  • 1. Data: 2014-07-30 21:15:32
    Temat: Gość wjechał mi w tył i uciekł
    Od: Sezamka <p...@m...pl>

    Witam,

    Zatrzymałam się przed przejściem dla pieszych, i gość wjechał mi w tył
    i uciekł. Mam numer rejestracyjny sprawcy, bo jeden uprzejmy świadek
    zdążył spisać (dziękuję!). Błotnik jest trochę wybity i opadnięty,
    więc będzie trzeba naprawiać. Na policję jadę jutro. I mam pytanie:
    czy jeśli to nie była moja wina, to stracę zniżki? Polisę mam OC
    multidirect. Bo tak się zastanawiam, że jeśli miałabym stracić zniżki,
    a naprawa szkody byłaby dla mnie relatywnie tania (bo wygląda, jakby
    trzeba tylko błotnik 'włozyć' spowrotem na miejsce, ale się nie znam)
    to może bardziej opłacałoby mi się naprawić to we własnym zakresie z
    pominięciem ubezpieczycieli itd... No i tutaj następne pytanie - w
    którym momencie będę mogła podjąć taką decyzję? Czy jeśli już zgłoszę
    to na policję i uruchomię tą całą procedurę z ubezpieczycielami (jakie
    załatwianie mnie tak właściwie teraz czeka?) to czy będę mogła w
    dowolnej chwili się wycofać, czy jak już zgłoszę to klamka zapadła?
    Ponadto zależy mi na jak najszybszym naprawieniu auta, i obawiam się,
    czy przez jakieś wyceny szkód to będę musiała teraz jakiś czas jeździć
    z takim lekko rozwalonym? Ile trwa takie załatwianie?

    Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi!

    PS. Na ogół nie zatrzymuję się na takich przejściach, właśnie m.in. po
    to, aby uniknąć takich sytuacji :/ Ale teraz ludzie byli na przejściu,
    a auta na pasie obok oraz z naprzeciwka sie zatrzymały, więc nie było
    innej opcji. Ponadto nie zatrzymałam się jakoś gwałtownie, bo i
    prędkość jazdy nie była wcale szybka, ponadto wydaje mi się, że
    dłuugi moment stałam, zanim przywalił, więc doprawdy - zdziwne...

  • 2. Data: 2014-07-30 21:16:25
    Temat: Re: Gość wjechał mi w tył i uciekł
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Sezamka pisze tak:

    > czy jeśli to nie była moja wina, to stracę zniżki?

    dlaczego masz stracić?

    --
    Piter

    golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
    Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

  • 3. Data: 2014-07-30 21:32:13
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 30 Jul 2014 21:15:32 +0200, Sezamka napisał(a):

> [...]
    > więc będzie trzeba naprawiać. Na policję jadę jutro. I mam pytanie:
    > czy jeśli to nie była moja wina, to stracę zniżki? Polisę mam OC

    Nic nie tracisz: naprawa wykonywana jest z polisy OC sprawcy, a później
    jego ZU dochodzi od niego tych pieniędzy w nagrodę za ucieczkę z miejsca
    zdarzenia.
    Jedna uwaga: na policję leciałbym od razu po zdarzeniu - może się okazać,
    że sprawca wytrzeźwiał i zagrał vabank zgłaszając, że to ty byłaś sprawcą i
    uciekłaś z miejsca zdarzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 4. Data: 2014-07-30 21:38:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.07.2014 21:15, Sezamka pisze:
    > Witam,
    >
    > Zatrzymałam się przed przejściem dla pieszych, i gość wjechał mi w tył
    > i uciekł. Mam numer rejestracyjny sprawcy, bo jeden uprzejmy świadek
    > zdążył spisać (dziękuję!).

    (...) Czy jeśli już zgłoszę
    > to na policję

    jakie jutro!!!!! Dzwonisz z miejsca kolizji!!! Ktoś Ci wjechał w auto, a
    Ty nam tu piszesz że do domu pojechałeś... wyżalić sie na grupie?
    Natychmiast na Policje, i powiedz że tak późno bo w szoku byłeś!

    Procedura jest taka. namierza gościa, i _powinni_ się delikatnie zapytać
    czy to on, i zaproponować najłagodniejszy wymiar. _Jeśli_ przyjmie,
    zgłaszasz sie do ubezpieczyciela (najlepiej jego ubezpieczyciela) i
    rozpoczynasz procedurę wyceny, naprawy itd.

    Jeśli policja namierzy gościa, ale on jest za granicą, nie odbiera
    telefonu, czasowo wybył, nie uchwytny, sprzedał auto... masz długą
    drogę. To Ty będziesz musiał udowodnić przy pomocy świadków że było tak
    a tak, ale przed sądem. to trwa długi czas. potem sąd orzeknie - miejmy
    nadzieje - jego winę i dopiero potem do ubezpieczyciela.....

    ToMasz
    Masz swoje AC?

  • 5. Data: 2014-07-30 21:40:28
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    >zdążył spisać (dziękuję!). Błotnik jest trochę wybity i opadnięty,
    >więc będzie trzeba naprawiać. Na policję jadę jutro.

    Jutro to moze byc za pozno i masz jakis kontakt z tym swiadkiem ?

  • 6. Data: 2014-07-30 21:43:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sezamka" <p...@m...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > więc będzie trzeba naprawiać. Na policję jadę jutro. I mam pytanie:
    > czy jeśli to nie była moja wina, to stracę zniżki?

    A za co?
    Przecież żadnego odszkodowania pewnie nie dostaniesz bez wyroku sądu.
    A jeśli już, to z jego OC.

  • 7. Data: 2014-07-30 21:56:17
    Temat: Re[2]: Gość wjechał mi w tył i uciekł
    Od: Sezamka <p...@m...pl>

    Hello P.B.,

    Wednesday, July 30, 2014, 9:32:13 PM, you wrote:

> [...]
    > że sprawca wytrzeźwiał i zagrał vabank zgłaszając, że to ty byłaś sprawcą i

    No przecież dzisiaj od razu i tak by go nie złapali, bo jak, odjechał,
    a to duże miasto.

    A na policję pojechałam od razu, najbliższą jaką znałam, czyli koło mojego
    miejsca zamieszkania, a nie miejsca zdarzenia (nie wiedziałam, że to
    ma znaczenie :]). Tam powiedzieli, że nie ich rewir, i szybciej sprawa
    będzie załatwiona, jeśli zgłoszę w komisariacie z rejonu zdarzenia, i
    że najlepiej jutro, bo już było koło 20:00.

    A jak chodzi o świadków, to ten pan, co spisał nr rejestarcyjny dał
    także swój numer telefonu, aby w razie co być świadkiem :)

  • 8. Data: 2014-07-30 22:00:14
    Od: Sezamka <p...@m...pl>

    Hello Czesław,

    Wednesday, July 30, 2014, 9:40:28 PM, you wrote:

    > Jutro to moze byc za pozno i masz jakis kontakt z tym swiadkiem ?

    Tak, dał numer telefonu :)

  • 9. Data: 2014-07-30 22:04:59
    Od: Sezamka <p...@m...pl>

    Hello ToMasz,

    Wednesday, July 30, 2014, 9:38:17 PM, you wrote:

> [...]

    > a tak, ale przed sądem. to trwa długi czas. potem sąd orzeknie - miejmy
    > nadzieje - jego winę i dopiero potem do ubezpieczyciela.....

    Jak już odpisałam wcześniej - pojechałam na policję od razu, ale nie
    ten komisariat co trzeba, a tam powiedzieli, że jutro mam się zgłosić
    do właściwego. Jak chodzi o namierzanie to i tak przeciez dziś by go
    nie namierzyli, no bo jak.
    A świadka na szczęście w razie co to mam.

  • 10. Data: 2014-07-30 22:18:39
    Temat: Re: Goœć wjechał mi w tył i uciekł
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-07-30 22:00, Sezamka pisze: