  • 1. Data: 2010-07-15 22:11:40
    Temat: aquaplaning
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    To jakie zaleznosc rzadza aquaplaningiem ?

    Bo mam pewne watpliwosci:
    http://www.joemonster.org/filmy/25579/Oryginalny_pom
    ysl_na_powodz

    J.

  • 2. Data: 2010-07-15 22:22:15
    Temat: Re: aquaplaning
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    J.F. pisze:

    > To jakie zaleznosc rzadza aquaplaningiem ?
    >

    > Bo mam pewne watpliwosci:
    > http://www.joemonster.org/filmy/25579/Oryginalny_pom
    ysl_na_powodz

    Aquaplaning jedzie z tyłu na linie :)

  • 3. Data: 2010-07-15 22:37:02
    Od: "Maciek" <m...@g...pl>

    > Aquaplaning jedzie z tyłu na linie :)

    ..a z przodu samochod popowodziowy :-)

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 4. Data: 2010-07-16 17:38:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
    wiadomości news:4c3f6df7$0$19169$65785112@news.neostrada.pl...
    ysl_na_powodz

    > Aquaplaning jedzie z tyłu na linie :)

    Owszem, ma niezly wspolczynnik obciazenia powierzchni, ale ja
    patrze na auto: ADAC i inni badacze sie biedza jak pokryc droge 5
    mm wody w celu testowym, a tu jest ze 200mm wody .. i nic .
    To w koncu jaka predkosc i poziom wody jest wystarczajacy ?

    J.

  • 5. Data: 2010-07-17 22:34:37
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > testowym, a tu jest ze 200mm wody .. i nic .
    > To w koncu jaka predkosc i poziom wody jest wystarczajacy ?

    pomijając wyporność całego samochodu zakladam, ze w praktyce akłaplaning
    zależy bardziej od prędkości, ciężaru oraz jednostkowego nacisku na
    powierzchnie, niż od samego poziomu wody (oczywiście w pewnym zakresie,
    czyli od jakiegoś minimum do głębokości zatapiającej osie koła głebokość nie
    będzie miala większego znaczenia)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 6. Data: 2010-07-18 23:57:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    J.F. pisze:

> [...]
    > testowym, a tu jest ze 200mm wody .. i nic .
    > To w koncu jaka predkosc i poziom wody jest wystarczajacy ?

    Żeby dobrze popłynąć lekkim Cinquecento na oponach 175, trzeba mieć
    jakieś 120km/h i tej wody kilka mm (tyle co zazwyczaj w koleinie wystarczy).

    No i płynie się wtedy wierzchem jak po lodzie (zero reakcji na
    kierownicę i hamulce).