  • 91. Data: 2017-12-17 20:26:32
    Temat: Re: Ginie jeden z ostatnich bastionów tradycyjnego telefonu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Widać Orange nie lubi swoich klientów. Ale już największy operator w
    > Polsce (Play) Szwajcarię traktuje tak jak inne kraje euro, co znaczy że
    > na przykład na kartę kosi tylko 2zł :)

    Ale nie w roamingu. Roaming w Szwajcarii jednak nie jest za darmo, nawet
    w Playu.

    --
    Jarek

  • 92. Data: 2017-12-17 22:11:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale nie w roamingu. Roaming w Szwajcarii jednak nie jest za darmo, nawet
    > w Playu.

    No tak, ale przecież rozmawiamy o dzwonieniu do, a nie w. Telefonem
    stacjonarnym i tak nie wyjedziesz do Szwajcarii i nie będziesz dzwonił
    (vide temat wątku).

    A będąc w Szwajcarii i dzwoniąc do strefy Euro, w tym do Polski, w Playu
    płacę 0,29zł, więc cena ujdzie. Odbieranie jest bezpłatne. Nie jest to
    RLAH, ale ceny uczciwe.

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2017-12-17 22:31:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Liwiusz pisze:

    > No tak, ale przecież rozmawiamy o dzwonieniu do, a nie w. Telefonem
    > stacjonarnym i tak nie wyjedziesz do Szwajcarii i nie będziesz dzwonił
    > (vide temat wątku).

    No właśnie że wyjadę! Stacjonarny numer telefonu mam u operatora VoIP,
    a wyjazdy zagranieczne do dzikich krajów to jedyny czas, kiedy jest
    sens używać tego numeru.

    > A będąc w Szwajcarii i dzwoniąc do strefy Euro, w tym do Polski, w Playu
    > płacę 0,29zł, więc cena ujdzie. Odbieranie jest bezpłatne. Nie jest to
    > RLAH, ale ceny uczciwe.

    W jaki sposób?

    https://www.play.pl/pomoc/mapa-roamingu/

    Wybrałem "Szwajcaria", "Abonament", oraz "Formuła Europa Unlimited"
    (ta taryfa zabrzmiała mi najbardziej obiecująco). Dostałem:

    Połączenia wychodzące 5 zł/min
    Połączenia przychodzące 1 zł/min
    SMS-y 1 zł
    MMS-y 2 zł
    Transmisja danych 1,81 zł

    Nie, te ceny ani trochę nie wyglądja mi uczciwie. Raczej szukanie jelenia.

    --
    Jarek

  • 94. Data: 2017-12-17 22:51:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Napisałem:

    > W jaki sposób?
    [...]

    Post scriptum:

    Zajrzałem teraz przez WWW w bieżący billing swojego telefonu. Drań jeden
    siedząc w kieszeni zadzwonił do Australli wybierając numer z książki
    telefonicznej. Opłata za to jedno połączenie prawie równa miesięcznemu
    abonamentowi. Godzina 17.41, więc w Sydney przed czwartą nad ranem.
    No to nie dziwię się, że odbiorca odłożył słuchawke dopiero po siedmiu
    minutach, złośliwość uzasadniona. Pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło.

    Jarek

    --
    It's four in the morning, the end of December
    I'm writing you now just to see if you're better

  • 95. Data: 2017-12-17 23:20:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No właśnie że wyjadę! Stacjonarny numer telefonu mam u operatora VoIP,
    > a wyjazdy zagranieczne do dzikich krajów to jedyny czas, kiedy jest
    > sens używać tego numeru.

    Nie rozmawiamy o stacjonarnej numracji, tylko o telefonie stacjonarnym,
    a tego nie wywieziesz za granicę.

> [...]
    > Transmisja danych 1,81 zł
    >
    > Nie, te ceny ani trochę nie wyglądja mi uczciwie. Raczej szukanie jelenia.

    Ja patrzę na swoją taryfę.
    Tabela 14
    https://www.redbullmobile.pl/sites/default/files/pdf
    /red-bull-mobile-energy-na-karte/Cennik%20Red%20Bull
    %20MOBILE%20Energy%20na%20karte%2015.06.17_0.pdf

    Wcześniej w tabeli 10. Szwajcarę zaliczają do strefy Euro.

    --
    Liwiusz

  • 96. Data: 2017-12-17 23:25:21
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 grudnia 2017 09:27:20 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > I długo już nie będą z powodu np. autoryzacji tanem transakcji w
    > bankach. Wprowadzenie przekierowań spowodowałoby apokalipsę.

    No ok, ja rozumiem - ale rozmawiamy tu o przypadku / usłudze przekierowania SMSa do
    dyżurnego informatyka, księgowego, serwisanta. Nikt raczej na numer dyżurny (grupowy
    = nie swój) nie ustawi sobie autoryzacji transakcji bankowych. Raczej.

    Pozdr.,
    js

  • 97. Data: 2017-12-17 23:33:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Nie rozmawiamy o stacjonarnej numracji, tylko o telefonie stacjonarnym,
    > a tego nie wywieziesz za granicę.

    Ale przecież w kraju juz prawie nie ma telefonii stacjonarnej. Znaczna
    część numeracji przejęta została przez VoIP -- wszystkie kablówki,
    a także Orange (primo voto tepsa) skłaniający abonentów do zmiany
    technologii. Z tym że niekórzy wciąż staraja się uniemożliwić wywiezienie
    tego za granicę, a inni patrzą na sprawe bardziej realnie (więc maja też
    kilkadziesiąt razy tańszy abonament).

> [...]
    %20MOBILE%20Energy%20na%20karte%2015.06.17_0.pdf

    > Wcześniej w tabeli 10. Szwajcarę zaliczają do strefy Euro.

    Ciekawa sprawa, bo wskazana przeze mnie strona dla RBM energy na kartę
    podaje również stawke 5 złotych. Ciekawe też, że ja równiez mam RBM
    energy (ale abonamentowe) -- może z tego powodu byłem przeświadczony
    o szwajcarskim roamingu równym europejskiemu. A teraz to sam już nie
    wiem jak to z tymi cenami. Trzeba poleciec i sprawdzić. Nie ma jak
    empiria.

    --
    Jarek

  • 98. Data: 2017-12-17 23:36:28
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 grudnia 2017 00:28:47 UTC+1 użytkownik Michal Jankowski napisał:
    > O, właśnie opisałeś telefony na UW. I ludzie (nie wszyscy i nie do
    > wszystkich) dzwonią na okrągło. Nie bardzo sobie wyobrażam zastąpienie
    > tego w całości komórkami (pomijając nawet to, że służbowych komórek nie
    > mamy).

    Ja też dzwonię na okrągło. Ale tylko wewnętrznie po numerach skróconych.
    Taki odruch od lat, słuchawka między ramię a ucho, cztery cyfry i sygnał. Cztery,
    czasem pięć, zależnie od aktualnego miejsca pracy.
    (W sumie na PBXie analogowym lub ISDN mogłoby to działać przecież tak samo.:))

    Co do zastąpienia przez komórki - kwestia przyzwyczajenia chyba. Bo przyzwyczajeniami
    człowiek żyje. Trzebaby odpowiednio zaplanować "migrację", w taki sposób, żeby się
    uzytkownikom jak najmniej przyzwyczajenia zmieniły, żeby użytkownicy się nie
    wkurzali.
    Koniecznośc ładowania komórki, odblokowania klawiatury lub ekranu względem stanu
    poprzedniego będzie wystarczającym uprzykrzeniem.

    Pozdr.,
    js

  • 99. Data: 2017-12-17 23:40:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ciekawa sprawa, bo wskazana przeze mnie strona dla RBM energy na kartę
    > podaje również stawke

    Wpisałem Szwecję i podaje jakieś ceny sprzed kilku lat, połączenia za
    0,54zł itd. Nie ma się co sugerować.

    --
    Liwiusz

  • 100. Data: 2017-12-17 23:47:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Wpisałem Szwecję i podaje jakieś ceny sprzed kilku lat, połączenia za
    > 0,54zł itd. Nie ma się co sugerować.

    Oba cenniki RBM energy, na kartę i na abonament:

    https://www.redbullmobile.pl/sites/default/files/pdf
    /red-bull-mobile-energy-na-karte/Cennik%20Red%20Bull
    %20MOBILE%20Energy%20na%20karte%2015.06.17_0.pdf
    https://www.redbullmobile.pl/sites/default/files/pdf
    /cenniki/Cennik%20Red%20Bull%20MOBILE%20Energy%20na%
    20abonament%2015.06.17.pdf

    W jednym Szwajcaria jest w strefie euro, w drugim nie (str. 7). I to jest
    ta pazerność, o której wcześniej pisałem. No cóż, jadąc do Szwajcarii trzeba
    się zaopatrzyć w drugiego SIM-a.

    --
    Jarek