  • 21. Data: 2016-05-11 19:44:48
    Temat: Re: Grafika na PCI
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > Wg nomenklatury Microsoftu - musi ;->
    >
    > https://support.microsoft.com/pl-pl/kb/314470

    Jakąś dziwną nomenklaturę mają. Odwrotną niż zdrowy rozsądek podpowiada.

    --
    Wiktor S.

  • 22. Data: 2016-05-11 23:02:09
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 11/05/2016 18:44, Wiktor S. wrote:

    > Jakąś dziwną nomenklaturę mają. Odwrotną niż zdrowy rozsądek podpowiada.

    Taaaa, M$ już tak ma. Nawet WIKI uczula na ten fakt.

    "System partition and boot partition are computing terms for disk
    partitions of a hard disk drive that must exist and be properly
    configured for a system to operate correctly. There are two different
    definitions for these terms: Microsoft definition (used by Windows) and
    the common definition used by every other operating system."

    https://en.wikipedia.org/wiki/System_partition_and_b
    oot_partition
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 23. Data: 2016-05-12 09:21:18
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2016-05-11 o 18:27, JoteR pisze:

    > Daj spokój, karty graficzne na PCI to epoka jeszcze sprzed złącza AGP.

    > Należy tylko upewnić się, że po obsadzeniu slotu PCIe x16 płyta pozwoli
    > na przełączenie się na zintegrowaną grafikę. Bo mój któryś Asus na
    > socket 775 nie pozwalał.

    A to nie było opcji wyboru priorytetowej grafiki w biosie? Wybierzesz
    zintegrowaną i ona będzie traktowana jako nadrzędna, o ile monitor do
    niej będzie podłączony.

  • 24. Data: 2016-05-12 20:24:05
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał:

    > A to nie było opcji wyboru priorytetowej grafiki w biosie? Wybierzesz
    > zintegrowaną i ona będzie traktowana jako nadrzędna, o ile monitor do niej
    > będzie podłączony.

    Tak to powinno teoretycznie działać. O, właśnie, teoretycznie. A w moim
    Asusie praktyka była taka, że cokolwiek by w BIOS-ie ustawił - po włożeniu
    grafiki w złącze PCIe x16 zintegrowana grafika działała teoretycznie. Znaczy
    była, żarła prąd i meldowała swoją obecność w MU. I to było na tyle jej
    oznak życia. Być może w późniejszym BIOS-ie to poprawili, ale tego już nie
    sprawdzę.

    JoteR

  • 25. Data: 2016-05-13 08:59:19
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-05-10 o 15:33, z pisze:

    > Bez przesadyzmu :-)
    >
    > http://www.x-kom.pl/p/224674-dysk-ssd-plextor-128gb-
    25-pciexpress-m6e-m2-black-edition.html

    > Podyskutujmy czy warto zamiast wymieniać pół komputera wydać 420 na
    > taki dysk.
    > odczyt - 770 MB/s
    > zapis - 335 MB/s
    >
    > Albo 900 zł na większy i jeszcze szybszy.

    Bez przesadyzmu - za taka sumę to by pewnie można kupić mała używaną
    rakietę kosmiczną..

    Nawet te 420zł wydaje mi się cena lekko wygórowaną.

  • 26. Data: 2016-05-13 09:00:11
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    > Daj spokój, karty graficzne na PCI to epoka jeszcze sprzed złącza AGP.

    Czyli, ta zintegrowana nie za bardzo nadaje się do dzisiejszych
    zastosowań, a ta zewnętrzna, włożona w slot PCI będzie miała jeszcze
    gorszą wydajność?

    > Należy tylko upewnić się, że po obsadzeniu slotu PCIe x16 płyta
    > pozwoli na przełączenie się na zintegrowaną grafikę. Bo mój któryś
    > Asus na socket 775 nie pozwalał.

    No właśnie - w BIOSie nie widzę żadnych ustawień grafiki..

    asus-p5g41t-m-lx2-gb-lpt-g41-vga-pci-e-ddr3.html

    > Chipset Intel(R) G41 Express. Szału nie ma, ale przynajmniej obsługuje
    > DirectX 10. Jednak nie będzie to "dobra zmiana" ;->
    >
    > A poza tym, jak już ktoś tu przytomnie zauważył, do "normalnych"
    > zastosowań dysk SSD SATA wystarczy z dużym naddatkiem. Chyba, że np.
    > wykonujesz jakieś prace zlecone dla Ziobry i musisz błyskawicznie
    > przewalać terabajty danych z podsłuchów ;->
    >
    > JoteR

    Nie, nie ma żadnych "specjalnych" zastosowań. W ogóle wobec piętrzenia
    się różnych problemów zaczynam się zastanawiać czy warto kombinować
    tylko po to aby komp o parę sekund uruchamiał/wyłączał się prędzej..

  • 27. Data: 2016-05-13 15:35:28
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Nie, nie ma żadnych "specjalnych" zastosowań. W ogóle wobec piętrzenia się
    >różnych problemów zaczynam się zastanawiać czy warto kombinować tylko po to
    >aby komp o parę sekund uruchamiał/wyłączał się prędzej..

    Dysk SSD to nie tylko transfery w każdym nie te 300 - 550 MB/s to ładnie
    wygląda w parametrach oczywiście te transfery są osiągalne.

    SSD to małe opóźnienia i miejsca gdzie mamy transfery po ~ 20 -30 MB/sek.
    odczyt losowy dużej ilości małych porcji danych z rożnych miejsc dysku,
    zwykły magnetyczny dysk w tych miejscach ma 1 MB/s lepsze 1.4 MB/s i tu jest
    właśnie potęga SSD ilość operacji na sekundę.
    I sam start systemu to to co widać gołym okiem po uzyciu SSD, ale życie
    systemu to ciągłe dyganie dyskiem w rożnych miejscach

    Generalnie odczuwalny zysk na wydajności w scenariuszu Magnetyczny SATAII >
    SSD SataII niz SSD SataII > SSD Sata III.

    BUNIEK