  • 11. Data: 2009-12-04 07:28:38
    Temat: Re: Google udostepnia serwer DNS
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 04.12.2009 Marian Stopa <s...@p...home.pl> napisał/a:

> [...]
    > najczesciej powtarzaja sie w Twoich mailach (a moze nawet niektore maile),
    > na jakie grupy piszesz i wiele innych... moze to troche paranoiczne, ale
    > google wczesniej czy pozniej musi zaliczyc fuckup z wyciekiem danych, bo
    > to sie zdarza kazdemu wczesniej czy pozniej. I nie mow ze jestes "dobry"
    > to nie masz nic do ukrycia, bo jak za kilka lat bedziesz kandydowal na
    > jakies stanowisko i ktos wyciagnie ze szukales info o jaraniu marysi, albo
    > napisales gdzies "pedaly to ..." to zycze powodzenia w bronieniu sie.

    Jakoś nie mam takiej paranoi. No ale wolna wola, nikt nikogo nie zmusza
    do używania ich dns-u.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 12. Data: 2009-12-04 09:20:48
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 04.12.2009 Colin <m...@g...com> napisał/a:

    > Traceroute (wiem, że to anycast, ale jednak w Polsce serwera nie ma).

    > A myślisz, że po co Google udostępnia taki serwer? Po to, żeby zbierać
    > informacje o tym, kto przegląda jakie strony i później używać ich do
    > dostosowywania reklam czy wyników wyszukiwania.
    >
    > Google jest znane z tego, że nie usuwa nigdy zebranych informacji o
    > użytkownikach albo robi to po 5-10 latach.

    A skąd to wytrzasną? Po IP? Przecież za takim IP może być kilkaset
    hostów i to w ogóle nie powiązanych z tym adresem.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 13. Data: 2009-12-04 09:34:33
    Od: bre <w...@g...com>

    > A skąd to wytrzasną? Po IP? Przecież za takim IP może być kilkaset
    > hostów i to w ogóle nie powiązanych z tym adresem.
    Statystycznie kilaset hostow na 1 ip to margines ;-) cisteczko do
    ciasteczka i wiedza kto jest kim ;-)

  • 14. Data: 2009-12-04 09:43:36
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    astro pisze:
    > OpenDNS (www.opendns.com) doczekal sie powaznej konkurencji:
    > http://code.google.com/speed/public-dns
    > Na dodatek numery IP sa latwe do zapamietania: 8.8.8.8 oraz 8.8.4.4 :)

    Pomijając teorie spiskowe ja mam tylko jedno pytanie: po co?
    Chodzi o taki zwykly najzwyklejszy dns do odpytania? To po co to w ogole
    robic? Przeciez wszyscy mają dnsy. Nawet lepiej bo są bliżej.

  • 15. Data: 2009-12-04 10:06:53
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    bre wrote:
    > Statystycznie kilaset hostow na 1 ip to margines ;-) cisteczko do
    > ciasteczka i wiedza kto jest kim ;-)

    ciasteczka na odpytaniach DNS-ów?

  • 16. Data: 2009-12-04 10:16:16
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 04 Dec 2009 10:43:36 +0100, Asmodeusz napisał(a):

    > Pomijając teorie spiskowe ja mam tylko jedno pytanie: po co? Chodzi o
    > taki zwykly najzwyklejszy dns do odpytania? To po co to w ogole robic?
    > Przeciez wszyscy mają dnsy. Nawet lepiej bo są bliżej.

    No nie zawsze. Na przykład w Aster od kiedy pamiętam są wiecznie mniejsz
    lub większe problemy z dns.

    Xenocide

  • 17. Data: 2009-12-04 10:21:40
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > OpenDNS (www.opendns.com) doczekal sie powaznej konkurencji:
    > http://code.google.com/speed/public-dns
    > Na dodatek numery IP sa latwe do zapamietania: 8.8.8.8 oraz 8.8.4.4 :)

    Po pierwsze jak google to nie będzie open tylko za jakiś czas zaczną tym
    sterować co jest dobre a co nie.

    Po drugie - po co to komu? Całe mnóstwo administratorów nie blokuje zapytań
    do serwerów DNS z zewnątrz bo i tak ruch jest minimalny. może każdy z nich
    korzystać.

    Ale małpy oczywiście będą chciałybyć "niezależne" i będą używać google-dns.
    I dobrze im tak.

  • 18. Data: 2009-12-04 10:24:00
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > A skąd to wytrzasną? Po IP? Przecież za takim IP może być kilkaset
    > hostów i to w ogóle nie powiązanych z tym adresem.

    Twoje poprzednie posty, pomimo że się z nimi nie zgadzam, robią jednak
    wrażenie że masz jakąś tam conajmniej dobrą wiedzę.

    Niestety tu się zawiodłem. Albo masz chwile niemyślenia albo jednak tylko
    opanowałeś klepanie mądrych słów. A szkoda.

  • 19. Data: 2009-12-04 10:25:27
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Pomijając teorie spiskowe ja mam tylko jedno pytanie: po co?
    > Chodzi o taki zwykly najzwyklejszy dns do odpytania? To po co to w ogole
    > robic? Przeciez wszyscy mają dnsy. Nawet lepiej bo są bliżej.

    Żeby "elita" małp mogła być lepsza od "lamerów". W nagrode dostaną
    inwigilacje. I jest sprawiedliwość

  • 20. Data: 2009-12-04 10:28:00
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 04.12.2009 Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> napisał/a:

    > Po pierwsze jak google to nie będzie open tylko za jakiś czas zaczną tym
    > sterować co jest dobre a co nie.

    Taaa teorie spiskowe.

    > Po drugie - po co to komu? Całe mnóstwo administratorów nie blokuje zapytań
    > do serwerów DNS z zewnątrz bo i tak ruch jest minimalny. może każdy z nich
    > korzystać.

    Masz alternatywe z łatwym adresem. Jak akurat nie wiesz jaki jest dns w
    danej sieci zawsze można googlowego użyć. Podobnie jak kiedyś namiętnie
    używało się dnsów tpsa.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło