  • 161. Data: 2017-12-19 14:20:14
    Temat: Re: Ginie jeden z ostatnich bastionów tradycyjnego telefonu
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 19 grudnia 2017 13:21:25 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Wychodzi na to, ze mieszkancy terenow przygranicznych maja opcje
    > tanszych polaczen :-)
    > A mieszkancy dalszych terenow powinni sobie kupic zagranicznego
    > prepaida :-)

    Jedyny wyjątek to Ukraina - w Play można dzwonić z Polski do Ukrainy za 0,29 zł/min -
    na zasadzie promocji, która trzeba włączyć.
    Nie czytałem regulaminu, ale podejrzewam, że w Roamingu skasuja normalnie jak za
    pozostałe kraje europejskie.

    Tutaj też działa rynek - ogromnie liczny target ukraińskich gastarbeiterów, którzy
    umieją liczyć każdy grosz sprawił ten cud.

    I pamiętajmy jeszcze o promach i statkach. Zafascynowani eurotaryfa mogą się zdziwić,
    gdy się okaże, że policzyło 4 zł za SMS i 15 zł za minutę rozmowy.

    Ale promy i samoloty to najdroższa, "satelitarna" strefa.

  • 162. Data: 2017-12-19 14:45:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik ssd.edysk napisał w wiadomości grup

    >Od roku 1990, Panie kolego, mamy w RP kapitalizm i gospodarkę
    >rynkową.

    Taa, z UE, UKE, URE, UOKiK, KNF itp :-)

    >A gospodarka rynkowa tym się charakteryzuje, że ceny nijak mają się
    >do kosztów.
    >Można i dumpingować i osiągać nieprzyzwoite przebitki. Nie przyjdzie
    >IRCha i nie dowali kary za spekulanctwo.

    Ale przyszla Unia i dowalila.

    >Po prostu taki sobie jakiś operator wymyślił cennik, że na komórki
    >drożej niż na stacjonarne i już. Z MTRami nie ma to wiele wspólnego.

    O ile MTR uwazam za uzasadniony ( o ile w odpowiedniej wysokosci) , to
    w sytuacji gdy UE i UKE z nim walczy, to dziwie sie, ze nie zwalczyla
    i tutaj.

    W Niemczech czy Anglii tez inne ceny na polskie stacjonarki i komorki
    ?

    J.

  • 163. Data: 2017-12-19 15:02:59
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 19 grudnia 2017 14:46:45 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Taa, z UE, UKE, URE, UOKiK, KNF itp :-)

    My name is *Luka*, I live on the 2nd floor
    Gdy tylko gdzieś pojawi się furtka, operatorzy skwapliwie z niej korzystają.

    Nie wiem jak to prawnie jest rozwiązane, ale chociażby w voipach zróżnicowanie cen
    jest wyraźne i aż bije po oczach.
    A szczytem szczytów są kosmiczne stawki na niektóre zakresy numeracji - np.
    "niegeograficzne", czyli odpowiedniki naszego 39.

    Z kolei w Play, na którym znam się najlepiej, stawki zagraniczne i roamingowe nie
    zależą od konkretnego zakresu numeracji, a tylko od kraju (czy satelitarności sieci).

  • 164. Data: 2017-12-21 03:12:23
    Od: SDD <s...@g...com>

    A zobaczcie, jaką sprytną pułapkę - wobec obowiązkowego RLAH - przygotowali
    operatorzy. Pułapka jest szatańsko sprytna i nazywa się WiFi Calling.

    Czyli taki rozreklamowany dostęp do sieci via voip. Polega to na tym, że użytkownik
    dzwoni przez WiFi i łączy się *tak, jakby był w Polsce*.

    I teraz taki rozentuzjazmowany user sobie korzysta gdzieś w UK czy gdzie indziej z
    tego wynalazku i postanawia zadzwonić na zagraniczne numery.

    I mamy Cię kolego - zamiast z pakietów w ramach RLAH, doimy 2 zł/minuta.

  • 165. Data: 2017-12-21 08:37:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-21 o 03:12, SDD pisze:
> [...]
    >
    > Czyli taki rozreklamowany dostęp do sieci via voip. Polega to na tym, że użytkownik
    dzwoni przez WiFi i łączy się *tak, jakby był w Polsce*.

    Nie narzekaj. WifiCalling jest bardzo dobrą usługą na zagraniczne
    wyjazdy, zwłaszcza poza UE.

    > I teraz taki rozentuzjazmowany user sobie korzysta gdzieś w UK czy gdzie indziej z
    tego wynalazku i postanawia zadzwonić na zagraniczne numery.

    > I mamy Cię kolego - zamiast z pakietów w ramach RLAH, doimy 2 zł/minuta.

    Myślę, że jakikolwiek inny kurs myślenia i czytania wychodziłby znacznie
    drożej. Nawet ja doskonale wiem o tej zasadzie, a nawet nie mam
    WifiCalling, więc tym bardziej musi o tym wiedzieć osoba, która chce z
    tego za granicą skorzystać. A jeśli nie wie, to znaczy, że rażąco się
    zaniedbała (przypomnę tylko, że Rzymianie definiowali rażącą niedbałość
    jako "nierozumienie tego, co wszyscy rozumieją", czyli po prostu głupotę).

    --
    Liwiusz

  • 166. Data: 2017-12-21 13:12:07
    Od: SDD <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 08:37:29 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Nie narzekaj. WifiCalling jest bardzo dobrą usługą na zagraniczne
    > wyjazdy, zwłaszcza poza UE.

    Zgadza się, aczkolwiek takie wifi calling to ja robiłem sam gdzieś w 2010 roku, więc
    żadna to dla mnie rewelacja. Jedyna różnica to, że moje połączenie wychodzące było z
    CIDem numeru stacjonarnego, a poza tym wszystko identycznie.

    Statystycznie znacznie więcej Polaków wyjeżdza do UE niż poza UE, więc żniwa będą,
    tym bardziej, że operator nie ostrzega, a wystarczy poczytać fora operatorów, by
    wyrobić sobie ogólne zdanie na temat technicznego ogarnięcia przeciętnego posiadacza
    komórki w Polsce.

  • 167. Data: 2017-12-21 14:29:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-21 o 13:12, SDD pisze:

> [...]
    było z CIDem numeru stacjonarnego, a poza tym wszystko identycznie.

    VOIP w aplikacji i przekierowanie na niego rozmów z komórki? Trochę
    kombinowania jest, dochodzi koszt voipa i przekierowań. W Wificalling
    masz wszystko natywnie.

> [...]
    wyrobić sobie ogólne zdanie na temat technicznego ogarnięcia przeciętnego posiadacza

    Ostrzega, ale wiadomo jak ludzie czytają i jak (nie)rozumieją. Do tego
    dochodzą jeszcze ci, którzy nawet nie wiedzą, że taki wificalling mają
    włączony.

    --
    Liwiusz

  • 168. Data: 2018-02-08 16:51:53
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > A ostatnio jeden z najnowocześniejszych banków w Polsce postawił własny
    > biurowiec gdzie w ogóle nie przewidziano stacjonarek (!). Wszyscy mają
    > używać komórek.

    U nas nie przewidziano tradycyjnej linii, ale telefony nadal są -- VoIP.
    Telefon zasila się przez POE i ma switch, który daje internet komputerowi.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]