
    >
    > Drogo? Robił ktoś tam?

    A przesyłka do Polski 50$? Przynajmniej. Plus cło.

    Waldek

  • 13. Data: 2014-08-01 21:00:34
    Od: butek <email.is@invalid>

    W dniu 01.08.2014 20:16, waldemar pisze:

    > A przesyłka do Polski 50$? Przynajmniej. Plus cło.

    "shipped for free to anywhere in the world" :)

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 14. Data: 2014-08-08 23:39:56
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 27 Jul 2014 16:00:13 +0000 (UTC) g...@s...invalid (Adam
    Wysocki) napisał:

> [...]
    >metalizację i soldermaskę. Projekt w starym dobrym autotraxie. Nie zależy
    >mi na czasie, ale na cenie już bardziej.

    Faldruk w Falenicy. Tanio będzie jeżeli sam przygotujesz klisze i
    wyświetlisz w naświetlarni poligraficznej.
    http://dybkowski.net/download/faldruk/faldruk_pcb.pd

    Tylko zrób to dobrze, bo jeszcze się wku... i przestaną robić z klisz
    klienta (tak jak Elpin), a szkoda by było, bo to jedyna możliwość żeby
    mieć płytki w rozsądnej cenie.

    Bez przygotowania produkcji (czyli gdy dostaczasz im swoje klisze),
    kosztuje to ok. 30zł+VAT za dm^2, minimalka to 1,5dm^2. Im większe
    zamówienie tego samego projektu tym niższa cena za dm^2.

    Idę teraz spać i nie chce mi się już klepać w klawisze, ale jakby co
    to mogę coś doradzić, zweryfikować PDFy przed wysłaniem do
    naświetlarni itp. Pisz na maila jakby co. Robiłem u nich płytki w ten
    sposób klika razy, zawsze z dobrym wynikiem.
    Przede wszystkim musisz zawsze zwracać uwagę z której strony kliszy
    jest emulsja, bo inaczej przy kopiowaniu stykowym zrobią się
    podświetlenia. Faldruk robi soldermaskę metodą foto (nie sitem), a
    więc klisze dla soldermaski muszą być lewoczytelne od strony emulsji
    (tak samo jak dla ścieżek). Jedyna rzecz robiona sitem to opisy i
    kliszę dla sita należy zrobić prawoczytelną (bo przy kopiowaniu jest
    przykładana od spodu sita). Jeżeli nie zamawiasz w naświetlarni
    odwracania to strona emulsji jest na wierzchu tak jak patrzysz na PDFa
    w Acrobacie.
    Co do wierceń to należy koniecznie posprawdzać i ujednolicić średnice
    otworów, żeby nie wyszło 25 narzędzi tylko dlatego że jeden footprint
    ma otwory 30mils a inny 32mils. Typowo przy prostych projektach
    wychodzi nie więcej niż 5-6 narzędzi

    Jakby coś to pisz.

  • 15. Data: 2014-08-08 23:59:46
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 08 Aug 2014 23:39:56 +0200 __Maciek <i...@c...org>
    napisał:

> [...]
    >otworów, żeby nie wyszło 25 narzędzi tylko dlatego że jeden footprint
    >ma otwory 30mils a inny 32mils. Typowo przy prostych projektach

    Jeszcze jedna sprawa - oprócz pliku .drl, należy dostarczyć też plik
    .set, czyli opis które narzędzie jest jakiej średnicy. Wiertło
    wiercące te trzy otwory do pasowania warstw musi być jako pierwsze,
    czyli T01 lub T1 (dlatego daje mu się w programie najmniejszą średnicę
    (np 1mil), żeby się wysortowało na początek, w rzeczywistości ma ono
    średnicę 2mm i należy to później ręcznie poprawić w .set).

  • 16. Data: 2014-08-09 00:04:10
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > "shipped for free to anywhere in the world" :)

    tylko pewnie najtańszą opcją, i będzie wysyłka trwała 3 tygodnie. W
    sumie poczekasz 5 tygodni... Jak się zamawia partię do produkcji parę
    setek szt. to można poczekać, ale tak dla siebie, to bym mnie szlag
    trafił zapewne...

  • 17. Data: 2014-08-09 08:55:51
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-08-09 00:04, sundayman pisze:

> [...]
    > sumie poczekasz 5 tygodni... Jak się zamawia partię do produkcji parę
    > setek szt. to można poczekać, ale tak dla siebie, to bym mnie szlag

    zamawiam PCBy w Chinach, free shipping. 2-3 dni zajmuje zgrupowanie
    przesyłek, podróż z Guangzhou do Warszawy trwa 3-4 dni. W Wawie jak nie
    zakwalifikuje sie do cła, to wychodzi tego samego dnia wieczorem albo
    nastepnego rano. We Wrocławiu jest dnia następnego. na moje biurko
    trafiają więc w 90% przypadków 7-8 dni od wysłania. pozostałe 10% to gdy
    zamiast do Wro, trafią do Zabrza, do oddziału celnego. Wtedy trzeba
    liczyć +3 dni.

    a.

  • 18. Data: 2014-08-09 09:09:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 09 Aug 2014 08:55:51 +0200, Artur Miller <n...@n...com>
    wrote:
    > zakwalifikuje sie do cła, to wychodzi tego samego dnia wieczorem
    albo

    Jakie koszty cła?

    --
    Marek

  • 19. Data: 2014-08-09 12:53:24
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 08.08.2014 23:39, __Maciek wrote:

    > Faldruk w Falenicy.

    Przenieśli się z Falenicy pod Wawę (Emów).

  • 20. Data: 2014-08-09 18:28:23
    Od: a...@g...pl

    Artur Miller wrote:

    > zamawiam PCBy w Chinach