  • 1. Data: 2010-07-15 20:31:07
    Temat: Głośność klaksonu
    Od: news-gazeta <n...@n...pl>

    Witam.
    Jaka jest dopuszczalna głośność sygnału dzwiękowego (klaksonu)?
    Chodzi mi o decybele, probuje cos znalezc ale nic nie widze :(
    Zmontowałem sobie "horn train" i jest niesamowicie głośny,
    nie da się stać obok i słuchać bez nauszników.
    Regulują to jakieś normy?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2010-07-15 20:57:20
    Temat: Re: Głośność klaksonu
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    news-gazeta pisze:

    > Regulują to jakieś normy?

    Sygnał ma być nieprzeraźliwy.

  • 3. Data: 2010-07-15 21:16:58
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 15 Jul 2010 20:57:20 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Sygnał ma być nieprzeraźliwy.

    W rowerze. W samochodzie - do 96 dB.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 4. Data: 2010-07-15 21:22:22
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 15 Jul 2010 21:16:58 +0200, MadMan napisał(a):

    > W rowerze. W samochodzie - do 96 dB.

    Dobra, doczytałem, hau hau :)
    Minimum 96 dB, sygnał ciągły i nieprzeraźliwy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 5. Data: 2010-07-15 21:29:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 15 Jul 2010 21:22:22 +0200, MadMan wrote:

    >Dobra, doczytałem, hau hau :)
    >Minimum 96 dB, sygnał ciągły i nieprzeraźliwy.

    W jakiej odleglosci ?
    Bo tu mozna troche kombinowac.

    J.

  • 6. Data: 2010-07-15 21:36:04
    Temat: Re: Gło?no?ć klaksonu
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    J.F. pisze:

    > W jakiej odleglosci ?

    3m

  • 7. Data: 2010-07-15 23:13:33
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    <http://42.pl/u/2otE_3m>? ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2010-07-15 23:48:57
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Sygnał ma być nieprzeraźliwy.

    no właśnie, ciekawe czy w świetle przepisów mógłbym sobie zamontować
    sprężarkę, zbiornik ciśnienia i takie trąbki jak w samochodach użytkowych -
    ten dźwięk jest niesamowity, problemem jedynie jest wymiar tych trąbek ale
    pod zderzak by pewnie weszły,

    brat

  • 9. Data: 2010-07-16 08:25:18
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    bratPit pisze:

> [...]
    > użytkowych - ten dźwięk jest niesamowity, problemem jedynie jest wymiar
    > tych trąbek ale pod zderzak by pewnie weszły,

    Miałem takie w poprzednim samochodzie (astra F) na przeglądzie się do
    nich nie doczepili.:) Fakt faktem wiadomo jak czasem przeglądy wyglądają
    ale zawsze jeździłem do takich co sumiennie do swoich obowiązków
    podchodzą. Efekt był piorunujący w momencie gdy jeden z drugim wymuszał
    na mnie pierwszeństwo. Można powiedzieć że jakoś tak zwalniali zaraz po
    tym manewrze do teraz nie wiem zupełnie dlaczego :):)

  • 10. Data: 2010-07-16 08:39:14
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > mnie pierwszeństwo. Można powiedzieć że jakoś tak zwalniali zaraz po tym
    > manewrze do teraz nie wiem zupełnie dlaczego :):)

    hehe, kolega jeszcze w latach 90-tych jeździł w firmie Polonezem Truckiem
    chłodnią, coś tam się porozszczelniało/popsuło w tej chłodni i podemontowali
    większość rzeczy i auto robiło jako izoterma, ale sprężarka została, kolega
    założył zbiornik ciśnienia, elektrozawór i trąbkę z ...elektrowozu, to był
    dopiero dźwięk o_O
    jak zatrąbił na dwupasmówce to nagle wszyscy "okupanci lewego pasa"
    momentalnie lądowali na prawym pasie lol :D

    brat