  • 1. Data: 2016-05-09 14:50:05
    Temat: Grafika na PCI
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    Można wykonać manewr z kartą grafiki przekładając ją z PCIe x16 do
    zwykłego slotu PCI, robił ktoś z Was taki eksperyment?

  • 2. Data: 2016-05-09 15:25:09
    Temat: Re: Grafika na PCI
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > Można wykonać manewr z kartą grafiki przekładając ją z PCIe x16 do
    > zwykłego slotu PCI, robił ktoś z Was taki eksperyment?

    Wut?

    O ile z PCIe x16 do PCIe x1 teoretycznie się da - jeśli rozwiążesz
    mechaniczny problem wciśnięcia karty do slota, ale PCIe to zupełnie co
    innego niż PCI, więc zapomnij.

    --
    Wiktor S.

  • 3. Data: 2016-05-09 18:16:40
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-05-09 o 15:25, Wiktor S. pisze:

    > Wut?
    >
    > O ile z PCIe x16 do PCIe x1 teoretycznie się da - jeśli rozwiążesz
    > mechaniczny problem wciśnięcia karty do slota, ale PCIe to zupełnie co
    > innego niż PCI, więc zapomnij.

    No skoro tak się sprawy mają... Szkoda, planowałem migrację grafiki na
    PCI a magistrale PCIe x16 wykorzystać do montażu dysku SSD.

  • 4. Data: 2016-05-09 18:28:21
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Trybun" <C...@j...ru> napisał:

    > Szkoda, planowałem migrację grafiki na PCI
    > a magistrale PCIe x16 wykorzystać do montażu dysku SSD.

    Abstrahując już od mechanicznej tudzież elektrycznej kompatybilności złącz -
    każda karta graficzna w slocie PCI będzie dużo wolniejsza od wbudowanej w
    miarę współczesną płytę grafiki. Chyba, że twoja płyta takowej nie ma... ale
    tego nie wiemy.

    JoteR

  • 5. Data: 2016-05-09 18:50:44
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-05-09 o 18:28, JoteR pisze:

> [...]
    > złącz - każda karta graficzna w slocie PCI będzie dużo wolniejsza od
    > wbudowanej w miarę współczesną płytę grafiki. Chyba, że twoja płyta

    Wolniejsza nawet od tej zintegrowanej z procesorem Intela?
    Korzystniejsze byłoby w ogóle wyjąć kartę i praca na tej zintegrowanej?

    Przyznam się że jestem kompletnym laikiem w tych sprawach, kiedyś
    znajomy mi podrzucił taki pomysł przyspieszenia kompa, a wiec stąd to
    moje pytanie na grupie.

    A to moja płyta:

    http://www.x-kom.pl/p/53083-plyta-glowna-socket-775-
    asus-p5g41t-m-lx2-gb-lpt-g41-vga-pci-e-ddr3.html

  • 6. Data: 2016-05-09 19:03:11
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Trybun" <C...@j...ru> wrote in message

    > Wolniejsza nawet od tej zintegrowanej z procesorem Intela?
    > Korzystniejsze byłoby w ogóle wyjąć kartę i praca na tej zintegrowanej?

    A do czego ma służyć ta grafika , jak nie do grania do idea do rozważenia jak
    najbardziej.

    > Przyznam się że jestem kompletnym laikiem w tych sprawach, kiedyś
    > znajomy mi podrzucił taki pomysł przyspieszenia kompa, a wiec stąd to
    > moje pytanie na grupie.

    Pomysł dysku SSD czy pomysł wkładania karty PCI-e do slotu PCI? :-)

  • 7. Data: 2016-05-09 19:27:02
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-05-09 o 19:03, ggs pisze:
    > "Trybun" <C...@j...ru> wrote in message
    > A do czego ma służyć ta grafika , jak nie do grania do idea do rozważenia jak
    najbardziej.

    Jest też trochę grane na tym kompie. Gry raczej z tych lżejszych.

    > Pomysł dysku SSD czy pomysł wkładania karty PCI-e do slotu PCI? :-)

    Pomysł tych przenosin jest mój autorski. Znajomy zasugerował tylko
    montaż dysku SSD. Od innego znajomego usłyszałem że magistrala PCIe x16
    nie ma żadnych ograniczeń,a więc wnioski nasuwają się same, to właśnie
    tam chyba jest najkorzystniej zainstalować SSD aby wyciągnąć maximum
    możliwości.

  • 8. Data: 2016-05-09 20:22:21
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 9 May 2016 19:27:02 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5730c842$0$678$65785112@news.neostrada.pl>
    od Trybun <C...@j...ru> :

> [...]
    >nie ma żadnych ograniczeń,a więc wnioski nasuwają się same, to właśnie
    >tam chyba jest najkorzystniej zainstalować SSD aby wyciągnąć maximum

    W jaki sposób chcesz ten dysk zamontować, i ile chcesz za to zapłacić?
    Dobrym wyjściem jest zakup gotowca(Plextor M6e black) albo adaptera
    Pci-e 2/4 lanes na dysk m.2 Pci-e(nie sata!)i zakup dysku m.2 Pci-e,
    na przykład takiego:
    Dysk(z możliwością bootowania z niego systemu na starszych płytach):
    http://www.morele.net/dysk-ssd-plextor-m6e-ssd-pcie-
    m-2-typ-2280-256-gb-px-g256m6e-645253/
    Karta:
    http://www.morele.net/kontroler-delock-karta-pcie-3-
    0-na-dysk-m-2-ssd-89370-646680/
    Działa, sprawdzone na Asusie P5q-e, ale zbyt wielkiego efektu w
    postaci kosmicznych transferów to się nie spodziewaj.
    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

  • 9. Data: 2016-05-09 21:45:13
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-05-09 19:27, Trybun wrote:
> [...]
    > nie ma żadnych ograniczeń,a więc wnioski nasuwają się same, to właśnie
    > tam chyba jest najkorzystniej zainstalować SSD aby wyciągnąć maximum

    zlacze sata na plycie umozliwia ci transfery na poziomie 300MB/s

    w bardzo niewielu zastosowaniach ssd bedzie tu waskim gardlem

  • 10. Data: 2016-05-10 07:47:51
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-05-09 o 20:22, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    > Działa, sprawdzone na Asusie P5q-e, ale zbyt wielkiego efektu w
    > postaci kosmicznych transferów to się nie spodziewaj.

    Właśnie. Ciągle chodzi mi po głowie SSD na PCIe.
    Jak ceny były wyższe to sobie odpuściłem ale spadają.

    Wybór jest taki:
    -Dokupić SSD na PCIe
    -pozostać przy SSD na SataII i nie wykorzystywać jego pełnych możliwości
    (kaleczenie rzemiosła) :-)
    -kupić nową płytę główną na SataIII a z z nią pewnie i CPU i RAM

    Co wybrać? Co wybrać?