  • 11. Data: 2009-01-20 19:34:42
    Temat: Re: Gdzie te telewizory z DVB-T?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 15:06:56 +0100, Cavallino napisał(a):
    > Ale jak mieszkasz poza zasięgiem kablówki to nie masz wyboru, jakąś satelitę
    > mieć musisz (o ile w ogóle jesteś zainteresowany telewizją).

    Ano niestety.

    > A i kupowanie dla analogowej kablówki plaskacza mija się z celem.

    Hmm, a co się nie mija z celem jak masz analogową kablówkę? Kupno
    kineskopowego telewizora w antykwariacie? ;)

    Cyfrowa/HD oferta kablówek bywa kiepska (w UPC wręcz żałosna)..

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 12. Data: 2009-01-20 20:01:24
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 19:55:13 +0100, Tristan napisał(a):
    > W odpowiedzi na pismo z wtorek 20 styczeń 2009 13:04
    > (autor Mamut
    > publikowane na pl.rec.telewizja,
    > wasz znak:
    ><1...@v...g
    ooglegroups.com>):
    > Ale czy tu chodzi o stać czy o wygodę? Przecie dodatkowy tuner to koszmarna
    > niewygoda używania. Ja np. zrezygnowałem z kablówki właśnie temu, że mi
    > zaczęli wmuszać tuner.

    Dokładnie - tak samo liczę na to, że zamiast konieczności instalowania STB
    dla odbioru cyfrowej kablówki wystarczy telewizor z DVB-T (wiem, naiwne :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 13. Data: 2009-01-20 20:19:39
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 20 styczeń 2009 21:01
    (autor Jacek Osiecki
    publikowane na pl.rec.telewizja,
    wasz znak: <s...@t...ceti.pl>):

    > Dokładnie - tak samo liczę na to, że zamiast konieczności instalowania STB
    > dla odbioru cyfrowej kablówki wystarczy telewizor z DVB-T (wiem, naiwne :)

    Generalnie cała ta nowa technika to jeden wielki szajs. W imię pozornej
    lepszej jakości (g. prawda) dostajemy telewizory, które rozciągają twarze i
    tworzą obrazy potworków. Dostajemy cyfrowe badziewia wymagające masy
    cudowania.

    Do czasów DVD to może się i technika rozwijała. Teraz idzie wstecz. Pozornie
    się rozwija, w praktyce coraz mniej z niej radości, a coraz więcej
    kłopotów. A przecie to ku radości służyć powinno.

    Jak mam kuźwa płacić kupę kasy, żeby oglądać smutne filmy rozciągnięte w
    poprzek (większość ludzi u jakich widziałem nowe telewizory tak ogląda)
    przerywane co 15 minut trwającymi 20 minut reklamami i jeszcze płacić za to
    kilkadziesiąt zł miesięcznie, to ja to chrzanię i się odzwyczajam od TV....
    Ostatnio przerzuciłem się na TV Trwam z neta (tylko to niestety nadaje w
    necie) i w sumie nawet nie narzekam. Pierdzielić jakieś Hade szmade...
    Jakość taka sobie, ale jakiś reportażyk nadadzą, pośpiewają coś.... Czasami
    gupoty gadają, ale bo to oni jedni? A przynajmniej reklam nie ma i
    cudowania nie ma.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.

  • 14. Data: 2009-01-20 20:39:00
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Jan 2009 17:04:10 +0100, "MaRkS" <x...@g...pl>
    wrote:

    >A koledzy nie slyszeli o modulach CI (Common Interfeis) ktore sprzetowo
    >dekoduja MPEG4 do MPEG2?

    Ma to jak na razie dwie wady:
    - nie działa z programami HD
    - nie wiadomo do końca jak to będzie działać w przypadku kanałów
    kodowanych.

    -> http://www.look4win.pl/rejestracja.php?polec=jerzu

  • 15. Data: 2009-01-20 22:10:15
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 21:19:39 +0100, Tristan napisał(a):
> [...]
    > lepszej jakości (g. prawda) dostajemy telewizory, które rozciągają twarze i
    > tworzą obrazy potworków. Dostajemy cyfrowe badziewia wymagające masy

    Ale tu jest wyłącznie wina nadawców TV, którzy jak małpy uczepili się
    prehistorycznego 4:3 do tego stopnia, że choć co drugą reklamę i wszystkie
    seriale dla gospodyń domowych idą w 16:9 to najnowsze produkcje uparcie
    puszczają w 4:3 :-/

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 16. Data: 2009-01-20 22:13:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości news:

    > Hmm, a co się nie mija z celem jak masz analogową kablówkę? Kupno
    > kineskopowego telewizora w antykwariacie? ;)

    Przeczekać, albo wziąć wersję cyfrową.
    Względnie pomyśleć jednak o talerzu.

    > Cyfrowa/HD oferta kablówek bywa kiepska (w UPC wręcz żałosna)..

    Dlatego ja się wcale tak bardzo brakiem kablówki ni martwię.

  • 17. Data: 2009-01-20 22:47:14
    Od: Pete <n...@n...com>

    Kot Prezydenta pisze:
    > U?ytkownik "Pete" <n...@n...com> napisa? w wiadomo?ci

    > Jest i standard, s? i dok?adne plany wprowadzenia (zerknij na w?tki z
    > ostatnich kilku dni)
    > http://satkurier.pl/news/44881/harmonogram-cyfryzacj
    i-w-polsce.html

    Plan jest, dyskusję śledzę, ale ciągle projekt Ministerstwa
    Infrastruktury dotyczący wymagań technicznych dla odbiorników jest w
    fazie uzgodnień.

    A co za tym idzie - ciągle może się zmieniać. Żaden producent nie
    zaryzykuje kosztownej promocji. przypomnę, że parę lat temu już miała
    być wdrażana DVB-T z MPEG2 - ale jak to u nas bywa - "konsultacje" i
    "uzgodnienia" ciągnęły się w nieskończoność, aż zdążył powstać nowszy
    standard.

    Poza tym, nie ma takiego planu, którego się nie da przesunąć.

    --
    Pete

  • 18. Data: 2009-01-21 07:42:28
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 20 styczeń 2009 23:10
    (autor Jacek Osiecki
> [...]

    > seriale dla gospodyń domowych idą w 16:9 to najnowsze produkcje uparcie

    No nie, bo anamorficznie nie idzie prawie nic (cośtam Plus kiedyś nadawał
    tak, jak jeszcze miałem kablówkę). Więc jak telewizor nie ma opcji
    likwidacji kaszety, to i tak masz rozciągane, nawet jak udaje 16:9.

    Nie testowałem telewizorów za dużo, bo nie mam możliwości[1], ale mam
    wrażenie, że nawet jak telewizor ma likwidację kaszety, to może się wywalić
    na logo stacji wchodzącym na kaszetę. Mylę się?

    [1] próbowałem podpytać w sklepach, ale nie wyglądam chyba na bogatego, bo
    mnie spławiali. A te u znajomych nie miały takiej opcji. Ba! Nie miały
    zazwyczaj również przełączania 16:9 / 4:3 na lotniku i trzeba było włazić 4
    poziomy w menu.

    > seriale dla gospodyń domowych idą w 16:9 to najnowsze produkcje uparcie
    > puszczają w 4:3 :-/

    To może być kwestia licencji. Sami sobie kręcą w 16:9, ale za droższe trzeba
    płacić. Pisałem kiedyś do wydawcy serialu na DVD (Monka), żeby dołożyli
    napisy. Odpisali, że taki materiał dostają od licencjonodawcy i nie mogą
    ingerować i napisów nie będzie.

  • 19. Data: 2009-01-21 07:51:27
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 20 Jan 2009 19:55:13 +0100, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    >Ale czy tu chodzi o stać czy o wygodę? Przecie dodatkowy tuner to koszmarna
    >niewygoda używania. Ja np. zrezygnowałem z kablówki właśnie temu, że mi
    >zaczęli wmuszać tuner.

    bo to patrzac od strony abonenta, jest wielkim bezsensem. Sprawa sie
    powinno zajac UKE i doprowadzic do takich zmian, aby operator
    (kablowki/satelitarny) byl zobowiazany do zrealizowania tak dostepu,
    aby abonent mial wybor: biore skrzynke lub biore modul z karta, a
    skrzynke kupuje sobie sam.

    Sa przeciez telewizory lcd np. sony bravia, gdzie moga wystepowac z
    tunerem pod cyfrowa kablowke.

    --
    ThinkXtra

  • 20. Data: 2009-01-21 07:54:09
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 20 Jan 2009 15:22:00 +0100, Tomasz Wójtowicz
    <s...@t...much.spam> wrote:

    >Niekoniecznie z pilotem. Złącze HDMI ma odpowiedni pin do sterowania
    >innymi urządzeniami. Być może będzie tak, że zmieniając kanały pilotem
    >od telewizora w rzeczywistości przełączamy je na zewnętrznym tunerze.

    ja to juz wymyslilem pare lat temu bez hdmi - wystarczylby np. rs-232
    lub usb.

    --
    ThinkXtra