  • 1. Data: 2009-01-19 23:16:17
    Temat: jak polaczyc philips pvr cyfry z magnetowidem/nagrywarka dvd?
    Od: jg <f...@f...pl>

    witam,

    czy laczyl ktos dekoder pvr hd cyfry (Philips 7201) z jakas nagrywarka dvd
    albo innym magnetowidem (po scart)? kombinuje juz drugi dzien i jakos nie
    chce mi to zadzialac.

    spogladajac do instrukcji Philips 7201
    http://www.cyfraplus.pl/images/serwis-abo/serwis-tec
    hniczny/philips_pvr/Instrukcja_PVR_HD.pdf
    gdzie do dekodera scartem podpiety jest z jednej strony tv, a innym scartem
    magnetowid (str. 18) nie potrafie dojsc do tego, jak moznaby nagrywac na
    vhs/dvd to co leci z dekodera. (podstawowe pytanie, czy to jest mozliwe).

    co nalezy przelaczyc/wlaczyc w dekoderze, aby uzyskac podglad tego co sie
    dzieje na magnetowidzie (zlaczu scart), np. menu obslugi megnetowidu,
    odtwarzana kasete vhs?

    dzieki za wszelkie sugestie.

    ps. moim zdaniem to chyba w tym przypadku nagrywarka dvd powinna
    posredniczyc miedzy dekoderem a tv, ale powiedzmy, ze na razie z tej strony
    ugryze... jesli jest tak w instrukcji to moze zaczne w ten sposob.

    --
    jg

  • 2. Data: 2009-01-19 23:26:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "jg" <f...@f...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > albo innym magnetowidem (po scart)? kombinuje juz drugi dzien i jakos nie

    Ale w czym problem?
    Nie ma sygnalu z scart w nagrywarce?
    A czy na TV (z tego samego scart) jest?

  • 3. Data: 2009-01-19 23:28:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > co nalezy przelaczyc/wlaczyc w dekoderze, aby uzyskac podglad tego co sie
    > dzieje na magnetowidzie (zlaczu scart), np. menu obslugi megnetowidu,

    Ej, moment - to nie dekoder wpinasz miedzy nagrywarke a TV, tylko odwrotnie.
    W takim przypadku TV musi dostac sygnal z nagrywarki, a nagrywarka z
    dekodera.

  • 4. Data: 2009-01-20 07:18:08
    Od: jg <j...@f...pl>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 00:28:46 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Ej, moment - to nie dekoder wpinasz miedzy nagrywarke a TV, tylko odwrotnie.
    > W takim przypadku TV musi dostac sygnal z nagrywarki, a nagrywarka z
    > dekodera.

    Tez tak mysle (i w ten sposob glownie probowalem, ale zwatpilem). Napisalem
    to u dolu postu. Ale jesli jest tak w instrukcji obslugi, ze dekoder
    posredniczy to probuje wyjasnic jak posredniczy, bo byc moze przyda mi sie
    to do rozwiazania calosci problemu, polegajacego na tym, jak polaczyc ze
    soba tv, philips hd pvr i dvd recorder lg rh-188 (moze ktos ma cos
    takiego?).

    Jakby komus sie chcialo spojrzec to tutaj link do lg rh-188:
    http://safemanuals.com/user-guide-instructions-owner
    -manual/LG/RH188-_E
    (przelaczam/kombinuje opcjami av1, av2, decoder, others i nic)...

    Dzieki.

    --
    jg

  • 5. Data: 2009-01-20 07:23:00
    Od: jg <j...@f...pl>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 00:26:58 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Ale w czym problem?
    > Nie ma sygnalu z scart w nagrywarce?

    Wlasnie, nie ma.

    > A czy na TV (z tego samego scart) jest?

    Jest z gniazda scart w pvr nazwanego "Telewizor". Ma jeszcze gniazdo scart
    nazwane "Magnetowid". Nie wiem, czy to wejscie, czy wyjscie i jak je
    obsluzyc...

    --
    jg

  • 6. Data: 2009-01-20 07:35:00
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    > Jest z gniazda scart w pvr nazwanego "Telewizor". Ma jeszcze gniazdo scart
    > nazwane "Magnetowid". Nie wiem, czy to wejscie, czy wyjscie i jak je
    > obsluzyc...

    Z reguly w dekoderach sa wyjscia. no a jak masz je obslugiwac? Pierwsze
    laczysz z TV, drugie z magnetowidem czy co tam masz. Oprocz tego musisz
    polaczyc magnetowid(nagrywarke) polaczyc oddzielnym przewodem z TV.
    Oczywiscie przyjmujac, ze twoj TV ma 2 wejscia. Przelaczajac wejscia w
    TV masz sygnal z dekodera i z magnetowidu.

    Jingiel

  • 7. Data: 2009-01-20 08:02:10
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Uzytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisal w wiadomosci

    > Ej, moment - to nie dekoder wpinasz miedzy nagrywarke a TV, tylko
    > odwrotnie.
    > W takim przypadku TV musi dostac sygnal z nagrywarki, a nagrywarka z
    > dekodera.

    Kolejnosc jest nastepujaca: nagrywarka potem dekoder potem tv, w dekodarez
    masz dwa gniazda scart do jednego tv do drugiego opisanego magnetowid
    wpinasz nagrywarke (cyfrowy magnetowid). W nagrywarce tez masz dwa scarty
    jeden masz juz podpiety do dekodera drugim laczysz nagrywarke z tv. Koniec

    Jesli chcesz ogladac sat to mozesz albo bezposrednio z dekodera albo poprzez
    nagrywarke podczas nagrywania (np)
    Jesli chcesz ogladac to co nagrales to bezposrednio z nagrywarki albo
    poprzez dekoder (tez sie da)

    Ogólnie wybór sygnalu na tv

  • 8. Data: 2009-01-20 20:25:31
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 09:02:10 +0100, Kot Prezydenta napisał(a):

> [...]
    > jeden masz juz podpiety do dekodera drugim laczysz nagrywarke z tv. Koniec

    No wlasnie niekoniecznie koniec. Polaczenie takie jak piszesz wydalo mi sie
    najlogiczniejsze i tak tez robilem od poczatku. Kombinowalem, nie udalo mi
    sie.

    W rekocorderze dvd mam dwa scart'y:

    - av2: (tu dwie opcje, zaleznie co podlaczam):
    a) podlaczenie Pay-TV/Canal plus Decoder (tutaj nalezy nastawic poprzez
    menu av2 na ustawienie "Decoder") lub
    b) podlaczenie magnetowidu VCR/Cable Box/Satellite Tuner (tutaj nalezy
    nastawic av2 na ustawienie "Inny" i dodatkowo nastawic "AV2 Record" na Auto
    lub CVBS lub RGB - mam Auto)

    - av1: TV (jak wynika ze schematu)

    W ogole w instrukcji jest dla mnie nie dosc jasno przedstawiona sprawa.

    Rozumiem, ze jesli chodzi mi o podglad albo nagrywanie sygnalow ze zlacza
    scart to nie musze szukac jakichs programow (tak jakbym korzystal z kabla
    antenowego tv naziemnej i tunera tv), by szukac kanalu z dekodera, tylko po
    prostu wybrac podglad sygnalu z wejscia av, nie?

    Jesli mozna to przekleje z instrukcji fragmenty istotne:

    "AV1 Decoder
    Sets the EURO AV1 AUDIO/VIDEO jack for inputting
    encoded video signals.
    1. Press AV/INPUT while the Program List menu
    appears.
    2. Press ENTER so [Canal+] appears on the display.
    Press ENTER again to turn off the setting.
    - Off: Inputs the signals from the EURO AV1
    AUDIO/VIDEO jack. Normally select this.
    - On: The encoded video signal input from the
    EURO AV1 AUDIO/VIDEO jack is output to the
    EURO AV2 DECODER jack for decoding.
    The decoded signal is then input back through
    the EURO AV2 DECODER jack so you can
    record or view PAY-TV/Canal Plus programmes."
    --------------------

    "AV2 Connection
    You can connect a decoder or other device to the
    EURO AV2 DECODER socket on the back.
    - [Decoder] Select [Decoder] if you connect the
    recorder's EURO AV2 DECODER jack to a PAY-TV
    or Canal Plus decoder.
    - [Others] Select [Others] if you connect the
    recorder's EURO AV2 DECODER jack to a VCR or
    similar recording device."
    ------------

    "AV2 Recording
    You can select the type of the signal when recording
    video input signal from the device connected to the
    EURO AV2 DECODER socket.
    [Auto] The video input signal will automatically follow
    the video signal received.
    [CVBS] Only for recording CVBS input signal.
    [RGB] Only for recording RGB input signal."
    ---------------------

    "When you record to a VCR from this recorder, do
    not switch the input source to TV by pressing the
    TV/DVD button on the remote.
    / If you are using a B Sky B tuner, be sure to connect
    the tuner's VCR SCART jack to the EURO AV2
    DECODER jack."

> [...]
    > nagrywarke podczas nagrywania (np)
    > Jesli chcesz ogladac to co nagrales to bezposrednio z nagrywarki albo

    Rozumiem, ze ustawiajac w tv wejscie do ktorego podlaczony jest dekoder
    cyfry, nie bede mial wyswietlanego podgladu tego co sie dzieje na
    rekorderze. Ale odwrotnie wybierajac na tv lacze do ktorego jest podpiety
    rekorder bede mial podglad sygnalu z dekodera (o ile przelacze sobie na
    rekordzerze jakis kanal av, nie?) i wtedy bede widzial/slyszal sygnal z
    dekodera z ewentualnie jakimis dodatkami (np. wyswietlany czas nagrania) z
    rekordera. Zgadza sie?

    Tylko wlasnie jakos do tego nie potrafie dotrzec. Czarny ekran...

    --
    jg

  • 9. Data: 2009-01-21 09:16:18
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "jg" <f...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > b) podlaczenie magnetowidu VCR/Cable Box/Satellite Tuner (tutaj nalezy
    > nastawic av2 na ustawienie "Inny" i dodatkowo nastawic "AV2 Record" na

    No a ja napisałem coś innego ? Podłączyć tuner, wybrać jako źródło sygnału
    w nagrywarce AV2 (bo to jest właśnie wejście AV2)
    Teraz pozostaje kwestia co masz ustawione w Dekoderze jako sygnał wyjściowy
    i w nagrywarce jako wejściowy - musza się zgadzać, ja bym sprawdził czy w
    parametrach tegoż wyjścia z dekodera możesz ustawić RGB, tak samo w wejści
    AV2.

    Jeśli wszystko będzie ok to na tv wybierasz wejście do którego jest
    podłączona nagrywarka i powinieneś zobaczyć obraz z dekodera.

    nie wiem czy to jasne ?

> [...]
    > po
    > prostu wybrac podglad sygnalu z wejscia av, nie?

    Tak, kanał wybierasz na dekoderze, w nagrywarce wybierasz tylko wejście z
    którego ma pobrać sygnał, cyzli AV2

  • 10. Data: 2009-01-21 09:19:26
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    \

    Nie wszystke nagrywarki obsluguja RGB na wejsciu.

    Jingiel